• Jakie korzyści przynosi zaangażowanie wyższej kadry menedżerskiej w kształtowanie relacji z klientami firmy?
  • Jak wytypować klientów do nadzoru menedżerskiego?
  • Jak opracować program wsparcia handlowców poprzez udział menedżerów wyższego szczebla w ich procesie sprzedażowym?
Rola kadry menedżerskiej w kształtowaniu relacji z klientami firmy

W dzisiejszym świecie nadpodaży główną barierą rozwoju organizacji nie są jej moce produkcyjne, ale sprzedaż, która stała się kluczowym czynnikiem strategicznym. Menedżerowie wyższego szczebla powinni podejmować określone działania prowadzące do jej zwiększenia.

Rozwój Internetu, a tym samym łatwy dostęp do informacji, wymusił konieczność rewizji stosowanych dotąd metod działania. Najbardziej wydajne organizacje zrozumiały, że era sprzedaży opartej tylko na wysiłku samych handlowców już się skończyła. Nastąpiła zmiana roli sprzedawcy, który zamiast prezentowania produktu przedstawia możliwości rozwoju biznesu potencjalnych klientów. W tym działaniu potrzebuje wsparcia, dlatego też coraz bardziej rośnie znaczenie działów wsparcia sprzedaży, których zadaniem jest „odciągnięcie” specjalistów sprzedażowych od zbędnych obszarów i zwiększenie, a raczej uwolnienie ich czasu na typowe działania sprzedażowe.

Sprzedawca „sprzedaje”, kiedy rozmawia z klientem na ważne dla niego tematy i kiedy jest przygotowany, by pokazać, w jaki sposób jest w stanie pomóc w jego codziennych wyzwaniach. Poznanie tych problemów jest podstawą do zaoferowania określonej wartości, którą klient powinien zauważyć.

Zmiana nastawienia sprzedawców

Największym wyzwaniem dla większości działów handlowych jest zmiana nastawienia ich sprzedawców ze sprzedaży produktu lub usługi na sprzedaż konkretnych rozwiązań dla określonych typów klienta.

Opierając się na opracowanym profilu idealnego klienta, organizacje są w stanie wyznaczyć obszary branżowe oraz poszczególnych kontrahentów, którzy powinni skorzystać z proponowanych wartości. Jednak sam proces kontaktu z klientem nie może być pozostawiony jedynie w rękach handlowców – sukces w biznesie sprzedażowym nie jest możliwy bez dobrych relacji.

Trzeba pamiętać, że to klient ponosi całe ryzyko ewentualnej nietrafionej decyzji zakupowej, więc tworzenie odpowiednich kontaktów po obu stronach transakcji jest niezwykle ważne. Dla klienta oznacza to bezpieczeństwo w poszukiwaniu rozwiązań oraz uczciwe negocjacje.

Zdefiniowanie i dotarcie do właściwych decydentów

Kolejnym wyzwaniem, a zarazem przyczyną słabych efektów działania zespołu sprzedażowego jest znany wszystkim sprzedawcom i ich menedżerom problem zdefiniowania i dotarcia do właściwych decydentów. Można przyjąć za pewnik, że im dłuższa lista osób decydujących o zakupie, tym bardziej odległy jest końcowy sukces. Dlatego tak ważne jest poznanie wszystkich osób podejmujących decyzje zakupowe jeszcze we wczesnej fazie cyklu procesu zakupowego.

Należy pamiętać, że zrozumienie interesów poszczególnych decydentów, na ogół zapracowanych i trudno dostępnych, jest bardzo ważne. Oni oczekują wykreowania, a nie tylko rozmowy o wartości.

Pozostałe 64% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak przedstawić ofertę i wyprzedzić konkurencję ‑ jedna rzecz, która zostawi innych w tyle

Jak przedstawić ofertę i wyprzedzić konkurencję - jedna rzecz, która zostawi innych w tyle
  • Dlaczego wysyłanie oferty na maila to kiepski pomysł?
  • Kiedy klient zwraca uwagę „tylko” na cenę?
  • Co zrobić, aby dobrze sprofilowany klient zapoznał z ofertą i nie szukał tylko oceny?
Czytaj więcej

Oferta na 6, czyli jak zrobić dobre wrażenie

Oferta na 6, czyli jak zrobić dobre wrażenie
  • Jak oferta przyciąga klientów wyglądem i treścią?
  • Jakich błędów w ofercie należy się wystrzegać?
  • Dlaczego dobra oferta sprzedaje?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.