Szef Sprzedaży 1/2012 (kwiecień)

Szef Sprzedaży nr 1/2012 - Błędne koło rekrutacji

Błędne koło rekrutacji

W raz z końcem kwietnia przekazuję Państwu pierwszy numer nowego czasopisma „Szef sprzedaży”. wspólnie z autorami tworzymy je, mając na uwadze realne problemy występujące w zespołach handlowych i dokładając wszelkich starań, aby było jak najbardziej praktyczne i pomocne w Państwa codziennej pracy zawodowej.

Chciałabym, aby dwumiesięcznik był dla Państwa źródłem wiedzy, a także inspiracją do ciągłego wzbogacania i podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych oraz kompetencji kierowniczych. Nie ulega bowiem wątpliwości, że to od Państwa umiejętności menedżerskich zależy atmosfera w zespole, wzrost zaangażowania pracowników i lepsza jakość wykonywanej przez nich pracy, co ma realny wpływ na wyniki sprzedażowe.

W każdym numerze szczegółowo rozwiązujemy realne problemy, omawiamy różne aspekty zarządzania pracownikami działów handlowych: motywowanie, dyscyplinowanie, rozwiązywanie konfliktów, delegowanie zadań czy komunikację. Dużo miejsca poświęcamy prawdziwym przypadkom z polskich firm, a doświadczeni eksperci podpowiadają w jaki sposób radzić sobie z różnymi problemami w zarządzaniu personelem. Zamieszczamy również schematy postępowań, scenariusze rozmów oraz dokumenty, które ułatwiają pracę z zespołem.

Jestem przekonana, że porady, wskazówki i narzędzia opracowane przez naszych autorów, będą Państwo mogli z powodzeniem zastosować w swojej pracy.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 1/2012

Błędne koło rekrutacji. Jak naleźć pracownika na miarę twoich potrzeb?

Biorąc pod uwagę duże zapotrzebowanie na dobrych pracowników sprzedaży, jest oczywiste, że niełatwo zatrudnić na stanowisku handlowca osobę, która będzie w pełni realizowała postawione przed nią cele. Dlatego tak ważne w procesie rekrutacji stało się przygotowanie profilu kandydata oraz jasnych oczekiwań, które muszą być spełnione przez osoby ubiegające się o to...

Czytaj więcej
nr 1/2012

Jak naprawdę poznać kandydata

W zespole sprzedażowym, gdzie wykonywanie służbowych zadań wiąże się z koniecznością nawiązywania kontaktów i budowania długotrwałej współpracy z klientami, kluczowe są umiejętności o charakterze społecznym. Na przykładzie  zestawu  gotowych  do  wykorzystania  zadań  pokazujemy, jak sprawdzić  komunikatywność  i  niekonfliktowość  kandydatów, ...

Czytaj więcej
nr 1/2012

(Nie) Każdy sobie rzepkę skrobie ‑ 7 sposobów na integrację zespołu

Musi być jednomyślny, zgrany, dążyć do wspólnego celu. Tylko wtedy zespół sprzedażowy będzie odnosić sukcesy. Niestety, w rzeczywistości szef zarządza grupą indywidualistów, którym, zamiast na wysokim wyniku ogólnym, zależy tylko na własnych prowizjach. Jest jednak kilka sposobów, które pomogą w zbudowaniu jednolitego zespołu.

Czytaj więcej
nr 1/2012

Dlaczego to ja dostałem najgorszy region?

W jaki sposób prezentować i argumentować przydzielanie handlowcom nierównych zadań. Każdy szef chce sprawiedliwie traktować swoich współpracowników. Sprawiedliwie – nie znaczy wcale równo. Najważniejsze, żeby nierówność w przydzielaniu zadań była właściwie uzasadniona i odpowiednio zakomunikowana. Jak zatem sprawić, aby handlowcy zrozumieli, że powierzone im zadania odpowiadają ich potencjałowi...

Czytaj więcej
nr 1/2012

Obniżka prowizji

Trudne rozmowy: obniżka prowizji. Jak informować o niej swoich pracowników? Gdy prezes wezwał cię na spotkanie, wiedziałeś, że nie będzie to miła rozmowa: „Nasi klienci masowo uciekają do konkurencyjnych firm. Powodem są niższe ceny. Przestały ich przekonywać argumenty o tym, że nasz produkt jest lepszy. Skoro mogą mieć coś taniej, to po co przepłacać? Jest kryzys, więc nic dziwnego, że zaczynają...

Czytaj więcej
nr 1/2012

Gdy handlowiec obieca klientowi nierealne warunki współpracy

Trudne rozmowy: Gdy handlowiec obieca klientowi nierealne warunki współpracy. To nie była przyjemna rozmowa telefoniczna z ważnym dla firmy klientem. Usłyszałeś coś o „totalnym braku profesjonalizmu”, „niepoważnym traktowaniu stałych partnerów” i „całkowitej utracie wiarygodności w jego oczach”. Okazało się, że jeden z twoich lepszych handlowców zaoferował mu warunki współpracy, na które twoja firma...

Czytaj więcej
nr 1/2012

"Nie pójdziesz na to spotkanie".

Kiedy szef powinien zaingerować w kontakt z klientem i jak to zrobić, żeby handlowiec nie poczuł się urażony?

Czytaj więcej
nr 1/2012

Dobry lider musi pytać

Jeśli chcesz być dobrym szefem, nie skupiaj się tylko na odpowiedziach. Czas najwyższy żebyś i ty zaczął zadawać pytania. Poznaj wszystkie korzyści, jakie płyną z rozbudowy komunikacji także w tę stronę.

Czytaj więcej
nr 1/2012

Trudna sztuka słuchania, czyli jak usprawnić komunikację w zespołach handlowych

Szczególnie ważna, we właściwym przekazywaniu i odbieraniu komunikatów, jest umiejętność aktywnego słuchania. Rolą kierownika jest jasne i precyzyjne wyrażanie swoich myśli i przekładanie ich na słowa, zwroty kierowane do pracownika. Istotne jest, aby pracownik zrozumiał przekazany komunikat zgodnie z intencją przełożonego. Jednak co znaczy aktywne słuchanie i w jaki sposób...

Czytaj więcej
nr 1/2012

Handlowiec też potrafi ukarać swojego szefa

Pracownicy, mimo pozornego braku możliwości, potrafią dotkliwie „skarcić” swojego szefa. Przedstawiamy najczęściej występujące przykłady zachowań, których źródło tkwi w szwankującej komunikacji na linii przełożony – podwładny.

Czytaj więcej
nr 1/2012

Sprawdzam L4

Pracownik, który naruszył przepisy o porządku i dyscyplinie pracy, chcąc uniknąć kary, często zapada na „poważną” chorobę. Podobnie dzieje się, jeśli pracodawca odmówił udzielenia urlopu we wskazanym okresie. Pracownik, z którym pracodawca nie zamierza przedłużyć umowy, też zaczyna chorować. Jak sobie radzić z tym problemem? Czy naprawdę jesteśmy...

Czytaj więcej
nr 1/2012

Nasz sposób na rekrutację: połączenie różnych metod

Rozmawiamy z Maciejem Zielińskim, regionalnym szefem sprzedaży w firmie kurierskiej Siódemka S.A.
 

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.