Oddajemy w Wasze ręce pierwszy numer „Szefa Sprzedaży” w nowej szacie graficznej. Zmiany mają na celu zwiększenie atrakcyjności wizualnej artykułów – zależy nam nie tylko na wysokim poziomie merytorycznym i praktycznym zamieszczanych materiałów, ale również na ciekawej formie ich prezentacji. Mamy nadzieję, że nowa twarz „Szefa” Wam się spodoba.
Na podstawie prognoz sprzedaży wyznacza się cele handlowcom, podejmuje decyzje o wprowadzeniu nowych produktów lub wycofaniu starych, o nowych inwestycjach. W jaki sposób prognozować sprzedaż, aby proces ten efektywnie wspierał rozwój firmy? Która z wielu metod prognozowania sprzedaży jest najskuteczniejsza? Prognozowanie sprzedaży to trudna sztuka, dlatego stanowi główny temat bieżącego numeru.
Setki przeczytanych CV, kilkadziesiąt odbytych rozmów i po trzech miesiącach znowu jesteś w punkcie wyjścia, a rekrutacja zaczyna się od początku. Jak tego uniknąć? Pierwszym krokiem jest dobrze zredagowane ogłoszenie. O tym, jak przygotować ogłoszenie, które przyciągnie najlepszych, przeczytacie w artykule „Pilnie zatrudnię handlowca z doświadczeniem” Magdaleny Cynkiel.
Pracowników znacznie łatwiej zdemotywować niż zmotywować. Brak jasno określonych zadań, wyznaczanie nierealnych celów, brak wyzwań to tylko kilka z brzegu przykładów, jak zniechęcić handlowców do pracy. A zniechęcony handlowiec to nieefektywny handlowiec. Jak skutecznie motywować pracowników? Jakich działań unikać, aby ich nie zdemotywować? Odpowiedzi szukajcie w dodatku specjalnym, który znajdziecie wewnątrz numeru.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFFirmy, aby utrzymać się na rynku, zmuszone są działać z dużym wyprzedzeniem. Dobrze przygotowana prognoza sprzedaży stanowi w tej sytuacji znaczne ułatwienie.
Nie ulega wątpliwości, że prognozowanie sprzedaży jest trudnym obszarem zarządzania. Niektórzy menedżerowie bardzo wnikliwie, wręcz naukowo zajmują się tym procesem. Są też tacy, którzy podchodzą do tego jak do sztuki.
W jaki sposób zredagować ogłoszenie o pracę, aby przyciągnąć najlepszych? Jakich zapisów się wystrzegać, aby uniknąć dużej liczby przypadkowych zgłoszeń?
Jak określić prawidłową relację stałych i zmiennych składników wynagrodzenia na stanowiskach handlowych?
Twoi handlowcy mogą być najskuteczniejsi w branży, zanim jednak będą mogli wykazać się pełnią umiejętności na spotkaniu z klientem, muszą najpierw do niego doprowadzić. I tutaj często pojawia się problem.
W jaki sposób planować sprzedaż, aby proces ten efektywnie wspierał rozwój przedsiębiorstw? Która z wielu metod planowania jest najskuteczniejsza?
„Termin dostawy u konkurencji jest znacznie krótszy”, „Oferta konkurencji jest ciekawsza”, „Koszty eksploatacji tej maszyny z pewnością będą wysokie” itp. Czy handlowcy są przygotowani na przewidywalne obiekcje klienta?
Każdy klient chciałby kupić produkt czy usługę jak najtaniej. Celem sprzedawcy jest natomiast uzyskanie najwyższej możliwej ceny za prezentowaną ofertę. Jak pogodzić te sprzeczne z pozoru dążenia?
Promocje nadal są efektywnym narzędziem wspierającym sprzedaż zarówno produktów, jak i usług. Zaplanowanie dobrej promocji wymaga wiedzy o preferencjach konsumentów oraz ich oczekiwaniach odnośnie do formy promocji.
Jak opracować miesięczną prognozę sprzedaży, aby była jak najbardziej realna? Jakiej metody prognozowania użyć, mając do czynienia ze sprzedażą sezonową?
Podejmowanie właściwych decyzji wymaga już nie tylko intuicji, ale także oparcia na danych. Umiejętne połączenie obu tych elementów zwiększa szansę na końcowy sukces. Tylko jak w gąszczu liczb dostrzec to, co najważniejsze?
Odpowiedzialność za mienie powierzone może stanowić pewne udogodnienie dla pracodawców i jednocześnie mobilizować pracowników do rzetelnej pracy z uwagi na dotkliwą, nieograniczoną wysokość odszkodowania za jego utratę.
Pytanie: Zarządzam zespołem sprzedaży bezpośredniej w branży kosmetycznej. Moi sprzedawcy po każdej sprzedaży proszą klientów o polecenie ich kilku znajomym. Często dostają po 3-4 kontakty, ale… w większości przypadków te polecenia nic nie dają – nie zwiększają sprzedaży. Często klienci odmawiają podawania kontaktów do znajomych. Jak moi sprzedawcy mogą zdobywać polecenia...
Droga do sukcesu zwyciężczyni VI edycji Polish National Sales Awards w kategoriach Dyrektor Sprzedaży oraz Najlepszy Sprzedawca.
Szef sprzedaży, który chce być skuteczny, nie może stać w miejscu. I dlatego nadszedł również czas na zmiany w naszym dwumiesięczniku.
Jak znaleźć złoty środek i najlepszy przepis na motywację zespołu handlowego?
Dobra atmosfera w pracy dla wielu pracowników ma takie samo znaczenie jak wysokie wynagrodzenie. Warto zadbać o to, aby handlowcy czuli się ze sobą dobrze.
Na ogół zastanawiamy się nad tym, w jaki sposób zmotywować pracowników, a zdecydowanie rzadziej analizujemy, z czego wynika ich brak motywacji. Dlaczego ciągle mamy wrażenie, że nasi podwładni to lenie? A może problem tkwi nie w pracownikach, tylko w naszym stylu zarządzania?
Dodatkowe świadczenia na rzecz pracowników w ramach podnoszenia ich kwalifikacji można umiejętnie wykorzystać do motywowania podwładnych, a także do powstrzymania ich przed odejściem do innej firmy.
Rozmowa z Panią Henriettą Varju, zastępcą dyrektora zarządzającego, członkiem Zarządu w Edenred Polska na temat efektywnych metod motywowania zespołów sprzedażowych.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.