- Dlaczego model subskrypcji i sharing economy może w niedalekiej przyszłości wyprzeć tradycyjny zakup produktów i usług na własność?
- Dlaczego czas powrócić do projektowania produktów, które posłużą latami?

Każdy, kto ma wpływ na rozwój i kierunki ewolucji przedsiębiorstwa, powinien przyglądać się trendom. Przedstawiam subiektywną listę sześciu kierunków zmian w obszarze marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, które warto rozważyć w swoich strategiach na najbliższe miesiące i lata. Samo ich pasywne śledzenie zdecydowanie nie wystarczy. Kluczowe jest podjęcie odpowiednich działań, by nie być ilustracją powiedzenia „Kto się nie rozwija, ten stoi w miejscu. Kto stoi w miejscu, ten się cofa”.
Storybook
Marketingowe wahadło zdecydowanie wychyliło się w stronę tworzenia spójnej narracji dotyczącej firmy - opowiadanej na wielu platformach, w przeróżnych formatach i przez wiele osób. To nie są czasy jednego i tego samego komunikatu, który przeszczepiany był tylko między nośnikami reklamowymi. Szczególnie cenna staje się dziś umiejętność snucia wielowątkowej opowieści i adaptowania jej do danej platformy social mediowej, rodzaju kampanii marketingowej lub sprzedażowej, czy pozycjonowania danego komunikatu w konkretnym miejscu lejka sprzedażowego.
Przykład? Sprzedajesz ubezpieczenia. Warto umieć dostosować komunikat do publiczności na LinkedIn (nazwijmy ją profesjonalną), jak i tej, która dopiero wchodzi, lub będzie wchodziła w przyszłości w tematykę ubezpieczeń, ciesząc się jeszcze nastoletnim wiekiem (TikTok moim zdaniem dla takiej edukacji nie ma alternatywy w dzisiejszym świecie).
Jeśli chcesz pozyskać dużo ruchu przychodzącego, wydajesz duże kwoty na wabienie twoją historią w płatnych kampaniach. Dbasz też o inbound, dzieląc się wiedzą, ucząc i posiłkując się wizerunkiem eksperta.
Co więcej, współtworząc np. dział marketingu firmy ubezpieczeniowej, edukujesz nie tylko swoich klientów, ale też swoją sieć sprzedaży. Dzielisz narrację na poszczególne produkty, uczysz rozmawiać z klientami, szukasz odpowiedzi na trudne pytania, szukasz wartości, która sprawi, że klient przyjdzie do ciebie, a nie do konkurencji. Dlatego niezależnie od tego, czy pracujesz w dziale marketingu firmy ubezpieczeniowej czy jesteś agentem działającym na LinkedIn, tworzenie i płynne kształtowanie narracji staje się absolutnie niezbędne. Jak inaczej skutecznie wprowadzić np. program Empleyee Advocacy do firm, jeżeli najpierw nie popracujesz nad tym, jak i o czym w twoim imieniu mówić?
Uważam, że przed twórcami komunikacji marketingowej i sprzedażowej stoi tworzenie nowego brandingowego przewodnika, ale nie związanego z identyfikacją wizualną, a z treściami. Dzięki niemu można liczyć, że twoi pracownicy, agencje, sieć sprzedaży, jak i sami klienci (!) poniosą twoją historię zgodnie z jej przeznaczeniem. To czasy ambasadorstwa. Najskuteczniejsi są w nim ci, którzy pełnią tę rolę dobrowolnie, pod warunkiem, że stworzysz dla nich podwaliny scenariusza.
Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
