Rynek jest nasycony wszelkiego rodzaju produktami i usługami, dlatego coraz trudniej przebić się ze swoją propozycją. Jak w takiej sytuacji dotrzeć do nowych klientów?
We wszystkich branżach panuje bardzo silna konkurencja. Walka cenowa jest jednym z jej kluczowych elementów – raz rozpoczęta tworzy efekt domina, który powoduje negatywne skutki zwłaszcza u przedsiębiorców bez wizji swojej firmy. Ponadto praktycznie każdy produkt lub usługa mogą być imitowane, a koszty wejścia nowych dostawców na rynek są niewielkie. Wystarczy przyjrzeć się branży telefonów przenośnych, IT, farmaceutyków czy napojów energetycznych. Głęboka penetracja kanału dystrybucji przez dostawców, a z drugiej strony nasycenie rynku przez dystrybucję powoduje, że organizacje mają trudności ze znalezieniem nabywców dla swoich wyrobów. Prospecting, czyli pozyskiwanie nowych odbiorców, staje się coraz częściej strategią wzrostu sprzedaży i rozwoju w nowych, nieeksplorowanych dotąd obszarach, a nawet szansą na przetrwanie firmy.
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.