Kiedy handlowiec zabiega o pozyskanie klientów, ci są zawsze stawiani na piedestale, traktowani indywidualnie i po partnersku – do czasu złożenia reklamacji. Wtedy stają się roszczeniowymi kombinatorami, którzy na pewno chcą coś ugrać. Obsługa reklamacji staje się walką o to, kto ma rację. Jednak, czy tego chcemy, czy nie, to właśnie sposób załatwienia reklamacji stanowi dla klienta dowód na to, jak jest ostatecznie postrzegany przez firmę.
Podczas szkoleń dla zespołów sprzedaży czy obsługi klienta wielokrotnie miałam okazję się przekonać, jak często obsługa reklamacji jest w firmach zaniedbywana lub, co gorsza, realizowana przez pracowników, którzy podchodzą do klientów z niechęcią. Najgorsze jednak, że w większości przypadków pracownicy ci są zupełnie nieświadomi, że ich praca pozostawia wiele do życzenia. Wręcz przeciwnie!
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.