Zbudowanie względnie trwałej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa jest dla menedżerów jednym z podstawowych celów. W jaki sposób go osiągnąć na dynamicznym rynku, dbając o interesy zarówno klienta, jak i firmy?
Istotnym warunkiem powodzenia przedsiębiorstwa na rynku jest jego konkurencyjność. Staje się ona jednym z ważniejszych kryteriów oceny funkcjonowania organizacji. Poziom konkurencyjności odzwierciedla wzajemne relacje zachodzące pomiędzy przedsiębiorstwami w danym sektorze, a także umożliwia porównanie wyników ich działalności. Istota konkurencyjności może być analizowana zarówno w ujęciu statycznym, jak i dynamicznym.
Ze statycznego punktu widzenia jest ona cechą efektywnie działającego przedsiębiorstwa. W ujęciu dynamicznym konkurencyjność jest procesem, w którym podmioty te rywalizują, dążąc do jak najbardziej korzystnych dla swoich interesariuszy rozstrzygnięć w obszarach ich działalności. W praktyce konkurencyjność jest często rozumiana jako zdolność do budowania siły ekonomicznej przedsiębiorstwa. Z kolei bycie konkurencyjnym kojarzy się z posiadaniem lepszych predyspozycji do takiego właśnie rozwoju.
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.