• Jak ustalać cele w zespole rozproszonym?
  • Jak organizować szkolenia i coaching w zespole rozproszonym?
  • Jak motywować pracowników w zespole rozproszonym?
Zarządzanie rozproszonymi zespołami sprzedażowymi – wyzwania i zagrożenia

Każdy menedżer sprzedaży, którego podwładni nie zawsze są w zasięgu wzroku, bo miejsce ich pracy jest w terenie, a jego wsparcie administracyjne nie jest dostępne w biurze, ma do czynienia z zespołem rozproszonym.

Czym jest zespół rozproszony?

W swojej karierze zawodowej byłem współodpowiedzialny za wyniki organizacji, której sprzedaż opierała się na pracy ponad 3 tys. sprzedawców na rynku krajowym. Taką strukturę nazywamy dzisiaj zespołami wirtualnymi lub rozproszonymi. Menedżerowie sprzedaży, którzy są odpowiedzialni za sprzedawców w wielu krajach, w różnych częściach świata, stoją przed jeszcze większym wyzwaniem.

Dodatkową komplikacją występującą często w zespołach sprzedażowych rozproszonych jest udział członków zespołu w rozmaitych projektach sprzedażowych zarządzanych przez różnych szefów, podczas gdy formalnie sprzedawcy podlegają jednemu menedżerowi w lokalnym oddziale firmy. Widać zatem, że stopień skomplikowania może być znaczny. Postaram się spojrzeć na to zagadnienie w kategorii możliwości i zagrożeń.

Ponieważ obecne rynki są bardzo wymagające i szybko się zmieniają, niezwykle istotne jest również efektywne zarządzanie wiedzą. Zarządzanie zespołem rozproszonym jestw tym przypadku bardzo podobne do tzw. normalnego zespołu, dochodzi jedynie element braku bezpośredniego nadzoru i dostępności pracowników na miejscu, ograniczonych zasobów czasowych i wyzwań logistycznych (wyjazdy, podróże).

Jeśli w naszej pracy mamy do czynienia z zespołem rozproszonym, oceńmy, na czym należy się skupić, co jest wąskim gardłem i czego unikać. W zarządzaniu strukturą tego typu bardzo ważne są szybki i rzeczowy przepływ informacji oraz efektywna informacja zwrotna, ponieważ w tym przypadku dużo trudniej wyjaśnić ewentualne niejasności, niż pracując z zespołem, którego członków mamy w zasięgu wzroku.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak przedstawić ofertę i wyprzedzić konkurencję ‑ jedna rzecz, która zostawi innych w tyle

Jak przedstawić ofertę i wyprzedzić konkurencję - jedna rzecz, która zostawi innych w tyle
  • Dlaczego wysyłanie oferty na maila to kiepski pomysł?
  • Kiedy klient zwraca uwagę „tylko” na cenę?
  • Co zrobić, aby dobrze sprofilowany klient zapoznał z ofertą i nie szukał tylko oceny?
Czytaj więcej

Oferta na 6, czyli jak zrobić dobre wrażenie

Oferta na 6, czyli jak zrobić dobre wrażenie
  • Jak oferta przyciąga klientów wyglądem i treścią?
  • Jakich błędów w ofercie należy się wystrzegać?
  • Dlaczego dobra oferta sprzedaje?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.