Rozmowa z Iwoną Kossmann, prezes zarządu Deni Cler

W kryzysie wynikającym z pandemii ważne jest wsłuchanie się w potrzeby drugiego człowieka

Na początek zapytam: co jest Pani zdaniem najtrudniejsze w sprzedaży?

Brak sprzedaży na zabudżetowanym poziomie. Trzeba mieć pomysł, jak to nadrobić i zrozumieć, że proces sprzedaży nigdy się nie kończy.

Co uważa Pani za swoje największe osiągnięcie zawodowe?

Dwukrotne wyprowadzenie firmy Deni Cler z kryzysu, po raz pierwszy w latach 2009-2010, a po raz drugi w zeszłym roku, po pandemii 2020-2021. W obydwu wypadkach pracowałam bardzo blisko z zespołem. Bez udziału moich ludzi byłoby to niemożliwe.

Z modą jest Pani związana od wielu lat – jak scharakteryzowałaby Pani tę branżę? Na czym polega jej specyfika na tle innych branż?

Branża modowa ma swoją specyfikę. Po pierwsze, trzeba rozumieć światowe trendy konsumenckie, stale obserwować, co robi konkurencja. W tym samym czasie należy być kreatywnym i innowacyjnym, by móc co sezon tworzyć nowe, piękne kolekcje. W każdym roku Deni Cler wprowadza na rynek dwie duże kolekcje wiosna/lato i jesień/zima, które składają się z 350-400 różnych modeli każda. Tworzymy co sezon nowe produkty i ta zmienność jest specyfiką branży modowej.

Czy Pani zdaniem pandemia przyniosła jakieś pozytywne skutki dla biznesu i sprzedaży?

Niestety nie. Przyniosła spadki w sprzedaży, kłopoty z zatowarowaniem, wiele firm straciło płynność finansową. W modzie widoczny jest bardzo duży odwrót od mody formalnej, co jest naturalną konsekwencją ograniczeń – mniej wyjść, brak spotkań. Ważnym czynnikiem decydującym o wyborze tego, co zakładamy, stała się wygoda. Jest publiczne przyzwolenie, by wygodne ubranie zastąpiło formalny strój. Mieszamy style, mieszamy tkaniny z dzianinami, nosimy wygodne, płaskie buty. Trendy leisure i athleisure, czyli łączenie odzieży sportowej z rzeczami wygodnymi, mają wpływ na polską i światową modę. Styl casual rośnie w siłę. Kto raz zrezygnował z formalnego ubioru, nie odda swojego prawa do wygody.

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Widzew. Razem tworzymy siłę ‑ serial o przywództwie

Widzew. Razem tworzymy siłę - serial o przywództwie

W 2015 roku Widzew Łódź, jeden z najbardziej znanych i zasłużonych polskich klubów piłkarskich zbankrutował. Od tego czasu rozpoczęła się żmudna droga odbudowy. O jednym z etapów tej podróży opowiada dokumentalny serial produkcji Canal Plus. Ale niech nas nie zwiedzie „pierwsze dno”, bo nie jest jedyne. Serial ten jest genialnym studium przywództwa. Powinien go obejrzeć każdy szef sprzedaży oraz handlowiec, nie tylko kibic. A jeśli nie obejrzeć, to przynajmniej przeczytać ten artykuł.

Czytaj więcej

Kto pyta, ten rządzi

Kto pyta, ten rządzi

– wywiad z Rafałem Błachowskim, trenerem sprzedaży, autorem książki „Porozmawiajmy o sprzedaży”

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.