Szef Sprzedaży 48/2020 (january-february)

SS_48.jpg

Dlaczego handlowcy nie realizują planów?

Czy handlowiec powinien znać produkt lub usługę, które sprzedaje? Jestem przekonana, że na tak postawione pytanie odpowiedzą Państwo twierdząco. Tylko… jak sprawdzić, czy członkowie zespołu handlowego przez brak wiedzy produktowej nie zaprzepaszczają szans sprzedażowych i nie przynoszą wstydu firmie? Na szczęście jest kilka sposobów, by to zmierzyć. Każdy z nich wymaga od szefa sprzedaży poświęcenia czasu i uwagi, ale warto to zrobić – handlowcy-eksperci w swoich dziedzinach to czysty zysk! Wskazówek w tym zakresie udziela Mariusz Wdowiak w Temacie Numeru.

Każda branża ma swoje mity przekazywane z jednego zawodowego pokolenia na drugie. Zarządzanie sprzedażą nie stanowi wyjątku. Niestety, wiele mitów jest nie tylko nieprawdziwych, ale wręcz szkodliwych dla wyników finansowych zespołu. Zdaniem konsultanta Sandler Training, Krzysztofa Rzepkowskiego, należą do nich m.in. powiedzenie „kontrola najwyższą formą zaufania” czy popularne konkursy motywacyjne z nagrodami dla handlowców. Dlaczego? Mogą Państwo sprawdzić w artykule „Mitologia zarządzania sprzedażą, czyli dlaczego twoi handlowcy nie realizują planów”. Cykl będziemy kontynuować w kolejnych wydaniach magazynu.

Menedżer sprzedaży może pomagać członkom swojego zespołu w realizacji planów sprzedażowych na różne sposoby. Marek Waśkiewicz proponuje, aby skupić się na wnikliwej kwalifikacji klienta, co pozwoli odpowiednio wcześnie ocenić potencjał zakupowy i szanse na realizację kolejnych transakcji. Na jakie pytania należy sobie odpowiedzieć w tym procesie i w jakich krokach powinien on przebiegać – przeczytacie w artykule „Lejek sprzedaży, który prawdę ci powie!”.

PDF download is available for logged users only. Log in or select best subscription option here.

Log in Order a subscription Buy PDF

Articles

no. 48/2020

Czy twoi handlowcy wiedzą, co sprzedają?

SS_48_06.jpg
  • Co sprawia, że sprzedawca staje się prawdziwym ekspertem?
  • Jakimi metodami można weryfikować wiedzę produktową handlowców?
  • Co jest miarą sukcesu systemu zarządzania wiedzą w organizacji?
Read more
no. 48/2020

Mitologia zarządzania sprzedażą, czyli dlaczego twoi handlowcy nie realizują planów

SS_48_10.jpg
  • Dlaczego konkursy motywacyjne często przynoszą więcej szkody niż pożytku?
  • Dlaczego menedżer nie powinien zamieniać się w strażaka gaszącego pożary?
  • Czy kontrola rzeczywiście jest najwyższą formą zaufania?
Read more
no. 48/2020

Lejek sprzedaży, który prawdę ci powie

SS_48_14.jpg
  • Jak kwalifikować szanse sprzedażowe wspólnie z handlowcami, aby prognozy sprzedaży były bardziej realne?
  • Jakich pytań używać w tym procesie?
Read more
On-line only no. 48/2020

Płeć sprzedaży

  • Jakie są cechy dobrego sprzedawcy?
  • Czy są wśród nich cechy typowo kobiece i typowo męskie?
  • W czym przedstawiciele poszczególnych płci są najlepsi, a jakich umiejętności im brakuje?
Read more
no. 48/2020

Para w ruch! Jak zarządzać pracownikem "lokomotywą"

SS_48_18.jpg
  • Jak zbadać potrzeby i oczekiwania pracowników o wysokiej kompetencji i wysokiej motywacji?
  • Jak zadbać o utrzymanie ich motywacji na odpowiednim poziomie?
Read more
no. 48/2020

Jak nie pomylić szacunku ze strachem

SS_48_22.jpg
  • Ile prawdy kryje się w stwierdzeniu: „nie muszą mnie lubić, mają mnie szanować”?
  • Jakimi cechami charakteryzują się szefowie, którzy budzą prawdziwy szacunek u pracowników?
  • Czy szef sprzedaży musi być dobrym handlowcem?
Read more
no. 48/2020

Optymalna jakość działu handlowego

SS_48_24.jpg
  • Co lub kto decyduje o tym, czy jakość pracy danego zespołu handlowego jest wystarczająca?
  • Jak budować zadowolenie klienta?
Read more
no. 48/2020

Nowe otwarcie w dziale sprzedaży

SS_48_57.jpg
  • Jak wprowadzić zespół sprzedażowy na nowe tory działania?
  • Jak zdefiniować najszybsze źródła pieniędzy dla firmy?
  • Czym jest silnik sprzedażowy (Sales Engine)?
Read more
no. 48/2020

Zespół kontra zmiana

SS_48_60.jpg
  • Jak reagować, gdy zespół stawia zdecydowany opór wprowadzanym w firmie zmianom?
  • Kiedy przekonywanie pracowników do wprowadzanych zmian będzie najbardziej skuteczne?
  • Czy są sytuacje, w których najlepszym rozwiązaniem jest przymus?
Read more
no. 48/2020

Jak walczyć z własną demotywacją?

SS_48_64.jpg
  • Jak wykorzystać model „złotego kręgu” w poszukiwaniu własnej motywacji?
  • Dlaczego tak istotne jest codzienne „ostrzenie piły”?
  • W jaki sposób dbać o automotywację?
Read more
On-line only no. 48/2020

KPI w detalu. Jak nie zginąć w gąszczu wskaźników?

CiRZ_240_37.jpg

Każda firma, której zależy na monitorowaniu i szybkiej reakcji na odchylenia od założeń, w mniej lub bardziej profesjonalny sposób pracuje z KPI. Podobnie jest w branży Retail, w której powiedzenie „retail is detail” wydaje się fundamentalne, a efektem jest mnogość mierników. Jakie mierniki się najważniejsze? Jak odpowiednio podejść do ich definiowania?

Read more
no. 48/2020

Sprzedaż produktów w zestawach ‑ kiedy się opłaca?

SS_48_30.jpg
  • Na czym polega klasyczny cross-selling i czym różni się od sprzedaży w zestawach?
  • Jak zainteresować klienta zestawem?
  • Jak wyliczyć marżę dla pakietu promocyjnego?
Read more
no. 48/2020

Komunikacja ceny i oferty

SS_48_35.jpg
  • Jakie są skuteczne modele cenowe dla różnych produktów?
  • Dlaczego modele hybrydowe coraz bardziej zyskują na popularności?
  • Jakie są główne zasady komunikacji ceny?
  • Dlaczego komunikacja ceny do handlowców jest tak samo ważna jak ta kierowana do klientów?
Read more
no. 48/2020

Jak dobrze zacząć nowy rok kalendarzowy, żeby później nie tracić czasu na korekty działań

SS_48_40.jpg
  • Co oznacza skuteczne planowanie?
  • Dlaczego dział sprzedaży powinien korzystać z testów A/B i dysponować szerokim zakresem danych?
  • Jak skutecznie wyznaczyć cele i kontrolować ich realizację za pomocą systemu OKR?
Read more
no. 48/2020

Co dwa działy, to nie jeden...

SS_48_76.jpg
  • Dlaczego w niektórych firmach problem zaczyna się nie wtedy, kiedy handlowiec nie sprzeda, ale wtedy, kiedy sprzeda?
  • Czym jest sprzedaż obsługi klienta?
  • Dlaczego handlowcy i pracownicy działów obsługi klienta powinni się czasem zamienić miejscami pracy?
Read more
Open access no. 48/2020

Zapytaj klienta, czyli Net Promoter Score

SS_48_68.jpg
  • Czym Net Promoter Score (NPS) różni się od standardowej ankiety?
  • Jak skutecznie wprowadzić system NPS w swojej firmie?
  • Jakich błędów unikać podczas wdrażania NPS?
Read more
no. 48/2020

Zarządzanie klientem potencjalnym i już pozyskanym z perspektywy szefa sprzedaży

SS_48_73.jpg
  • Po co szef sprzedaży powinien zarządzać zarówno klientem potencjalnym, jak i już pozyskanym?
  • Dlaczego za efekty działań związanych z zarządzaniem klientami nie powinien być odpowiedzialny handlowiec?
  • Jak przygotować i co powinien zawierać Plan obsługi kluczowego klienta?
Read more
On-line only no. 48/2020

Mity na temat prognoz sprzedaży

ECOM_13_14.jpg
  • W jakim celu prognozujemy sprzedaż?
  • Co brać pod uwagę prognozując sprzedaż?
  • Jakie są mity na temat prognozowania sprzedaży?
Read more
On-line only no. 48/2020

Czego menedżer sprzedaży może nauczyć się od trenerów sportu?

SS_48_o.jpeg
  • Co menedżer zespołu sprzedażowego i trener sportu mają ze sobą wspólnego?
  • Jak wykorzystać mechanizm pozytywnego etykietowania do wywierania trwałych zmian w pracownikach?
  • Dlaczego zespół jest ważniejszy niż nawet najjaśniejsza gwiazda sprzedaży?
Read more
no. 48/2020

Diagnoza przed doskonaleniem sprzedaży

SS_48_44.jpg
  • Jakim celom może służyć diagnoza procesów sprzedaży w firmie?
  • Jakie są kluczowe obszary diagnozy w celu doskonalenia sprzedaży?
  • Za pomocą jakich metod przeprowadzić diagnozę?
Read more
no. 48/2020

Ukrywanie części asortymentu w ofercie ‑ tak czy nie?

SS_48_48.jpg
  • Na czym polega paradoks wyboru?
  • Dlaczego ukrywanie części asortymentu w ofercie bywa opłacalne?
  • Kiedy prezentacja całej oferty jest lepszym pomysłem niż wprowadzanie jej stopniowo lub ukrywanie części produktów?
Read more
no. 48/2020

"Potrzebujemy cię w pracy!"

SS_48_80.jpg
  • W jakich sytuacjach pracodawca ma prawo odwołać pracownika z urlopu?
  • Czy można zobowiązać pracownika do bycia pod telefonem służbowym w trakcie urlopu?
  • Jakie koszty będzie zobowiązany pokryć pracodawca odwołujący pracownika z urlopu?
Read more
no. 48/2020

Do kogo dzwonić, aby umówić spotkanie handlowe?

SS_48_92.jpg
  • Co wziąć pod uwagę, określając docelowego klienta firmy?
  • Na czym polega strategia P.P.Z.Z.?
  • Dlaczego właściwe określenie awatara klienta to klucz do sukcesu całego działu handlowego?
Read more
Open access no. 48/2020

Dobry szef potrafi zarażać pracowników entuzjazmem

SS_48_52.jpg

Rozmowa z Grzegorzem Radłowskim, doświadczonym ekspertem i trenerem sprzedaży oraz autorem książek

Read more
Open access no. 48/2020

Poligon Szefów Sprzedaży 2019 zakończony!

monikawasko36.jpg

Praca menedżera sprzedaży to codzienna walka na wielu frontach. Bez dobrego przygotowania sztabowego trudno jednak liczyć na spektakularne efekty. Dokładny wywiad, umożliwiający rozpoznanie sytuacji, oraz uważna lektura raportów z pola bitwy o klienta są niezbędne do opracowania zwycięskiej strategii i taktyki. Bez lojalności i oddania podległych jednostek oraz udanych sojuszy z sieciami dystrybucyjnymi...

Read more
no. 48/2020

Wino w biznesie

SS_48_84.jpg
  • Dlaczego szef sprzedaży powinien znać się na winie, nawet jeśli sam nie jest miłośnikiem tego trunku?
  • Dlaczego rekomendowanie win do posiłku przez kelnera w restauracji nie zawsze jest dobrym pomysłem?
  • Czy to samo wino może inaczej smakować w różnych okolicznościach?
  • Co ma korek i butelka do jakości wina?
Read more
no. 48/2020

Polscy przedsiębiorcy są bojowi... to znaczy: boją się!

SS_48_88.jpg
  • Czego boją się polscy przedsiębiorcy?
  • Jak lata komunizmu oraz wczesnego kapitalizmu wpłynęły na mentalność polskich przedsiębiorców?
  • Na czym polega paradoks pomagania?
Read more

Advertisement