Szef Sprzedaży 51/2020 (july-august)

SS_51.jpg

Zarządzanie sprzedażą w czasach pandemii

Myślę, że nie będzie nadużyciem stwierdzenie, że pandemia koronawirusa wstrząsnęła światem i zmieniła rzeczywistość, w której funkcjonuje każdy z nas. Przejście w tryb pracy zdalnej, niezależnie od warunków, jakimi dysponujemy w domach, brak możliwości bezpośrednich spotkań z klientami, konieczność przestawienia się na zarządzanie zespołem przymusowo rozproszonym i zaprzyjaźnienia z oprogramowaniem do prowadzenia tele- i wideokonferencji – to tylko nieliczne z wyzwań, które znienacka wyrosły przed szefami sprzedaży (i nie tylko). Część ekspertów prognozuje, że nawet jeżeli uda się powrócić do względnej normalności, wiele z tych zmian zostanie z nami na stałe. Aby pomóc Państwu i Państwa zespołom przygotować się na nową rzeczywistość zawodową, tym razem większość artykułów w numerze dotyczy sprzedaży w trakcie i po pandemii.

Ze swojej strony gorąco polecam tekst Tomasza Kalko „Nowa rzeczywistość sprzedażowa po pandemii – jak się do niej przygotować?”, w którym autor podpowiada m.in. które wydatki w firmie w obliczu trudnej sytuacji przyciąć jako pierwsze, a z których mimo wszystko lepiej nie rezygnować oraz rozważa, czy warto kontaktować się z klientami, kiedy wiemy, że obecnie raczej nie będą zainteresowani współpracą. Z kolei dobre praktyki w zakresie organizacji pracy zdalnej w firmie prezentuje Maryla Korczyńska – część z nich zapewne jest Państwu znana, ale o kilku mogli Państwo nie słyszeć, a bywają bardzo pomocne. Mnóstwo wiedzy do zastosowania w firmie od zaraz znajduje się też w tekście „Pricing w czasach pandemii”, przygotowanym przez ekspertów firmy Simon Kucher & Partners.

Jestem też bardzo ciekawa Państwa spostrzeżeń dotyczących pracy w tym pod wieloma względami niezwykłym czasie. Co było najtrudniejsze, a z czym poradzili sobie Państwo szybko? Jak zmieniło się funkcjonowanie Państwa zespołów? A może dostrzegli Państwo jakieś pozytywne efekty pandemii dla pracy swojej i działów sprzedaży? Zapraszam do podzielenia się doświadczeniami i pisania na adres: anna.przybyl@explanator.pl. Najciekawsze wypowiedzi opublikujemy w kolejnym wydaniu „Szefa Sprzedaży”.

PDF download is available for logged users only. Log in or select best subscription option here.

Log in Order a subscription Buy a printed edition Buy PDF

Articles

On-line only no. 51/2020

Zarządzanie rozproszonym zespołem handlowym w czasach pandemii

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie wyzwania czekają szefów zespołów pracujących zdalnie?
  • Na czym polega praca metodą mastermind i dlaczego warto ją wdrożyć?
  • W jaki sposób przełożony może i powinien zadbać o wellbeing pracowników pozostających na home office?
Read more
no. 51/2020

Sprzedaż w obliczu pandemii

SS_51_6.jpg
  • Jak handlowcy, szefowie sprzedaży i przedsiębiorcy postrzegają aktualny kryzys?
  • Czy w obliczu epidemii szef sprzedaży powinien zautomatyzować wszystkie możliwe działania i zrezygnować z sił sprzedaży w terenie?
  • Jakie umiejętności powinni mieć pracownicy działów sprzedaży w nowej rzeczywistości?
Read more
no. 51/2020

Nowa rzeczywistość sprzedażowa po pandemii ‑ jak się do niej przygotować?

SS_51_12.jpg
  • Jak dostosować procesy w firmie do środowiska biznesowego, którego nie jesteśmy w stanie przewidzieć z wyprzedzeniem?
  • Które wydatki w firmie w obliczu trudnej sytuacji przyciąć jako pierwsze, a z których mimo wszystko lepiej nie rezygnować?
  • Czy warto kontaktować się z klientami, kiedy wiemy, że obecnie raczej nie będą zainteresowani współpracą?
Read more
no. 51/2020

Sposób na pracę zdalną ‑ dobre praktyki

SS_51_16.jpg
  • Dlaczego warto zawrzeć z pracownikami social contract dotyczący pracy zdalnej i co powinno się w nim znaleźć?
  • Jak stworzyć efektywny harmonogram spotkań online z zespołem pracującym zdalnie?
  • Czego unikać podczas spotkań online?
Read more
no. 51/2020

Zarządzanie zespołem handlowym w czasach pandemii ‑ szanse i wyzwania

SS_51_20 (2).jpg
  • O co dziś powinien zadbać szef sprzedaży z perspektywy handlowca?
  • Czy w czasach pandemii jeszcze większą wagę należy przywiązać do pozyskiwania nowych klientów?
  • Dlaczego budowanie relacji i wzmacnianie zaufania w zespole jest i będzie istotne?
Read more
On-line only no. 51/2020

Motywowanie na odległość?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Co najbardziej demotywuje pracowników zdalnych?
  • Jakie zasady współpracy warto wprowadzić w zespole pracującym zdalnie, żeby dbać o jego motywację?
  • Jak wykorzystać system CRM do motywowania przez cele?
Read more
no. 51/2020

Efekt Churchilla a zwalnianie pracowników

SS_51_24.jpg
  • Na czym polega efekt Churchilla w rozmowie dotyczącej zwolnienia pracownika?
  • Jak przeprowadzić taką rozmowę, okazując jednocześnie szacunek zwalnianemu?
  • Czego kategorycznie nie robić podczas zwalniania pracownika?
Read more
no. 51/2020

Zamrożeni lękiem

SS_51_28.jpg
  • Dlaczego kryzys zmienia zespoły?
  • Jak zarządzać emocjami pracowników w czasach niepewności?
  • Czy menedżer w dobie burzliwych transformacji musi sam transformować?
Read more
no. 51/2020

Jak zarządzać emocjami pracowników w czasach niepewności i kryzysu

SS_51_32.jpg
  • Czy do emocji można podejść... bez emocji?
  • Jak wspierać i motywować zespół do działania mimo trudnych warunków i towarzyszących im emocji?
  • Na czym polega technika dziennika emocji i metoda siedmiu kroków radzenia sobie z emocjami?
Read more
no. 51/2020

Czy szef sprzedaży musi umieć sprzedawać?

SS_51_66.jpg
  • Na czym polega skuteczne zarządzanie sprzedażą?
  • Jak stworzyć dobrą strategię sprzedaży?
  • Na jakie pytania powinien sobie odpowiedzieć szef sprzedaży, zanim opracuje strategię dla całego działu?
Read more
no. 51/2020

Pricing w czasach pandemii

SS_51_36.jpg
  • Jak dostosowywać poziom cen w obecnej sytuacji kryzysowej?
  • Które elementy polityki cenowej należy wykorzystać i w jaki sposób?
  • Jak zapewnić wystarczającą elastyczność polityki cenowej w nie do końca przewidywalnej rzeczywistości?
Read more
no. 51/2020

Jak zdobywać klientów B2B w "nowej normalności"?

SS_51_44.jpg
  • Jak mentalnie i technicznie przygotować handlowców do sprzedażowej rozmowy wideo?
  • Jak wykorzystać biały wywiad do identyfikacji potencjalnych klientów zainteresowanych twoją ofertą?
  • Jak wykorzystać technologię do doskonalenia kompetencji sprzedażowych handlowców?
Read more
no. 51/2020

Jak utrzymać standardy obsługi klienta w zewnętrznej sieci sprzedaży?

SS_51_76.jpg
  • Co powinno być punktem wyjścia do stworzenia standardów obsługi klienta w zewnętrznej sieci sprzedaży?
  • Jak budować zrozumienie i akceptację standardów obsługi?
  • Jak wspomagać proces identyfikacji pracowników działu obsługi klienta z wprowadzanymi standardami?
Read more
no. 51/2020

Relacje z klientem w erze pandemii

SS_51_70.jpg
  • O jakie cztery obszary w pierwszej kolejności powinien zadbać lider zespołu?
  • Jak pomóc zespołowi zarządzać relacjami z klientem w erze pandemii?
  • Jak efektywnie komunikować się z zespołem i z klientami w tym szczególnie wymagającym czasie?
Read more
On-line only no. 51/2020

Siedem zasad prowadzenia zdalnych spotkań

Z artykułu dowiedzą się Państwo:

  • Jakie zasady wdrożyć, aby efektywnie prowadzić spotkania – zarówno z własnym zespołem, jak i z kontrahentami z innych firm?
  • Jak utrzymać aktywność i uwagę wszystkich uczestników spotkania?
Read more
On-line only no. 51/2020

Jak poprawić swoją koncentrację?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie błędy najczęściej wpływają na zaburzenie koncentracji?
  • Czym są złodzieje koncentracji?
  • Co woda ma wspólnego z koncentracją?
Read more
Promotional no. 51/2020

Columbus Elite: nowoczesna energetyka to przyszłość!

Columbus Elite_logo3.png
Read more
Promotional no. 51/2020

Długoterminowy wpływ pandemii na branżę whisky

SS_51_49.jpg
Read more
no. 51/2020

Mylić się jest rzeczą ludzką, ale...

SS_51_50.jpg
  • Jak handlowcy zniechęcają klientów do firmy i jej produktów?
  • Jak zapobiegać takim sytuacjom?
Read more
Open access no. 51/2020

Zarządzanie w środowisku ciągłego kryzysu

SS_51_54.jpg
  • Czy praca w sprzedaży uodparnia na sytuacje kryzysowe, takie jak obecna pandemia?
  • Czego menedżer sprzedaży może się nauczyć od dowódcy armii?
  • Przez jakie fazy zachowania przechodzi większość osób w długotrwałej sytuacji kryzysowej?
Read more
no. 51/2020

Media społecznościowe: narzędzie pracy a nie rozpraszacz

SS_51_80.jpg
  • Dlaczego firma powinna być obecna w mediach społecznościowych?
  • Jak zaplanować działania z wykorzystaniem mediów społecznościowych, aby były przydatnym narzędziem pracy, a nie rozpraszaczem?
  • Dlaczego warto wdrożyć w firmie politykę korzystania z mediów społecznościowych?
Read more
On-line only no. 51/2020

Let them talk, czyli społeczny dowód słuszności w praktyce

ECOM_14_20.jpg
  • Co daje nam społeczny dowód słuszności?
  • Jak wykorzystać go w swoim biznesie?
  • Jak kreatywnie podejść do tematu?
Read more
no. 51/2020

Przeciwdziałanie skutkom pandemii SARS‑COV‑2 ‑ rozwiązania dla pracodawców

SS_51_88.jpg
  • W jaki sposób pracodawca może zlecić pracownikom pracę zdalną?
  • Na jakie dofinansowania ze środków rządowych mogą liczyć pracodawcy?
  • W jaki sposób pracodawca może regulować czas pracy podwładnych w okresie pandemii?
Read more
no. 51/2020

Jak sprawić, aby standardy pracy handlowców rzeczywiście były wdrożone w terenie?

SS_51_92.jpg
  • Dlaczego wdrożenie w firmie standardów pracy handlowców zazwyczaj jest bardzo trudne?
  • Od czego zacząć proces zmiany firmowych standardów pracy?
  • W jakich krokach powinien on przebiegać i ile czasu średnio zajmuje?
Read more
Open access no. 51/2020

Nie masz wpływu na pandemię, ale masz wpływ na decyzje, jakie podejmujesz

SS_51_60.jpg

Rozmowa z Michałem Kanarkiewiczem, który uczy strategicznego myslenia poprzez grę w szachy

Read more
Open access no. 51/2020

Przetrwają najlepiej skomunikowani

SS_51_4.1.jpg
  • Jak budować kompetencje szefa przyszłości w świecie przymusowego zdalnego zarządzania?
  • Jak zachować pracę i nie musieć rywalizować o nią z robotami?
  • Jak porozumieć się z pokoleniami, które wchodzą na rynek pracy?
Read more
Open access no. 51/2020

Być lepszym menedżerem

SS_51_4.2.jpg

Poszukujesz sprawdzonych narzędzi, zaczerpniętych od znanych terapeutów i trenerów, które znacznie poprawią twoje kompetencje jako menedżera? Mamy dla ciebie książkę wypełnioną nimi od pierwszej do ostatniej strony!

Read more
Open access no. 51/2020

Pomoc we wspólnej sprawie

SS_51_5.1.jpg

Zespół to nie tylko grupa ludzi mających wspólny cel w firmowej rzeczywistości, lecz także klasa w szkole, grupa wolontariuszy albo rodziców realizujących jakieś zadanie, dla którego trzeba się zjednoczyć i działać razem. A wszędzie tam, gdzie pojawiają się zespoły i wyzwania, które przed nimi stają, rodzą się i dobre pomysły, i nieporozumienia.

Read more
Open access no. 51/2020

Jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu

pricing.png
  • Czy klient wybiera produkty racjonalnie?
  • Czy warto ciągle obniżać ceny w sklepie?
  • Czy promocja to zawsze niższa cena?
Read more
no. 51/2020

Zresetuj swój mózg!

SS_51_85.jpg
  • Czym jest tzw. Trzecie Miejsce według koncepcji Raya Oldenburga i dlaczego każdy z nas go potrzebuje?
  • Jakie są najczęstsze trudności związane z pracą zdalną?
  • Jak wykorzystać krótkie i długie przerwy oraz czas po pracy zdalnej, aby skutecznie zresetować umysł?
  • Jakich czynności unikać, by wypoczynek był skuteczny?
Read more

Advertisement