• Jaką rolę w zapobieganiu alkoholowej „katastrofie” podczas imprezy integracyjnej odgrywa szef sprzedaży?
  • Jak i kiedy reagować, jeśli podczas imprezy firmowej pracownicy pod wpływem alkoholu zachowają się nieodpowiednio?
O jeden kieliszek za daleko...

Właśnie na ekrany polskich kin wchodzi oskarowy przebój „Na rauszu” z brawurową rolą Madsa Mikkelsena. Uogólniając, opowiada o tym samym, co ten artykuł: co się dzieje gdy przekroczy się alkoholową granicę. Postaram się, przywołując kilka przykładów, pokazać, jak zareagować, kiedy na imprezie integracyjnej uczestnicy za sprawą alkoholu zrobią o jeden krok za daleko.

Wszystko jest dla ludzi

Alkohol, tak jak i inne, dopuszczone prawnie używki, jest dla ludzi. Może sprawiać wiele radości, może też być przyczyną tragedii. To oczywistości, ale jakże często trzeba o nich przypominać. Wielu osobom trudno sobie jednak wyobrazić spotkanie, takie jak impreza integracyjna, bez alkoholu. Sprzyja on rozluźnieniu atmosfery, czasem pozwoli nieśmiałemu młodemu pracownikowi podejść do szefa i porozmawiać. Nie ma w tym nic złego, trzeba tylko zachować kilka zasad, zarówno przy organizacji, jak i w trakcie trwania spotkania, a także być przygotowanym, że mimo wszystko coś niefortunnego jednak może się wydarzyć.

Przygotowanie integracji

Najważniejsze jest określenie celu spotkania. Z reguły wykorzystuje się je do podsumowań, wręczenia nagród dla najlepszych pracowników lub też spotkań z najważniejszymi menedżerami w hierarchii firmy. Ważny jest dokładny harmonogram spotkania. Najczęściej trwa ono od piątku do niedzieli. Biorąc pod uwagę zagrożenia związane z alkoholem, samą imprezę należy zaplanować w taki sposób, aby uczestnicy mieli szansę wytrzeźwieć. Jako przykład podam tu własne doświadczenia z czasów, kiedy organizowałem doroczne zjazdy sił sprzedaży. Program był mniej więcej taki:

  • piątek – przyjazd i uroczysta gala połączona z przedstawieniem podsumowania roku i nagrodzeniem najlepszych handlowców. To był dzień spokojniejszej zabawy i mniejszego ryzyka związanego z nadużyciem alkoholu przez uczestników,
  • sobota – dzień szkoleniowy, najczęściej poświęcony nowym produktom, a także kwestiom warsztatowym, zakończony dyskoteką, czyli zabawą zdecydowanie luźniejszą i z większą ilością alkoholu,
  • niedziela – od śniadania do obiadu zajęcia integracyjne zarówno w salach, jak i na świeżym powietrzu, po obiedzie wyjazd.

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak edukować pracowników w zakresie etycznych zachowań w sprzedaży?

Jak edukować pracowników w zakresie etycznych zachowań w sprzedaży?
  • Czego oczekują klienci od handlowców?
  • Dlaczego etyka w sprzedaży się opłaca?
  • Dlaczego niewielu organizacjom udaje się budować przewagę konkurencyjną w oparciu o etykę?
Czytaj więcej

Inspiruj do działania

Inspiruj do działania
  • Jak przekonać zespół, że warto podejmować aktywności, zanim te staną się konieczne?
  • Jakie „nie”-działania pustoszą sprzedaż?
  • Jak przejąć inicjatywę i utrzymać w zespole pęd we właściwym kierunku?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.