Szef Sprzedaży 2/2012 (czerwiec)

Szef Sprzedaży nr 2/2012 - Organizacja zespołu

Organizacja zespołu

Jak skutecznie zintegrować pracowników na różnych etapach rozwoju zespołu? Jak zbudować lojalny i zaufany zespół handlowców, który w trudnych sytuacjach stanie murem za swoim przełożonym? Jak pracować z nieformalnym liderem, a jak ze sprzedawcą, który, mimo że osiąga ponadprzeciętne wyniki, nie współpracuje z grupą i każdy sukces przypisuje sobie? To tylko niektóre wyzwania, którym musi stawić czoło kierownik sprzedaży na etapie formowania i organizacji zespołu handlowego. Odpowiedzi na to, jak to zrobić, znajdą Państwo w bieżącym numerze.Szef sprzedaży musi również interweniować w sytuacji, gdy któryś z handlowców odnotowuje  spadek  efektywności.  Pierwszym  krokiem  zawsze  powinna  być  rozmowa. Z reguły jednak zarówno przełożony, jak i pracownik unikają jej jak ognia. O tym, jak przeprowadzić trudne spotkanie, by przebiegło „bezboleśnie” i przyniosło trwałe rezultaty, i jakich argumentów użyć podczas rozmowy, przeczytają Państwo w artykule  Piotra Millera pt.: „Na spadek formy wystarczy rozmowa”.
Stała pensja, system prowizyjny, a może połączenie obu form? Który system wynagradzania sprawdzi się najlepiej w dziale sprzedaży oraz jakie są ich plusy i minusy? W bieżącym numerze polecam Państwu również tekst Kamila Machnika o zasadach wynagradzania i systemach premiowych w działach handlowych.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 2/2012

Skuteczna integracja pracowników

„Kryzys to nie jest czas na zabawy i grillowanie. Musimy teraz zaciskać pasa, a nie bezsensownie wydawać pieniądze!” – tymi słowami prezes zakończył rozmowę na temat wyjazdu integracyjnego, który wcześniej planowaliście. Zespół czekał na tę imprezę od kilku miesięcy i na pewno nie będzie zadowolony z takiego  rozstrzygnięcia. Jak przekonać kierownictwo firmy, że właściwie przeprowadzona...

Czytaj więcej
nr 2/2012

Jak budować lojalność zespołu?

Zespół stojący murem za swoim przełożonym, nieoszukujący, niebiorący zwolnień lekarskich i niemarnujący czasu  w  pracy to marzenie każdego kierownika sprzedaży. Żeby marzenie stało się rzeczywistością, wystarczy tylko trochę popracować.

Czytaj więcej
nr 2/2012

As w zespole ‑ jak pracować z nieformalnym liderem

Nieformalni liderzy mogą się pojawić w każdym zespole. Od formalnych liderów odróżnia ich to, że nie posiadają oficjalnej władzy, nie sprawują wysokiego stanowiska, są po prostu członkami zespołu. Dlaczego zatem tak się dzieje, że posiadają nieformalną władzę i mogą wywierać realny wpływ na członków swoich zespołów?

Czytaj więcej
nr 2/2012

Handlowiec z "trudnym charakterem"

Kłóci się, nie współpracuje z grupą, nie pomaga współpracownikom, a każdy sukces przypisuje sobie. Mieć w zespole handlowca z „trudnym charakterem”, to nie jest przyjemne, ale jeśli będzie się z nim umiejętnie postępować, można go utemperować.

Czytaj więcej
nr 2/2012

10 skutecznych metod walki z wypaleniem zawodowym handlowców

Twój handlowiec jest przemęczony, nie ma siły i energii, skarży się na brak czasu dla rodziny i znajomych i manifestuje niechęć do pracy? Jest drażliwy i reaguje zbyt impulsywnie albo wygląda na znudzonego i zobojętniałego na cały świat? To może być wypalenie zawodowe. Szef zespołu sprzedażowego jest pierwszą osobą, która powinna w tej sytuacji zareagować. Jak radzić sobie z tym problemem, jeśli już...

Czytaj więcej
nr 2/2012

Grywalizacja ‑ to jest to!

Skuteczność tzw. tradycyjnych technik motywowania do lepszej sprzedaży utrzymuje się na niezmiennym od lat poziomie. Dlatego kierownicy działów wiele by dali za świeżą i przynoszącą wymierne efekty metodę zwiększania wydajności pracowników. Na szczęście niedawno pojawił się nowy trend w tej dziedzinie, który opiera się na wykorzystaniu elementów gier.

Czytaj więcej
nr 2/2012

Motywacja na odległość

Jak komunikować handlowcom decyzje o podwyższeniu planu sprzedaży przez telefon lub w e-mailu. Chcesz skutecznie przekazać swoim ludziom informację o nowych, podwyższonych planach sprzedażowych? Umów się z nimi na spotkanie. A jeśli nie możesz? Czy jesteś skazany na porażkę? Na szczęście nie. Wykorzystaj do maksimum możliwości, jakie dają ci telefon oraz e-mail i zmotywuj swoich handlowców do pracy....

Czytaj więcej
nr 2/2012

Zasady wynagradzania i systemy premiowe w działach handlowych

Stała pensja, system prowizyjny, a może połączenie obu form? Który z systemów wynagradzania sprawdzi się najlepiej w dziale sprzedaży oraz jakie są ich plusy i minusy?

Czytaj więcej
nr 2/2012

Na spadek formy wystarczy rozmowa

Gdy któryś z handlowców odnotowuje spadek efektywności, szef sprzedaży musi interweniować. Pierwszym krokiem  zawsze powinna być rozmowa. Z reguły jednak zarówno przełożony, jak i pracownik unikają jej jak ognia. Jak przeprowadzić trudne spotkanie, aby przebiegło „bezboleśnie” i przyniosło trwałe rezultaty? Jakich argumentów użyć podczas rozmowy i jak się do niej przygotować?...

Czytaj więcej
nr 2/2012

Jak zwolnić pracownika?

Rozmowa zwalniająca jest przykrym obowiązkiem, który część kierowników próbuje ograniczać i wykonać tak szybko, jak to możliwe. Jednakże profesjonalnie przeprowadzona rozmowa może przynieść również pozytywne skutki.

Czytaj więcej
nr 2/2012

Szef też może być coachem

Trzy skuteczne metody prowadzenia coachingu w działach handlowych

Metoda rozwijania umiejętności pracowników przez coaching zdobywa w ostatnim czasie dużą popularność. Dla usprawnienia działania handlowców można zorganizować im sesje z zawodowym coachem albo samodzielnie coachować swoich pracowników. Warto to zrobić przynajmniej z trzech powodów.

Czytaj więcej
nr 2/2012

Cel ambitny kontra cel nieosiągalny

Marzeniem każdego kierownika sprzedaży jest motywować zespół w taki sposób, aby normy zarówno ilościowe, jak i jakościowe nie tylko były spełniane, ale często ich poziom był przekraczany. W związku z tym musi on tak formułować cele, żeby zrealizować założony plan. Jednak bez wcześniejszej refleksji może albo zbyt mało wymagać od swoich pracowników, albo...

Czytaj więcej
nr 2/2012

Trudne rozstania

Jak zgodnie z przepisami zwolnić pracownika? Jak uzasadnić i udokumentować przyczyny zwolnienia? Decyzje o zwolnieniu pracowników to właściwie codzienność szefów sprzedaży. Jeśli mimo wcześniejszych upomnień czy rozmów ostrzegawczych pracownicy nie wprowadzają zmian w swoim sposobie działania, kierownik musi rozwiązać z nimi stosunek pracy.

Czytaj więcej

Reklama