• Czy „trudne czasy”, choćby takie jak obecne – w dobie pandemii – to właściwy moment dla wprowadzenia na rynek nowych produktów lub usług?
  • Czy lepiej przyspieszyć zaplanowane wdrożenie produktu, czy raczej przeczekać i zobaczyć, jak zmieni się rzeczywistość?
Dobry czas na nowy produkt?

Dziś wiele firm musi spróbować sobie odpowiedzieć na powyższe pytania. Jak niemal w każdej biznesowej sytuacji – nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy rekomendacji. Wiele zależy od charakteru danego produktu i od rynku, na który ma trafić. Kluczowa jest sytuacja firmy stojącej przed tą decyzją, stosunek między ryzykiem a potencjalnymi korzyściami.

Ostatnie miesiące pokazały, że kryzys związany z pandemią dla jednych był poważnym kłopotem, dla innych niesamowitą szansą.

Dla przykładu, jeżeli kierujemy restauracją i tuż przed wybuchem pandemii chcieliśmy wprowadzić do menu nowy typ deserów, lockdown zmusił nas do wstrzymania się z premierą. Ale jeśli naszym nowym produktem miały być gotowane u nas dania, zamrożone i sprzedawane w opakowaniach na wynos, to czas pandemii mógł być szczególnie dobrym momentem na wejście z nimi na rynek. O ile oczywiście mieliśmy pomysł na ich dystrybucję do klienta – czy to przez dowozy bezpośrednie, czy przez sprzedaż innymi kanałami dotarcia.

Czas kwarantanny narodowej mógł też uniemożliwić kontakty sprzedażowe z wieloma grupami odbiorców, np. dyrektorami placówek oświatowych czy zakładami fryzjerskimi. W takich warunkach próby sprzedaży nowego produktu były niemożliwe lub bardzo utrudnione. Wiele firm jednak zmotywowało to do uruchomienia zdalnych form poszukiwania klientów, poszerzenia rynku o nowe grupy docelowe lub uruchomienia sprzedaży online.

Dziś, gdy powstaje ten artykuł, gospodarka weszła w fazę odmrażania. Polacy w większości wrócili do swoich miejsc pracy, otworzyły się restauracje, obudził rynek kultury.

Co teraz? – zastanawiamy się. Czy to już dobry moment na prezentację nowości? Czy ludzie mają głowę do tego, by śledzić takie informacje? Czy będą chcieli wydawać pieniądze, gdy tyle mówi się o wzroście bezrobocia?

Zanim podejmiemy taką decyzję, warto rozważyć wszystkie za i przeciw, by móc racjonalnie oszacować ryzyko i szanse związane z premierą rynkową w tym niezwykłym czasie.

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.