Szef Sprzedaży 54/2021 (january-february)

Szef Sprzedaży no. 54/2021 - Jak planować sprzedaż na 2021 r. w obliczu pandemii?

Jak planować sprzedaż na 2021 r. w obliczu pandemii?

Planowanie sprzedaży na rok 2021 to zadanie jeszcze trudniejsze niż zwykle. W związku z wciąż trwającą pandemią i pojawiającymi się restrykcjami, z których wiele dotyczy sprzedaży, sytuacja rynkowa nadal jest bardzo niepewna. Co za tym idzie, zarówno szefowie sprzedaży, jak i handlowcy muszą z góry liczyć się z koniecznością wielu modyfikacji planów i dotychczasowych sposobów działania. Jak wykorzystać czas pandemii, by lepiej poznać naszą grupę docelową i przeprowadzić właściwą segmentację klientów? Na co zwrócić uwagę, weryfikując wyniki handlowców? Na te i inne pytania w Temacie Numeru odpowiada Sandra Kluza.

Spowodowana m.in. pandemią zmiana modelu sprzedaży i zachowań zakupowych klientów wymusza na wielu firmach przeformułowanie dotychczasowej oferty wartości. Jak pisze w swoim artykule „Nowe czasy, nowa oferta wartości?” Marek Waśkiewicz, „rozwiązania, jakie zapewniamy klientom, są na tyle dobre, na ile istotne są problemy, które ich dotyczą”. Jak rozpoznać, że konieczność zmiany oferty wartości stoi również przed naszą firmą i jak znaleźć swoją unikalną wartość dla klienta? Zapraszam do lektury całego artykułu.

Jak często zdarzało się Państwu uczestniczyć w spotkaniach, których celem wydawało się być wyłącznie... samo spotkanie? Przypuszczam, że niewiele jest wśród nas osób, które mogłyby z pełnym przekonaniem powiedzieć, że nigdy im się to nie zdarzyło. Nie da się ukryć, że takie bezcelowe spotkania są bardzo frustrujące i powodują niechęć do kolejnych prób omawiania różnych tematów w szerszym gronie. Tymczasem właściwie poprowadzone spotkanie, z jasno określonym celem i agendą, może bardzo pomóc w rozwiązaniu firmowych problemów, znalezieniu nowych pomysłów do wdrożenia w organizacji czy zarysowaniu konkretnego planu działania na najbliższe dni, tygodnie, miesiące. Jak prowadzić spotkania, z których nikt nie będzie chciał się ewakuować, podpowiada Łukasz Fiuczyński w artykule „Ratunku, niech ktoś mnie stąd zabierze...” .

PDF download is available for logged users only. Log in or select best subscription option here.

Log in Order a subscription Buy a printed edition Buy PDF

Articles

no. 54/2021

Plany sprzedażowe na 2021 r. a pandemia

Plany sprzedażowe na 2021 r. a pandemia
  • Jakie wyzwania czekają na szefów sprzedaży i handlowców w 2021 r. w związku z niepewną sytuacją rynkową?
  • Dlaczego przed przystąpieniem do planowania należy wykonać proces segmentacji rynku i grup klientów?
  • Czy należy modyfikować wcześniej wyznaczone cele?
  • Na co zwrócić uwagę, weryfikując wyniki handlowców?
Read more
no. 54/2021

Nowe czasy, nowa oferta wartości?

Nowe czasy, nowa oferta wartości?
  • Czym jest oferta wartości i dlaczego czasami należy ją zmienić?
  • Jak dokonać trafnej analizy obecnej oferty wartości?
  • Jak znaleźć swoją unikalną wartość dla klienta?
Read more
no. 54/2021

Jakie wydatki w dziale handlowym ograniczać w pierwszej kolejności?

Jakie wydatki w dziale handlowym ograniczać w pierwszej kolejności?
  • Dlaczego w okresie dekoniunktury warto szkolić kluczowych pracowników?
  • Jak przeprowadzać zmiany i cięcia budżetowe, nie nadwyrężając motywacji podwładnych?
  • Dlaczego znajomość matematyki biznesowo-handlowej zyskuje na znaczeniu w okresie dekoniunktury?
Read more
no. 54/2021

"Ratunku, niech ktoś mnie stąd zabierze..."

"Ratunku, niech ktoś mnie stąd zabierze..."
  • Jak organizować spotkania, z których nikt nie będzie chciał uciekać?
  • Kogo nie zapraszać na spotkania?
  • Czy istnieje optymalny czas spotkania?
Read more
no. 54/2021

Kandydat na trudne czasy

Kandydat na trudne czasy
  • Jakie kompetencje handlowca są kluczowe w erze pandemii?
  • Dlaczego warto zaufać siatce, przeszłości i matematyce?
  • Jak skutecznie rekrutować talenty z rynku pracy w czasie redukcji etatów oraz niezbyt dużego urodzaju kandydatów?
Read more
no. 54/2021

"Szefie, nie wyrabiam"

"Szefie, nie wyrabiam"
  • Jak reagować, kiedy pracownik zgłasza nadmierne obciążenie pracą?
  • Dlaczego taki komunikat padający z ust pracownika bywa dobrym znakiem?
  • Jak znaleźć źródło problemu i skutecznie je wyeliminować?
Read more
no. 54/2021

Jak pielęgnować kulturę organizacyjną w firmie, która pracuje zdalnie

Jak pielęgnować kulturę organizacyjną w firmie, która pracuje zdalnie
  • Jaki jest związek pomiędzy stylem przywódczym szefa a kulturą organizacyjną w firmie?
  • Czy szef może zadbać o nieformalną komunikację w zespole pomimo braku możliwości spotkań na żywo?
  • Czym jest pulse check i w czym może pomóc szefowi sprzedaży?
Read more
no. 54/2021

Organizacja, która przetrwa wszelkie kryzysy

Organizacja, która przetrwa wszelkie kryzysy
  • Co łączy najlepszych liderów, zgodnie z wynikami badań Instytutu Gallupa?
  • Dlaczego tak ważne dla sukcesu firmy jest to, co myśli o sobie menedżer?
  • Co powoduje, że czasem cały zespół potrafi pójść za menedżerem do następnej firmy?
Read more
no. 54/2021

Jak odzyskać poczucie stabilizacji w niepewnych czasach?

Jak odzyskać poczucie stabilizacji w niepewnych czasach?
  • Jak przekształcić chwilowe trudności w doświadczenia wzmacniające zespół?
  • Jakie sposoby reagowania i działania sprawdzają się w świecie VUCA?
Read more
no. 54/2021

Jak przestać narzekać i zacząć działać?

Jak przestać narzekać i zacząć działać?
  • Gdzie leży źródło narzekania?
  • Do czego może doprowadzić narzekanie i co nam odbiera?
  • Jak wyjść z błędnego schematu narzekania?
  • Co pomaga i wzmacnia przejście do codziennego działania?
Read more
On-line only no. 54/2021

Czy ten raport naprawdę jest potrzebny?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak ograniczyć biurokrację w dziale handlowym do minimum?
  • Jak poprawić efektywność pracy handlowców?
  • Jak wyselekcjonować, które informacje są niezbędne do raportowania, a które nie?
Read more
no. 54/2021

Do czego przydadzą się szefowi sprzedaży metody zarządzania projektem (cz. 1. Waterfall)

Do czego przydadzą się szefowi sprzedaży metody zarządzania projektem (cz. 1. Waterfall)
  • Czym w istocie jest zarządzanie projektem?
  • Kiedy uporządkowane projektowe podejście staje się niezbędne w zespole sprzedawców?
  • Jakie narzędzia zarządzania projektem mogą być na co dzień przydatne w dziale sprzedaży?
  • W jaki sposób kończyć spotkanie, aby ustalenia były motywujące i łatwe do monitorowania?
Read more
no. 54/2021

Przekonaj zespół do modelu abonamentowego

Przekonaj zespół do modelu abonamentowego
  • Dlaczego warto zarabiać na modelu abonamentowym?
  • Jak wprowadzić taki model w swojej firmie?
  • Jakie są najczęstsze obawy handlowców związane ze sprzedażą w modelu subskrypcyjnym?
Read more
no. 54/2021

Jak bez pytania dostrzec, że nasi potencjalni klienci natrafiają na bariery na ścieżce zakupowej?

Jak bez pytania dostrzec, że nasi potencjalni klienci natrafiają na bariery na ścieżce zakupowej?
  • Dlaczego należy badać jakość doświadczenia klientów i identyfikować potencjalne bariery na ścieżce zakupowej?
  • Na czym polegają badania CX z wykorzystaniem Customer Journey Map?
  • Jak przygotować swój zespół do podjęcia starań o podniesienie jakości doświadczeń klientów?
Read more
Open access no. 54/2021

Kiedy stali klienci zaczynają odchodzić...

Kiedy stali klienci zaczynają odchodzić...
  • Dlaczego zadowolony klient to nie to samo, co lojalny klient?
  • Co może osłabiać lojalność klientów i prowadzić do ich odchodzenia?
  • Czy cena może być powodem odejścia klientów?
Read more
On-line only no. 54/2021

Handlowiec na miarę 2021 roku

Handlowiec na miarę 2021 roku

Działy rekrutacji i szkoleń oraz menedżerowie prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć, wyszkolić i zatrzymać idealnego, maksymalnie efektywnego handlowca. Co to jednak oznacza? Które cechy sprzedawcy i jakie podejście do sprzedaży wiąże się z jego lepszymi wynikami i przekłada na sukcesy handlowe?

Read more
On-line only no. 54/2021

Jak sobie radzić z demotywacją po porażce?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego porażka może się paradoksalnie okazać przydatna?
  • Jakie pytania należy sobie zadać, analizując porażkę?
  • W czym może pomóc kontakt z mentorem?
Read more
no. 54/2021

Segmentacja RFM za pomocą Excela

Segmentacja RFM za pomocą Excela
  • Dla kogo przeznaczona jest analiza RFM?
  • W jaki sposób przeprowadzić segmentację w Excelu?
  • Jak zinterpretować wyniki segmentacji?
Read more
no. 54/2021

Dane ‑ najcenniejszy surowiec fintechów

Dane - najcenniejszy surowiec fintechów
  • Co to jest Big Data i jak fintechy analizują dane?
  • Czy to nowy „must have” w branży finansowej?
  • Kto korzysta z analizy dużych agregatów danych i dla kogo one są bezpośrednio przeznaczone?
  • Jak wygląda w praktyce przykład zintegrowanych działań marketingu sprzedaży i Big Data?
Read more
no. 54/2021

Sprzedawca czy marketer ‑ kogo zatrudnić, by podnieść sprzedaż w firmie?

Sprzedawca czy marketer - kogo zatrudnić, by podnieść sprzedaż w firmie?
  • Jakie pytania warto zadać sobie w chwili poszukiwania odpowiedzi na to, czy w firmie potrzebny jest sprzedawca czy marketer?
  • Czy możliwe jest połączenie tych stanowisk w jedno?
  • Na co zwracać uwagę zatrudniając sprzedawcę, a na co – marketera?
Read more
no. 54/2021

Perfekcyjne czas i miejsce nie istnieją

Perfekcyjne czas i miejsce nie istnieją

Rozmowa z Romanem Kawszynem, handlowcem i menedżerem działów sprzedaży, marketingu i szkoleń

Read more
no. 54/2021

Lepsze decyzje, lepsze życie

Lepsze decyzje, lepsze życie
Read more
no. 54/2021

Informacja zwrotna to tajna broń lidera

Informacja zwrotna to tajna broń lidera
Read more
no. 54/2021

Od szalonej koncepcji do nowatorskiego produktu

Od szalonej koncepcji do nowatorskiego produktu
Read more
no. 54/2021

Rockowo, sprzedażowo

Rockowo, sprzedażowo
  • Co zespoły rockowe mają wspólnego ze sprzedażą?
  • Jakie inspiracje do codziennej pracy menedżer sprzedaży może czerpać m.in. z dokonań The Rolling Stones czy Lou Reeda?
Read more

Advertisement