• Jak przystosować produkt do sprzedaży zautomatyzowanej?
  • W jakich aspektach procesu sprzedaży automatyzacja jest najbardziej skuteczna?
Automatyzacja procesów sprzedaży

Coraz więcej firm (zarówno w Polsce, jak i w całej Europie) porzuca bądź przenosi swoje zaangażowanie z tradycyjnych ścieżek sprzedaży produktów bądź usług na rzecz sprzedaży online.

Organizacja badawcza zajmująca się analizą danych biznesowych (Forrester Data Scientists), mająca 2471 klientów na całym świecie i 1345 naukowców analizujących rynki światowe, określiła w swoim najnowszym raporcie, że do 2020 r. z wszystkich transakcji sprzedażowych (detalicznych) aż 53% będzie realizowana w kanale online.

Czeka nas zatem rewolucja oparta na automatyzacji procesów sprzedażowych.

Dobór strategii

Budując system, który w sposób automatyczny będzie generować sprzedaż, powinniśmy zacząć od zdefiniowania produktu i przystosowania go do sprzedaży zautomatyzowanej, czyli zadbać o to, żeby można go było sprzedawać w formie online tak, aby nie wymagał naszego zaangażowania w procesie sprzedaży.

Obecnie możemy korzystać z wielu narzędzi umożliwiających sprzedaż na pełnym „automacie”. Najpopularniejsze to e-mail marketing czy wprost z niego wynikający marketing automatyczny, tworzący kampanie oparte na lejku sprzedaży. Automatyzacja sprzedaży to już nie tylko forma przyciągnięcia klienta do naszego e-sklepu i jego obsługa, lecz o wiele bardziej złożony proces, uwzględniający w najprostszym ujęciu minimum pięć kroków działania: od doboru odpowiednich treści w ujęciu budowania wiarygodności firmy poprzez komunikację do pełnej kontroli działań, zachowań zespołu sprzedażowego potencjalnego klienta przy wykorzystaniu narzędzi CRM (customer relationship management).

Polskie firmy zajmujące się tworzeniem automatycznych rozwiązań informatycznych, m.in. dla sektora MŚP, nie doskonale radzą sobie również na zagranicznym rynku, co powoduje, że mamy dostęp do coraz nowszych i bardziej skutecznych narzędzi.

Od czego zacząć i jak przygotować się do zmian rynkowych, które już następują?

Krok pierwszy – treści

Według analiz biznesowych niezależnych agencji 79% naszych potencjalnych klientów, zanim dokona u nas zakupu, poszukuje informacji na nasz temat w Internecie. To pokazuje, jak istotna pozostaje umiejętność odpowiedniego zarządzania treściami na naszych stronach i w sklepach internetowych, a także w portalach biznesowych i kanałach social media.

Przykład

  • Treści perswazyjne i dowody słuszności – klient przeglądający informacje o nas w Internecie oczekuje przekonania go do zakupu. Z tego powodu wspomniane treści powinny zawierać w sobie przekaz perswazyjny i wzmocnienia wpływu (reguły wpływu prof. Roberta Cialdiniego), takie jak: społeczny dowód słuszności, reguła autorytetu, reguła wzajemności.
  • Social media – należy zdać sobie sprawę z tego, że klienci w większości przypadków mogą wyszukać nasze firmy bądź nas samych za pomocą przeglądarek internetowych. Znając ich algorytm, wiemy, że klient w większości przypadków uzyska informację nie tylko o naszej stronie WWW, ale też o naszych kontach na Facebooku i Instagramie, a także w LinkedIn. Stąd tak istotne jest zadbanie o dostępne tam treści. Będą one miały znaczący wpływ na decyzję o zakupie.

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.