• Z czego wynika większość porażek handlowych?
  • Jakie są fundamenty skutecznej strategii sprzedaży?
  • Jakie obszary należy uwzględnić przy strategicznym planowaniu sprzedaży?
Myślenie strategiczne w sprzedaży

Fundamentem skutecznej strategii sprzedaży jest dopasowanie wszelkich działań do oczekiwań i potrzeb klienta. Czynności te powinny być kompleksowe, innowacyjne, maksymalnie uproszczone, a także możliwe do wdrożenia. Za całościową realizację strategii zawsze odpowiedzialny jest menedżer, a członkowie jego zespołu oraz wszystkie działy wsparcia są jej wykonawcami.

Jeżeli pomiędzy tymi elementami brakuje spójności lub któryś z nich nie funkcjonuje prawidłowo, w dziale sprzedaży mogą pojawić się problemy.

Menedżer, przygotowując plan działania, powinien brać pod uwagę dotychczasowe doświadczenia, wiedzę i umiejętności zespołu oraz cele organizacji. Musi także odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań:

  1. Jakie są rynki docelowe przedsiębiorstwa i najbardziej opłacalne segmenty klientów oraz czy firma potrafi się na nich poruszać, biorąc pod uwagę potrzeby klienta i działania konkurencji?
  2. Czy na pewno docelowi klienci otrzymają od nas to, czego potrzebują (pod każdym względem)?
  3. Jak firma planuje pozyskiwać nowych klientów oraz utrzymywać już pozyskanych?
  4. Jak przy posiadanych zasobach efektywnie działać w obliczu licznej konkurencji?
  5. Za pomocą jakich skutecznych rynkowo argumentów możemy pozytywnie się wyróżnić?

Strategia obejmuje obszary, które bezpośrednio wpływają na wielkość i rentowność sprzedaży. Są to:

  • docelowi klienci,
  • organizacja procesu sprzedaży,
  • planowane sposoby dotarcia do właściwych klientów,
  • prowadzenie działań sprzedażowych oraz cena.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.