Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie wyzwania czekają szefów zespołów pracujących zdalnie?
- Na czym polega praca metodą mastermind i dlaczego warto ją wdrożyć?
- W jaki sposób przełożony może i powinien zadbać o wellbeing pracowników pozostających na home office?
Zarządzanie zespołem pracującym w trybie home office w tak niepewnych czasach, w jakich przyszło nam obecnie funkcjonować, to spore wyzwanie dla menedżerów. Muszą sobie oni poradzić nie tylko z utrzymaniem zaangażowania pracowników i z dowiezieniem uzgodnionych założeń handlowych, ale także z własną niepewnością i lękami. Ankiety przeprowadzane przez naszą firmę podczas szkoleń i webinariów online wskazują na to, że praca w formie zdalnej, jak również spotkania online z klientami pozostaną z nami na dłużej – nawet po pandemii.
Wykres 1. Jaki procent spotkań biznesowych będzie nadal prowadzony w formie zdalnej po okresie pandemii?
Jak podkreślają eksperci od zarządzania, wyzwaniem, na które część przedsiębiorstw może nie być gotowa, jest przystosowanie kluczowych menedżerów do nowych warunków pracy w dłuższym okresie – wiele zależy od tego, na jakim etapie rozwoju w zakresie pracy zdalnej, umiejętności organizacji czasu i komunikacji oraz wykorzystania nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych była firma przed pandemią. Wśród menedżerów pojawiają się również wątpliwości, w jakim zakresie można zaufać pracownikom? Kontrolować czy nie kontrolować? Jak podtrzymywać motywację własną oraz zespołową? Jak zachować się w sytuacji, gdy nie znamy odpowiedzi na wiele powiązanych ze skutkami pandemii pytań, które spływają od klientów i współpracowników?
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu