Q&A

Pytanie: Jak sprawdzić motywację kandydata do pracy? Skąd będę wiedział, że po zatrudnieniu przedstawiciel handlowy będzie wyjeżdżał do pracy z pełnym zaangażowaniem, wykonywał zalecane przeze mnie aktywności, tak aby osiągać wyznaczone cele, oraz współpracował z pozostałymi członkami zespołu, budując pozytywną atmosferę, i dostosuje się do moich oczekiwań w zakresie wspierania kultury organizacyjnej?

Badanie referencji kandydata jako element profesjonalnej rekrutacji

W czasach rynku pracownika rekrutacja staje się prawdziwą sztuką. Nie ma mowy o półśrodkach, zaniechaniach czy braku kompetencji. Firma, która chce liczyć na najlepszych kandydatów, musi inwestować w budowanie wizerunku, kompetencji kadry menedżerskiej oraz kultury organizacyjnej, tak aby tworzyć konkurencyjność na poziomie zaangażowania pracownika.

Dziś Employer Branding przestaje być tylko zwykłym PR-em, ale koncentruje się na budowaniu wizerunku firmy poprzez jej wewnętrznych ambasadorów, czyli własnych pracowników. Pracodawcy zauważyli bowiem, że brak tych HR-owych zabiegów powoduje odejście najlepszych handlowców do innych firm, a zastąpienie ich jest niezwykle trudne. Tylko spełnienie warunków wskazanych powyżej spowoduje, że najlepsi kandydaci będą chcieli aplikować na stanowiska handlowe oraz daje rekruterowi szansę na spotkanie się z tymi, którzy mają oczekiwane kompetencje.

W świecie prędkości 2.0, czyli urządzeń mobilnych, aplikacji i portali społecznościowych, kandydat może w trakcie rozmowy rekrutacyjnej zaprezentować się jako prawdziwa gwiazda. W Internecie każdy może dotrzeć do informacji, jak profesjonalnie przygotować się do procesu rekrutacji. Mało tego, może znaleźć najczęściej zadawane pytania, dowiedzieć się, jaka intencja im towarzyszy oraz zapoznać się z propozycją odpowiedzi, które mają usatysfakcjonować rozmówcę. Sprawny intelektualnie kandydat może wspaniale wypaść podczas rekrutacji. Jako rekruterzy nie pozostajemy bezradni wobec takich sytuacji.

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Jak sobie radzić z tremą przed wystąpieniem publicznym

Jak sobie radzić z tremą przed wystąpieniem publicznym
  • Jakie ćwiczenia pomogą zapanować nad tremą?
  • Co zrobić, gdy całe ciało alarmuje: „stresuję się tym wystąpieniem”?
  • W jaki sposób odpowiednia postawa i mimika mogą nam pomóc w walce z tremą?
Czytaj więcej

Atrybucja w sprzedaży i zarządzaniu

Atrybucja w sprzedaży i zarządzaniu
  • Czym jest atrybucja i jakie znaczenie ma w sprzedaży?
  • Na czym polegają błędy atrybucji?
  • Czym atrybucja wewnętrzna różni się od zewnętrznej i jakie konsekwencje mają oba te typy?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.