Brazylia jest bardzo atrakcyjna dla wielu zagranicznych firm z powodu wielkości rynku i szybko rozwijającej się gospodarki. Polscy przedsiębiorcy zaczynają dostrzegać ten potencjał.

Brazylia to największa gospodarka w Ameryce Łacińskiej i ósmy pod względem wielkości rynek konsumencki na świecie. Kraj ten posiada znaczące zasoby naturalne oraz duży potencjał siły roboczej. Wiele sektorów gospodarki oferuje doskonałe warunki dla rozwoju biznesu. To właśnie wielkość rynku i łatwy dostęp do surowców przyciągają wielu zagranicznych inwestorów. Poza tym Brazylia jest rynkiem ludzi młodych – to aż 200 mln mieszkańców, przy bardzo wysokim udziale osób poniżej 30. roku życia, o rosnącej sile nabywczej dzięki silnemu wzrostowi gospodarki.

Kraj podzielony jest na 26 stanów i dystrykt federalny. Uświadomienie sobie jego rozmiarów jest bardzo ważne w momencie podejmowania decyzji o inwestycji lub nawiązaniu współpracy. Niemożliwe jest rozpoczęcie działalności we wszystkich regionach od razu. Sam stan Sao Paulo ma 40 mln mieszkańców, a Minas Gerais 20 mln i powierzchnię niemal dwukrotnie większą niż Polska.

Inwestycje zagraniczne, czyli co przyciąga inwestorów do Brazylii?

Brazylia jest jednym z krajów, który przyciąga największą liczbę inwestycji zagranicznych na świecie. Ich poziom wyniósł 65 miliardów USD w 2012 r. i 64 miliardów USD w 2013 r. Do atrakcyjności rynku przyczyniają się jego wielkość, szybki rozwój, łatwy dostęp do surowców i zdywersyfikowanie gospodarki, która dzięki temu jest bardziej odporna na międzynarodowe kryzysy, a także strategiczna pozycja, umożliwiająca dostęp do pozostałych rynków Ameryki Łacińskiej. Brazylia jest członkiem MERCOSUR/ MERCOSUL – unii celnej, do której należą także Argentyna, Wenezuela, Urugwaj i Paragwaj. Zaistnienie na rynku brazylijskim daje tym samym łatwiejszy dostęp do pozostałych rynków krajów MERCOSUR i pozwala na korzystanie z ulg, jakie niesie za sobą unia celna pomiędzy tymi krajami. W sumie mówimy o rynku liczącym ponad 300 mln konsumentów.

Jak wejść na rynek?

Konieczność adaptacji do warunków rynkowych kraju jest szczególnie ważna w przypadku Brazylii, kraju o dużej złożoności, który ze względu na swój rozmiar i kulturę jest prawdziwym gigantem. Rynek takiej wielkości wymaga długoterminowych inwestycji i dobrej strategii.

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.