• Jak zaprojektować gabinet, który będzie sprzyjał efektywności zawodowej?
  • Czy cena kupowanego wyposażenia ma znaczenie?
  • Jak zadbać o komfort pracowników w przestrzeni typu open space?
Jakie biuro, taka praca?

Zacznijmy od stanowiska pracy menedżera. To tam zapadają kluczowe decyzje dla biznesu, to tam wszyscy przychodzimy ze swoimi pomysłami lub problemami do rozwiązania. To najczęściej tam trafiają kluczowi kontrahenci i dostawcy, wszystkie strategiczne dla naszego biznesu osoby. Wreszcie, to stamtąd idzie przykład dla zespołu.

Czy zawsze gabinety odzwierciedlają naszą sytuację rynkową i nasze ambicje?

W pracy spędzamy bardzo dużą część naszego życia, a menedżerowie jeszcze większą, mając często nienormowany i zadaniowy czas pracy. Jednak funkcjonując pod presją czasu i wyników nie zwracamy uwagi na otoczenie – bo nie mamy kiedy... Brzmi znajomo?

Jeśli jesteś menedżerem i jednocześnie właścicielem firmy, na pewno zależy ci na efektywności zespołu, a jednocześnie ponoszeniu jak najmniejszych kosztów przy zadanych warunkach i specyfice branży. Jednak wydatek na urządzenie odpowiedniej przestrzeni do pracy to inwestycja, która będzie procentowała latami.

Jaki jest wspólny mianownik projektowania przestrzeni?

Funkcjonalność, a to z kolei zależne jest od ergonomii – czyli takiego sposobu zaprojektowania przestrzeni, żeby przy wykonywaniu konkretnych czynności ponosić jak najmniejszy koszt biologiczny. Bez gruntownej znajomości zasad ergonomii nie jesteśmy w stanie zaprojektować funkcjonalnego wnętrza, dlatego warto powierzyć to zadanie ekspertowi, który dodatkowo uwzględni jeszcze specyfikę miejsca i wynikające z niej obciążenia.

Typowe obciążenie dla prac biurowych przy wciąż dość popularnym modelu open space to przede wszystkim hałas generowany przez rozmowy między pracownikami, rozmowy telefoniczne, szum sprzętu biurowego – przede wszystkim drukarki. Jak sobie z nimi radzić?

Choćby przez wykładziny podłogowe, których zadaniem będzie stłumienie odgłosów obuwia na podłodze w trakcie chodzenia. Drukarki „wyprowadzamy” do osobnych pomieszczeń.

Osobnym zagadnieniem poza funkcjonalnością jest też konsekwentne zastosowanie elementów brandingu firmy – przenikanie się kolorów marki, ich obecność nawet w drobnych elementach, oraz konsekwentna stylizacja wnętrz w całej firmie.

Każdy projekt powinien być poprzedzony wywiadem z użytkownikami oraz osobami decyzyjnymi w firmie, co umożliwi rozpoznanie potrzeb poszczególnych pracowników, ich zadań i preferowanych rozwiązań. Dopiero z tą wiedzą projektant może przystąpić do procesu projektowego.

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Inspiruj do działania

Inspiruj do działania
  • Jak przekonać zespół, że warto podejmować aktywności, zanim te staną się konieczne?
  • Jakie „nie”-działania pustoszą sprzedaż?
  • Jak przejąć inicjatywę i utrzymać w zespole pęd we właściwym kierunku?
Czytaj więcej

Trendy, tendencje, inspiracje

Trendy, tendencje, inspiracje
  • Dlaczego model subskrypcji i sharing economy może w niedalekiej przyszłości wyprzeć tradycyjny zakup produktów i usług na własność?
  • Dlaczego czas powrócić do projektowania produktów, które posłużą latami?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.