• Jakie są trzy najczęściej popełniane błędy w zarządzaniu sprzedażą?
  • Od jakiego szefa ludzie nie będą chcieli odejść?
  • Dlaczego warto płacić handlowcom za niesprzedawanie?
Nie wysyłaj handlowców, żeby sprzedawali!

Chciałbym kiedyś przyjść do firmy i powiedzieć szefowi, że robi rzeczy właściwie, ale przecież jestem specjalistą od rozwiązywania problemów i skoro już mnie wzywają, to znaczy, że nie jest „właściwie”, a sprzedaż kuleje.

W większości przypadków jest podobnie. Właściciel firmy zatrudnia handlowców, a potem wyłania z nich najlepszego i mianuje go szefem sprzedaży. To błąd numer jeden.

Gdy taka osoba zarządzała samodzielnie, to jakoś szło. Dwie-trzy osoby jeździły do klientów i sprzedawały towary. Biznes się kręcił. Później handlowców było już kilkunastu i coś zaczęło szwankować – przecież szef sam kiedyś sprzedawał tyle, co wszyscy obecni pracownicy razem. Wstaje więc i pewnego ranka, po głębokich przemyśleniach, rzuca hasło: „ustalamy progi sprzedaży, kwartalnie x”. To błąd numer dwa.

Wybrany wcześniej dyrektor sprzedaży nie mógł zakwestionować nakazu szefa, który wcześniej wygłosił mowę przewodnią o tym, jak to on kiedyś świetnie sprzedawał, tak więc przekazywał zespołowi handlowców targety, a że wszyscy wiedzieli, że to kolejne pobożne życzenie, to pokiwali głowami i robili swoje. To błąd numer trzy.

Znasz to? Niezależnie od tego, czy jesteś szeregowym handlowcem, czy też szefem sprzedaży, doskonale wiesz, że brak sprzedaży ma swoje odbicie w wielu aspektach, tylko nikt nie chce tego powiedzieć na głos. Wiem, wiem... dzieci, rodzina, kredyty, zobowiązania – póki płacą, to pracujesz i robisz dobrą minę do złej gry, ale napięcie rośnie, a obopólna frustracja sięga zenitu.

Na koniec dnia nie ma wyniku, ludzie są niezadowoleni i cały organizm firmy zaczyna chorować, a przecież firmę tworzą właśnie ludzie.

Wtedy wzywają takiego kogoś jak ja, który jak doktor ma dać lekarstwo na całe zło – „spraw, aby więcej sprzedawali”, „zmotywuj ich do pracy”, „naucz ich sprzedawania”.

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak przedstawić ofertę i wyprzedzić konkurencję ‑ jedna rzecz, która zostawi innych w tyle

Jak przedstawić ofertę i wyprzedzić konkurencję - jedna rzecz, która zostawi innych w tyle
  • Dlaczego wysyłanie oferty na maila to kiepski pomysł?
  • Kiedy klient zwraca uwagę „tylko” na cenę?
  • Co zrobić, aby dobrze sprofilowany klient zapoznał z ofertą i nie szukał tylko oceny?
Czytaj więcej

Oferta na 6, czyli jak zrobić dobre wrażenie

Oferta na 6, czyli jak zrobić dobre wrażenie
  • Jak oferta przyciąga klientów wyglądem i treścią?
  • Jakich błędów w ofercie należy się wystrzegać?
  • Dlaczego dobra oferta sprzedaje?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.