Szef Sprzedaży 1/2023 (styczeń-luty)

Szef Sprzedaży nr 1/2023 - 9 największych zmian, które ekonomia wymusza na świecie sprzedaży

9 największych zmian, które ekonomia wymusza na świecie sprzedaży

Trzymacie w rękach pierwszy numer nowego magazynu: „Sprzedaż-24”. Jest wynikiem połączenia trzech flagowych tytułów sprzedażowych Wydawnictwa Explanator: „Szefa Sprzedaży”, „Asa Sprzedaży” oraz „E-commerce & Digital Marketing” w jedno czasopismo, skierowane zarówno do menedżerów sprzedaży, jak i handlowców, zarówno tych pracujących w e-commerce, jak i tych działających stacjonarnie. Jesteśmy przekonani, że dzięki tej zmianie każdy otrzyma dostęp do praktycznej wiedzy dotyczącej sprzedaży w szerokim kontekście: od zarządzania działem handlowym, przez prowadzenie procesu sprzedaży krok po kroku, aż do obsługi posprzedażowej, również w biznesach prowadzonych online. Wierzymy, że połączenie magazynów w jedno czasopismo dla całego działu handlowego ułatwi też wzajemne zrozumienie wyzwań występujących w pracy menedżera sprzedaży i handlowców, co pomoże w jeszcze bardziej skutecznym zespołowym graniu do wspólnej bramki.

Zmiana to również motyw przewodni bieżącego wydania. W Temacie numeru Krzysztof Sarnecki pisze o dziewięciu największych zmianach, które dzisiejsza ekonomia wymusza na szefach sprzedaży i handlowcach. W rubryce Dream team Sylwia Hull-Wosiek podpowiada, w jaki sposób obudzić kreatywność w zespole handlowym, a Aldona Kucner, jak przygotować szkolenie wewnętrzne dla działu sprzedaży, żeby rzeczywiście podnieść kompetencje pracowników. Ryszard Rabsztyński tłumaczy natomiast, co zrobić, jeśli wprowadzona zmiana nie przyniosła oczekiwanych efektów i trzeba się z niej wycofać, a szef nie chce stracić autorytetu.

Handlowcom szczególnie polecam natomiast artykuły „Jak umiejętnie zakomunikować przewagi produktu, który oferujesz?” przygotowany przez Tomasza Targosza, oraz „Small talk, czyli o emocjach, które sprzedają” Tomasza Kalko. Dowiecie się z nich m.in., dlaczego dobrze poprowadzony small talk nie ma nic wspólnego z popularną rozmową o pogodzie oraz jakie domniemane przewagi nad konkurencją wcale nimi nie są.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

nr 1/2023

Dziewięć największych zmian, które dzisiejsza ekonomia wymusza na szefach sprzedaży i na sprzedawcach

Dziewięć największych zmian, które dzisiejsza ekonomia wymusza na szefach sprzedaży i na sprzedawcach
  • Dlaczego dzisiejszy świat nie akceptuje sprzedaży linearnej?
  • Który etap procesu sprzedaży jest najważniejszy?
  • Czym jest kultura polichroniczna i jakie ma znaczenie dla procesu sprzedaży?
Czytaj więcej
nr 1/2023

Jak zarządzasz, tak masz

Jak zarządzasz, tak masz
  • Jak zorganizować obowiązki menedżerskie w możliwie najbardziej efektywny sposób?
  • Dlaczego o rekrutacji należy myśleć nawet wtedy, gdy nie potrzebujemy w danym momencie nowego pracownika w zespole?
  • Jak planować spotkania z zespołem?
Czytaj więcej
nr 1/2023

Cztery sposoby na to, jak obudzić kreatywność w zespole

Cztery sposoby na to, jak obudzić kreatywność w zespole
  • Czy kreatywność to cecha wrodzona?
  • Dlaczego w jednorodnych zespołach trudniej o sukces?
  • Jak ćwiczyć kreatywność?
Czytaj więcej
nr 1/2023

W pułapce konsekwencji

W pułapce konsekwencji
  • Jak wycofać się z wprowadzonej zmiany i nie stracić autorytetu?
  • Jakie warunki muszą być spełnione, aby zmiana się powiodła?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 1/2023

Jak przygotować szkolenie wewnętrzne dla zespołu sprzedażowego?

Jak przygotować szkolenie wewnętrzne dla zespołu sprzedażowego?
  • Dlaczego warto prowadzić szkolenia wewnętrzne w firmie, zamiast inwestować tylko w trenerów zewnętrznych?
  • Co może stać się przedmiotem szkoleń wewnętrznych?
  • Jak przygotować pracowników do szkolenia innych?
Czytaj więcej
nr 1/2023

Oddaj kontrolę, zyskaj klienta

Oddaj kontrolę, zyskaj klienta
  • Jak zachęcić klienta do zadawania pytań i dlaczego warto to robić?
  • Dlaczego nie należy zanadto przejmować się zasadą Pareto w odniesieniu do rozmowy handlowej?
Czytaj więcej
nr 1/2023

Jak umiejętnie zakomunikować przewagi produktu, który oferujesz?

Jak umiejętnie zakomunikować przewagi produktu, który oferujesz?
  • Dlaczego warto znać ciekawostki o firmie, w której pracujemy albo jej produktach/usługach?
  • Jak znaleźć nasze USP (unikalną sprzedażową propozycję)?
  • Jakie domniemane przewagi wcale nimi nie są?
Czytaj więcej
nr 1/2023

Liczby się liczą!

Liczby się liczą!
  • Jak atrakcyjnie i zrozumiale opowiadać o danych?
  • Na czym polega sekret tłumaczenia liczb?
  • Dlaczego opowiadając o liczbach warto się skupić na liczbie 1?
Czytaj więcej
nr 1/2023

Klienci z różnych stron świata: Łotwa

Klienci z różnych stron świata: Łotwa
  • Czym charakteryzują się Łotysze jako partnerzy biznesowi?
  • W jakich obszarach są podobni do Polaków, a w jakich odmienni?
  • Jakie zachowania ułatwią nam negocjacje z Łotyszami?
Czytaj więcej
nr 1/2023

Small talk, czyli o emocjach, które sprzedają

Small talk, czyli o emocjach, które sprzedają
  • Dlaczego small talk jest bardzo ważnym elementem procesu decyzyjnego klienta?
  • W jaki sposób emocje wpływają na podejmowanie decyzji?
  • Od czego zależy długość i struktura small talku?
Czytaj więcej
nr 1/2023

Ludzie kupują od znajomych

Ludzie kupują od znajomych
  • Czy leady, polecenia i rekomendacje to to samo?
  • Na czym polega metoda VIPS?
  • Jak sprawdzić, kto spośród naszych znajomych jest skłonny nas polecić dalej?
Czytaj więcej
nr 1/2023

Wiedza sprzedawcy to inwestycja

Wiedza sprzedawcy to inwestycja
  • Jak zadbać o swoje kompetencje jako sprzedawcy?
  • Jak rozpoznać swoje luki kompetencyjne?
  • Które kompetencje pozwolą stać się lepszym doradcą dla klientów?
Czytaj więcej
nr 1/2023

Stres i entuzjazm, czyli regulowanie wewnętrznych akumulatorów handlowca

Stres i entuzjazm, czyli regulowanie wewnętrznych akumulatorów handlowca
  • Kiedy stres zaczyna przeszkadzać, zamiast mobilizować?
  • Na czym polega myślenie adaptacyjne i jak się go nauczyć?
  • Jak słowa, których używamy, nawet w dialogu wewnętrznym, wpływają na nasze nastawienie i emocje?
Czytaj więcej
nr 1/2023

Jak prawidłowo analizować nagrania rozmów telefonicznych? Wskazówki dla kierownika działu sprzedaży

Jak prawidłowo analizować nagrania rozmów telefonicznych? Wskazówki dla kierownika działu sprzedaży
  • Jak wyselekcjonować nagrania do odsłuchu?
  • Jak wykorzystać nagrania rozmów telefonicznych z klientami do znalezienia i wyeliminowania przyczyn nieudanych transakcji?
  • Jak dbać o ciągłe doskonalenie pracowników obsługujących klientów przez telefon?
Czytaj więcej
nr 1/2023

Dzięki robotom pracownicy mają więcej czasu na kreatywne działania

Dzięki robotom pracownicy mają więcej czasu na kreatywne działania

Rozmowa z Michałem Wawiórko, ekspertem ds. robotyzacji

Czytaj więcej
nr 1/2023

Storytelling w sprzedaży. Pięć najlepszych książek dla handlowców

Storytelling w sprzedaży. Pięć najlepszych książek dla handlowców
  • Gdzie szukać inspiracji do udoskonalania swoich umiejętności storytellingowych?
  • Jak sprawić, aby klient coś sobie wyobraził?
  • Dlaczego niektóre historie przykuwają uwagę, a niektóre zostają zapomniane?
Czytaj więcej
nr 1/2023

"Hej kochana, skąd ten sweterek?", czyli o oznaczaniu współpracy reklamowej przez influencerów

"Hej kochana, skąd ten sweterek?", czyli o oznaczaniu współpracy reklamowej przez influencerów
  • Na czym polegają zmiany w oznaczaniu współpracy reklamowej przez influencerów w mediach społecznościowych?
  • Które z nich budzą wątpliwości interpretacyjne?
  • Co powinno znaleźć się w umowie z influencerem, który ma reklamować produkt?
Czytaj więcej
nr 1/2023

Co przyniesie nowy rok dla branży e‑commerce?

Co przyniesie nowy rok dla branży e-commerce?
  • Jakich zmian należy się spodziewać w sektorze e-commerce w 2023 r.?
  • Jakie są prognozy dla rozwoju takich trendów, jak live commerce czy q-commerce?
  • Jakie wyzwania i możliwości dają sklepy samoobsługowe?
Czytaj więcej
nr 1/2023

Bezpieczna marka ‑ co to znaczy?

Bezpieczna marka - co to znaczy?
  • Czym są brand suitability i brand safety i na czym polegają różnice pomiędzy nimi?
  • Na kim spoczywa odpowiedzialność za bezpieczeństwo marki?
  • Jakie konsekwencje może mieć niedopasowanie treści marketingowych do marki?
Czytaj więcej
nr 1/2023

Wykorzystanie czatu na stronie www do pozyskiwania leadów i poprawy CX

Wykorzystanie czatu na stronie www do pozyskiwania leadów i poprawy CX
  • Dlaczego czat w e-commerce to dziś must-have?
  • Jak poprowadzić rozmowę z klientem, używając czatu na stronie www?
  • Jak wykorzystać 100% możliwości, jakie daje czat?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.