Szef Sprzedaży 55/2021 (march-april)

Szef Sprzedaży no. 55/2021 - Marketing i sprzedaż - duet idealny!

Marketing i sprzedaż ‑ duet idealny!

Trudno wyobrazić sobie skuteczną organizację systemu sprzedaży w firmie bez udanej współpracy działów marketingu i handlowego. Jednocześnie, analizując sytuację części przedsiębiorstw, można odnieść wrażenie, że w wielu z nich oba te działy funkcjonują praktycznie zupełnie niezależnie od siebie, często wręcz wchodząc sobie w drogę, co oczywiście nie pomaga w osiągnięciu zadowalających wyników. Jak zaplanować optymalną współpracę handlowców i marketingowców, która opłaci się całej firmie? W jaki sposób podzielić kompetencje i zadania? Na jakie pułapki należy uważać? Na te i inne pytania w naszym Temacie Numeru odpowiadają Sandra Kluza i Kinga Zehner.

Współpraca pomiędzy poszczególnymi działami w firmie staje się jeszcze trudniejsza, jeżeli organizacja pracuje w trybie zdalnym. Zachowania i działania tak – wydawałoby się – naturalne, jak spontaniczna burza mózgów lub przekazywanie sobie ważniejszych informacji podczas spotkania w firmowej kuchni stały się niemożliwe. Czy komunikacja pomiędzy różnymi działami musi na tym ucierpieć? Na szczęście nie! Jak szef zespołu może zadbać o uniknięcie takiej sytuacji podpowiada Magdalena Siennicka w artykule „Jak dbać o komunikację między działami w firmie pracującej zdalnie?”.

Nie ma chyba w świecie sprzedaży osoby, która nie słyszałaby o zasadzie Pareto, w myśl której 20% naszych wysiłków i działań przekłada się aż na 80% osiąganych efektów. Truizmem może się też wydawać stwierdzenie, że jednym z najważniejszych zadań szefa sprzedaży jest ustalanie priorytetów handlowcom. Tylko dlaczego tak często okazuje się, że w zespołach handlowych tych priorytetów brakuje albo każdemu z jego członków wydają się one inne? Aby raz na zawsze rozwiązać ten problem, warto zacząć od lektury tekstu Gabrieli Niewiadomskiej „Jak ustalać priorytety handlowcom?”. Autorka zawarła w nim wiele praktycznych wskazówek, dzięki którym ułożenie odpowiedniej listy i konsekwentne monitorowanie postępów w jej realizacji będzie łatwiejsze.

PDF download is available for logged users only. Log in or select best subscription option here.

Log in Order a subscription Buy a printed edition Buy PDF

Articles

no. 55/2021

Marketing i sprzedaż ‑ duet idealny!

Marketing i sprzedaż - duet idealny!
  • Jak zorganizować optymalną współpracę pomiędzy działami PR, marketingu i sprzedaży?
  • Jak zwiększyć sprzedaż poprzez dzielenie się wiedzą i w jaki sposób dystrybuować gotowe materiały?
  • Na jakie pułapki należy uważać, planując cele i zadania obu działów?
Read more
Open access no. 55/2021

Jak dbać o komunikację między działami w firmie pracującej zdalnie?

Jak dbać o komunikację między działami w firmie pracującej zdalnie?
  • Jak kreatywnie wykorzystać dostępne media, by poprawić komunikację w firmie?
  • Jak wzmacniać poczucie przynależności do zespołu, który nie widuje się osobiście?
Read more
no. 55/2021

Jak skutecznie aktywizować dział sprzedaży?

Jak skutecznie aktywizować dział sprzedaży?
  • Dlaczego codzienne spotkania są tak ważne dla skutecznej pracy zespołu handlowego?
  • Na czym polega aktywizacja metodą lessons learned?
  • Dlaczego nawet w czasie pandemii nie warto rezygnować ze szkoleń prowadzonych przez zewnętrznych trenerów?
Read more
no. 55/2021

Czy i kiedy benefity dla pracowników rzeczywiście motywują?

Czy i kiedy benefity dla pracowników rzeczywiście motywują?
  • Które z najczęściej oferowanych pracownikom benefitów najsilniej motywują?
  • Jak zmieniła się siła oddziaływania poszczególnych świadczeń dodatkowych w wyniku pandemii?
  • Od czego zależy zadowolenie pracowników w związku z otrzymywanymi świadczeniami?
Read more
no. 55/2021

Jak dbać o integrację zespołu pracującego zdalnie?

Jak dbać o integrację zespołu pracującego zdalnie?
  • Jakie działania pomogą utrzymać dobrą atmosferę w zespole, który od wielu miesięcy pracuje zdalnie?
  • Jak zmienić formę rutynowo podejmowanych działań, by w łatwy sposób zadbać o integrację pracowników?
Read more
no. 55/2021

Efekt Dunninga ‑ Krugera ‑ jak rozpoznać, czy nie padliśmy jego ofiarą?

Efekt Dunninga - Krugera - jak rozpoznać, czy nie padliśmy jego ofiarą?
  • Na czym polega efekt Dunninga-Krugera?
  • Czy możliwe jest samodzielne zdiagnozowanie go u siebie?
  • Jak efekt Dunninga-Krugera objawia się w sprzedaży?
Read more
no. 55/2021

Jak przestać się bać zmiany?

Jak przestać się bać zmiany?
  • Co sprawia, że odczuwamy lęk przed zmianami?
  • Przez jakie fazy należy przejść w trakcie zmiany, by zmniejszyć poziom lęku i stresu?
  • Jak skutecznie przeprowadzić proces transformacji w organizacji?
Read more
no. 55/2021

Autorytet szefa ‑ jak o niego dbać?

Autorytet szefa - jak o niego dbać?
  • Na jakich fundamentach oprzeć budowę swojego autorytetu w oczach pracowników?
  • Jak zasłużyć sobie na szacunek członków zespołu?
Read more
no. 55/2021

Remedium dla zespołów w kryzysie

Remedium dla zespołów w kryzysie
  • Czy w czasach ciągłej zmienności można rozwijać pracowników metodami z czasów stabilizacji?
  • Dlaczego w wielu firmach na Zachodzie uczy się handlowców wyłącznie wiedzy produktowej oraz technik teatru improwizacyjnego?
  • Jak wykorzystać narzędzia impro do integracji, podniesienia elastyczności, kreatywności oraz efektywności zespołu?
Read more
On-line only no. 55/2021

Kiedy handlowiec pracuje wyraźnie poniżej swoich możliwości

  • Jakie są najczęstsze powody pracy poniżej możliwości danej osoby?
  • Jak reagować w sytuacjach, kiedy handlowiec wydaje się celowo nie osiągać wyników powyżej pewnego pułapu?
  • Jak budować system motywacyjny, który ułatwi pracownikom osiąganie wysokich wyników?
Read more
On-line only no. 55/2021

Komunikacja marki w czasie kryzysu

Komunikacja marki w czasie kryzysu
  • Jak przystosować sposób komunikacji do kryzysu?
  • Jak pandemia zmieniła życie naszej persony?
  • Jaka powinna być strategia komunikacji na czas kryzysu?
Read more
On-line only no. 55/2021

Jak pracować nad swoją umiejętnością adaptacji do nowych warunków

Jak pracować nad swoją umiejętnością adaptacji do nowych warunków

Nowe warunki i szybkość ich następowania, nie tylko w biznesowym środowisku, ale również w życiu osobistym, stały się normą. Jak należy wobec tego do nich podejść, by czas potrzebny na adaptację był krótki, a skutki coraz lepsze? W poniższym artykule dowiesz się, jak polubić zmianę i czerpać z niej korzyści.

Read more
no. 55/2021

Jak ustalać priorytety handlowcom?

Jak ustalać priorytety handlowcom?
  • Od czego zacząć proces ustalania priorytetów w zespole handlowym?
  • Jakie kryteria należy brać pod uwagę, ustalając priorytety handlowcom?
  • Jakie narzędzia technologiczne mogą pomóc kontrolować realizację poszczególnych zadań?
Read more
no. 55/2021

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?
  • Jakie dane należy w pierwszej kolejności poddać analizie, by znaleźć zasoby finansowe i ludzkie do zajęcia się najbardziej zyskownymi działaniami w firmie?
  • Jak budować społeczność wokół swojej marki/produktu?
  • W jaki sposób powinniśmy zmienić myślenie o klientach?
Read more
no. 55/2021

Do czego przydadzą się szefowi sprzedaży metody zarządzania projektem (cz. 2. Agile)

Do czego przydadzą się szefowi sprzedaży metody zarządzania projektem (cz. 2. Agile)
  • Czym są zwinne metodyki zarządzania projektem i czym różnią się od tych klasycznych?
  • Które z nieoczywistych narzędzi zwinnego zarządzania mogą okazać się przydatne?
  • Czy techniki zarządzania projektowego należy oceniać przez pryzmat niskich wskaźników efektywności?
Read more
no. 55/2021

Kiedy firma przestaje sobie radzić z rosnącą liczbą zamówień...

Kiedy firma przestaje sobie radzić z rosnącą liczbą zamówień...
  • Dlaczego nadmiar zamówień wcale nie jest pozytywnym zjawiskiem?
  • Jak poradzić sobie z falą zamówień, której nie jesteśmy w stanie sprostać?
  • Jakie działania należy rozpocząć, aby zmonetyzować tę potencjalnie niebezpieczną sytuację?
Read more
On-line only no. 55/2021

Prognozowanie w Excelu

Jak w Excelu można prognozować przyszłe wyniki finansowe firmy? Na wiele sposobów! W zależności od wersji Excela, zainstalowanych dodatków i wymagań odnośnie do dokładności naszych prognoz mamy różne możliwości.

Read more
On-line only no. 55/2021

Jakie trudności niesie ze sobą proces przygotowania danych do analizy oraz jak sobie z nimi poradzić?

Jakie trudności niesie ze sobą proces przygotowania danych do analizy oraz jak sobie z nimi poradzić?

Gromadzenie danych jest procesem ciągłym, który polega na pozyskiwaniu optymalnych informacji, określaniu sposobów ich przechowywania oraz aktualizacji. Gromadzenie informacji powinno rozpoczynać się od wcześniejszego określenia potrzeb informacyjnych w przedsiębiorstwie, w przeciwnym wypadku można spodziewać się zalewu masy danych, które okażą się nieprzydatne lub koszt ich przefiltrowania przewyższy...

Read more
no. 55/2021

Kłamstwo ma krótką oś Y, czyli jak wykreślić nieprawdę

Kłamstwo ma krótką oś Y, czyli jak wykreślić nieprawdę
  • Jak uniknąć przekłamań, tworząc wykresy?
  • Czym powinniśmy się kierować, decydując się na użycie konkretnego typu wykresu?
  • Jak nie przesadzić z ilością danych prezentowanych na wykresie?
Read more
no. 55/2021

W czym konfiguratory produktu mogą pomóc szefowi sprzedaży?

W czym konfiguratory produktu mogą pomóc szefowi sprzedaży?
  • Czym są konfiguratory produktu?
  • Jakie informacje o kliencie i pracy handlowców można dzięki nim uzyskać?
  • Kto powinien być zaangażowany w proces tworzenia konfiguratora?
Read more
no. 55/2021

Networking w dobie social distancing

Networking w dobie social distancing
  • Jakie nowe szanse w zakresie prowadzenia networkingu pojawiły się wraz z pandemią koronawirusa, a które zachowania powinny odejść do lamusa?
  • Czy wizytówki nadal się przydają?
  • Co może i powinien zrobić szef sprzedaży, żeby pomóc pracownikom w prowadzeniu skutecznego networkingu?
Read more
no. 55/2021

Być liderem, nie szefem

Być liderem, nie szefem

Rozmowa z Łukaszem Stachirą, Kierownikiem Zespołu Sprzedaży Cartrack Polska

Read more
no. 55/2021

Co cię motywuje, szefie?

Co cię motywuje, szefie?

Patrick Lencioni, autor bestsellerów „New York Timesa”, napisał kilkanaście książek, w których radzi liderom, jak budować zespoły i przewodzić organizacjom. Tym razem postanowił zająć się czymś innym. Chce spróbować pomóc liderom zrozumieć, dlaczego w ogóle objęli rolę przywódczą i co mogą zrobić, by dobrze się w niej realizować. Pisząc Motywacje lidera – prawdopodobnie najbardziej intrygującą książkę...

Read more
no. 55/2021

Pracuj i ucz się jednocześnie!

Pracuj i ucz się jednocześnie!
Read more
no. 55/2021

Skuteczność w życiu i biznesie

Skuteczność w życiu i biznesie
Read more
no. 55/2021

Szkolenia online, w których warto wziąć udział

Poszerzaj wiedzę bez wychodzenia z domu czy z biura

Read more
no. 55/2021

Jestem silversem!

Jestem silversem!
  • Jak wygląda sytuacja zawodowa silversów na rynku pracy?
  • Z jakimi trudnościami mierzą się przedstawiciele tej grupy zawodowej?
Read more

Advertisement