Pierwsze wysyłki eksportowe mogą trwać dłużej a napotykane przeszkody i stres zniechęcają do dalszych kroków. Gdy w grę wchodzi biznesowy kontakt z innym językiem czy kulturą, obawy przed niepowodzeniem projektu tylko rosną. Warto więc wcześniej zabezpieczyć się ze wszystkich czterech stron.

Case: Większość zapytań klientów, z którymi rozpocząłem współpracę, dotyczyła oferty z wliczonymi kosztami transportu do ich kraju. Trudno mi było w krótkim czasie uzyskać informację, ile kosztuje wysłanie palety do danego kraju, szczególnie jeśli klient dla własnej wygody chciał jednocześnie znać stawki za transport morski i lotniczy.

Żeby przyspieszyć decyzję klienta o zakupie, ustal wcześniej koszty dostawy towaru: ile kosztuje transport 1 kg samolotem, ile statkiem; jakie są stawki przesyłki kurierskiej w poszczególnych krajach. Nie musisz być superdokładny, znaj kwoty chociaż w przybliżeniu. Pamiętaj, że koszty transportu w eksporcie mogą stanowić znaczny procent transakcji – szczególnie przy przesyłkach niewielkich ilości towaru. Najlepiej wcześniej ustalić podstawowe opłaty transportowe, dzięki którym będziesz mógł szybko odpowiadać na zapytania klientów. Listę takich cen wydrukuj na zwykłej kartce A4 i powieś w widocznym miejscu. W ten sposób szybciej opanujesz te informacje i z czasem będziesz mógł tworzyć oferty praktycznie z pamięci, co znacznie wzmocni w klientach poczucie, że mają do czynienia z profesjonalistą.

Full access available for logged users only. Log in or select the best subscription option here..

Log in Order a subscription
Favorites Print

Also check

Dlaczego infolinie konsumenckie irytują klientów i jak temu zaradzić?

SS_47_78.jpg
  • Jakie są najczęstsze powody irytacji klientów podczas korzystania z infolinii konsumenckich?
  • Jak wyeliminować te problemy z praktyki swojego działu obsługi klienta?
  • Czym jest FCR i jak poprawić ten wskaźnik w swojej firmie?
Read more

Efektywna struktura procesów sprzedażowych

SS_47_40.jpg
  • Jakie są warunki efektywności procesów sprzedażowych?
  • Na jakie etapy można podzielić proces sprzedażowy?
  • Jak właściwie kwalifikować klienta?
Read more

Ekspansja zagraniczna - jak właściwie wybrać jej kierunek?

SS_47_36.jpg
  • Jakie kryteria wziąć pod uwagę, wybierając nowe rynki zbytu dla produktów lub usług?
  • Rynki bliskie geograficznie, najbardziej rozwinięte czy najszybciej się rozwijające – jakie są zalety i wady każdego z nich?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Advertisement