Celem istnienia każdej firmy jest wypracowanie zysku poprzez pozyskanie klientów na swoje produkty lub usługi. Obecnie funkcjonujące rynki wymagają kreowania wartości dla klienta. Wartość firmy szacowana jest na podstawie rentowności i lojalności pozyskanych już klientów, a jej przyszłość nierozerwalnie związana jest z umiejętnością pozyskania i utrzymania właściwych relacji z rentownymi klientami.
Szacowanie wartości portfela klientów pozwala nie tylko zaplanować efektywne działania marketingowe, ale przede wszystkim ułatwia wybór najefektywniejszych sposobów dotarcia do klienta. Przyjęta strategia sprzedaży powinna zatem odpowiadać na takie pytania, jak:
- Czy wszyscy potencjalni klienci są jednakowo ważni dla firmy?
- Czy firma ma możliwości zaspokojenia oczekiwań i potrzeb tych klientów?
- W jaki sposób dotrzeć do właściwych klientów?
- Z jakich narzędzi należy korzystać podczas całego procesu interakcji z klientem?
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.