Szef Sprzedaży 26/2016 (maj-czerwiec)

Szef Sprzedaży nr 26/2016 - Budowa strategii sprzedaży krok po kroku

Budowa strategii sprzedaży krok po kroku

Wiele firm funkcjonuje bez strategii sprzedaży, liczy się zysk tu i teraz. A kiedy go nie ma, podejmuje się doraźne działania. Byle słupki się zgadzały. Na dłuższą metę jednak brak strategii oznacza brak drogowskazu, który wskazuje, co robić. Ryszard Chciuk w artykule „Firma bez wizji – jak długo przetrwa?” porównał brak strategii do pilota samolotu, któremu nie powiedziano przed startem, gdzie ma wylądować. „Za to ma listę wymagań: po wylądowaniu ma zostać w zbiornikach 1234 litry paliwa, podczas lądowania w kabinie ma być temperatura 19 stopni i ciśnienie 987 hPa, (...) personel pokładowy ma podczas lotu przejść po pokładzie 765 metrów (...)” (http://rmchciuk.pl/blog/2013/08/04/firma-bez-wizji/). Firma bez strategii nie przetrwa przypadkowego kryzysu. Co należy wziąć pod uwagę, tworząc strategię sprzedaży? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w bieżącym numerze.

Idealny handlowiec? Zrekrutować takiego to marzenie każdego szefa sprzedaży. Tylko co znaczy „idealny”? W każdej branży, a nawet w firmach z tej samej branży oznacza to coś innego. Handlowiec, który jest dobry w sprzedaży B2B, niekoniecznie sprawdzi się w sprzedaży B2C, a ten, który ma świetne wyniki w sprzedaży telefonicznej, niekoniecznie będzie potrafił przełożyć je na sprzedaż, która wymaga dużej liczby spotkań, zanim transakcja zostanie zawarta. W artykule „Super handlowiec” Kamila Wrocińska podpowiada, w jaki sposób określić, jaki handlowiec będzie idealny dla nas.

Klienci nie lubią podwyżek. W jaki sposób przeprowadzić je tak, aby było to jak najmniej odczuwalne dla naszych odbiorców? Jak przygotować do zmian handlowców? O tym wszystkim pisze Piotr Krakowiak w tekście „Nowe ceny w komunikacji z klientami”.

Miłej lektury!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 26/2016

Od analizy rynku do działań wspierających. Budowa strategii sprzedaży krok po kroku

Od analizy rynku do działań wspierających. Budowa strategii sprzedaży krok po kroku

Dobra strategia sprzedaży nie powstaje z dnia na dzień. Jest to proces, który wymaga zastanowienia, analizy i krytycznego spojrzenia na wyniki własnej pracy. Systematyczne podejście do budowania strategii sprzedażowej oznacza przejście co najmniej kilku etapów prac, by finalnie móc odpowiedzieć na pytanie, co, komu, gdzie i jak zamierzamy sprzedać.

Czytaj więcej
nr 26/2016

Ustalanie wielkości działu sprzedaży

Ustalanie wielkości działu sprzedaży

Wprawdzie teoretycznie o wielkości działu powinny decydować potrzeby związane z pokryciem rynku, jednak w rzeczywistości może to wyglądać różnie, w zależności od zasobów finansowych i strategii firmy.

Czytaj więcej
nr 26/2016

Właściwy lider na nowe czasy

Właściwy lider na nowe czasy

Kilkanaście lat temu profesor Jim Collins opisał metodę wszczepiania w obumierające organizacje genów przywódczych i przedsiębiorczych – prowadzących do zwycięstwa – oraz zidentyfikował rodzaj przywództwa, które nazwał „przywództwem piątego stopnia”. Jego teoria podała w wątpliwość dotychczasowe myślenie o przywództwie charyzmatycznym – pełnym ekstrawertyków, którzy potrafili porwać za sobą tłumy....

Czytaj więcej
nr 26/2016

Super handlowiec

Super handlowiec

Czy istnieje handlowiec idealny? A jeśli istnieje, to w jaki sposób go znaleźć? Dlaczego ma pracować w naszej firmie? I wreszcie, ile taki super handlowiec powinien zarabiać? Oto odwieczne problemy szefów sprzedaży, właścicieli firm i osób zarządzających organizacjami.

Czytaj więcej
nr 26/2016

Rozstać się czy dać szansę?

Rozstać się czy dać szansę?

W działach sprzedażowych zawsze była, jest i będzie wysoka fluktuacja kadry, co jest nierozerwalnie związane ze specyfiką tego zawodu. Złota zasada mówi, żeby zatrudniać powoli, natomiast zwalniać szybko. Jak zwalniać? Jakimi wytycznymi się kierować? Kiedy sprzedawcy można jeszcze dać szansę na utrzymanie swojego stanowiska?

Czytaj więcej
nr 26/2016

Nowe ceny w komunikacji z klientami

Nowe ceny w komunikacji z klientami

Decyzja o podniesieniu cen nigdy nie jest łatwa, ale odpowiednio przygotowana oferta, uzasadniająca zmianę, nie tylko spotka się z akceptacją naszych handlowców i klientów, ale też pozwoli nam przejść suchą stopą przez morze niebezpieczeństw.

Czytaj więcej
nr 26/2016

Jakość obsługi ważniejsza od ceny

Jakość obsługi ważniejsza od ceny

Ceneo.pl, Skąpiec.pl czy Okazje.info – porównywarki cenowe każdego miesiąca notują po kilka milionów odwiedzin unikalnych użytkowników. Przy wyborze e-sklepu dla internautów najważniejsza jest cena, ale w sieci można konkurować także jakością obsługi. Jak to zrobić?

Czytaj więcej
nr 26/2016

Przeciąganie liny

Przeciąganie liny

Negocjacje to proces, który ma nam przynieść zysk, a nie satysfakcję. Dobrze jest, jeśli wychodzimy z negocjacji z zyskiem, a partner z satysfakcją.

Czytaj więcej
nr 26/2016

Polki i Polacy razem na zakupach

Polki i Polacy razem na zakupach

Mały, modny i czerwony – tak samochód współczesnej kobiety ocenia wciąż ponad połowa pytanych mężczyzn. Mężczyźni raczej nie robią zakupów codziennych, a na pewno nie kupują samodzielnie w kategorii: moda, produkty dziecięce czy kosmetyki – tak zgodnie twierdzą pytane Polki i pytani Polacy. A jaka jest prawda?

Czytaj więcej
nr 26/2016

Nowy wymiar analiz sprzedażowych z wykorzystaniem narzędzia PowerPivot

Nowy wymiar analiz sprzedażowych z wykorzystaniem narzędzia PowerPivot

PowerPivot to dodatek Excela, w którym można wykonywać różnego rodzaju operacje i przekształcenia na tabelach. W niniejszym artykule wyjaśniono, jak przygotować raport w postaci tabeli przestawnej z polem obliczeniowym na podstawie danych z wielu tabel.

Czytaj więcej
nr 26/2016

Baza danych klientów – na co pozwala prawo?

Baza danych klientów – na co pozwala prawo?

Nieprzestrzeganie ustawy o ochronie danych osobowych może wiązać się z przykrymi konsekwencjami dla przedsiębiorcy, od odpowiedzialności administracyjnej po karną. Przetwarzanie danych, których przetwarzanie jest niedopuszczalne, lub dokonywanie takich czynności bez upoważnienia zagrożone jest bowiem karą pozbawienia wolności nawet do lat 3.

Czytaj więcej
nr 26/2016

Jak nie stracić klienta po reklamacji?

Jak nie stracić klienta po reklamacji?

Pytanie: Jestem szefem sprzedaży w firmie, która sprzedaje szkło dekoracyjne – m.in. lustra, szklane ścianki i panele. Kilka miesięcy temu dostarczyliśmy klientom partię towaru, z której produkty były dość często reklamowane. Niestety, częściej niż zwykle pękały szklane powierzchnie. Czasem była to wina produktu, a czasem nieostrożnego transportu. Straciliśmy kilku klientów, którzy byli niezadowoleni...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 26/2016

To klient dokonuje wyboru

To klient dokonuje wyboru

Rozmowa z Łukaszem Siemińskim, senior e-commerce managerem w firmie Leroy Merlin Polska o rynku e-commerce w Polsce

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 26/2016

Inauguracja VIII edycji Konkursu Polish National Sales Awards

Inauguracja VIII edycji Konkursu Polish National Sales Awards

Dnia 23 marca w Business Center Club w Warszawie spotkaniem ekspertów zainaugurowano VIII edycję Konkursu Polish National Sales Awards. „Sprzedaż przyszłości oparta o talenty” to hasło przewodnie tegorocznego konkursu.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 26/2016

Ambasador Call Center

Ambasador Call Center

W marcu ruszyła II edycja konkursu Ambasador Call Center, organizowanego przez portal ccnews.pl. Jest to pierwszy polski konkurs skierowany do konsultantów, menedżerów i firm, wspierający budowanie wizerunku branży contact center w mediach. „Szef Sprzedaży” objął nad nim patronat medialny.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 26/2016

V edycja Polish Businesswomen Congress za nami

V edycja Polish Businesswomen Congress za nami

W dniach 1-2 kwietnia w Warszawie odbyła się kolejna, piąta już edycja Polish Businesswomen Congress, zorganizowanego przez magazyn „Businesswoman & life”. Kongres odwiedziło 2100 uczestniczek.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.