Jak skutecznie zintegrować pracowników na różnych etapach rozwoju zespołu? Jak zbudować lojalny i zaufany zespół handlowców, który w trudnych sytuacjach stanie murem za swoim przełożonym? Jak pracować z nieformalnym liderem, a jak ze sprzedawcą, który, mimo że osiąga ponadprzeciętne wyniki, nie współpracuje z grupą i każdy sukces przypisuje sobie? To tylko niektóre wyzwania, którym musi stawić czoło kierownik sprzedaży na etapie formowania i organizacji zespołu handlowego. Odpowiedzi na to, jak to zrobić, znajdą Państwo w bieżącym numerze.Szef sprzedaży musi również interweniować w sytuacji, gdy któryś z handlowców odnotowuje spadek efektywności. Pierwszym krokiem zawsze powinna być rozmowa. Z reguły jednak zarówno przełożony, jak i pracownik unikają jej jak ognia. O tym, jak przeprowadzić trudne spotkanie, by przebiegło „bezboleśnie” i przyniosło trwałe rezultaty, i jakich argumentów użyć podczas rozmowy, przeczytają Państwo w artykule Piotra Millera pt.: „Na spadek formy wystarczy rozmowa”.
Stała pensja, system prowizyjny, a może połączenie obu form? Który system wynagradzania sprawdzi się najlepiej w dziale sprzedaży oraz jakie są ich plusy i minusy? W bieżącym numerze polecam Państwu również tekst Kamila Machnika o zasadach wynagradzania i systemach premiowych w działach handlowych.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF„Kryzys to nie jest czas na zabawy i grillowanie. Musimy teraz zaciskać pasa, a nie bezsensownie wydawać pieniądze!” – tymi słowami prezes zakończył rozmowę na temat wyjazdu integracyjnego, który wcześniej planowaliście. Zespół czekał na tę imprezę od kilku miesięcy i na pewno nie będzie zadowolony z takiego rozstrzygnięcia. Jak przekonać kierownictwo firmy, że właściwie przeprowadzona...
Zespół stojący murem za swoim przełożonym, nieoszukujący, niebiorący zwolnień lekarskich i niemarnujący czasu w pracy to marzenie każdego kierownika sprzedaży. Żeby marzenie stało się rzeczywistością, wystarczy tylko trochę popracować.
Nieformalni liderzy mogą się pojawić w każdym zespole. Od formalnych liderów odróżnia ich to, że nie posiadają oficjalnej władzy, nie sprawują wysokiego stanowiska, są po prostu członkami zespołu. Dlaczego zatem tak się dzieje, że posiadają nieformalną władzę i mogą wywierać realny wpływ na członków swoich zespołów?
Kłóci się, nie współpracuje z grupą, nie pomaga współpracownikom, a każdy sukces przypisuje sobie. Mieć w zespole handlowca z „trudnym charakterem”, to nie jest przyjemne, ale jeśli będzie się z nim umiejętnie postępować, można go utemperować.
Twój handlowiec jest przemęczony, nie ma siły i energii, skarży się na brak czasu dla rodziny i znajomych i manifestuje niechęć do pracy? Jest drażliwy i reaguje zbyt impulsywnie albo wygląda na znudzonego i zobojętniałego na cały świat? To może być wypalenie zawodowe. Szef zespołu sprzedażowego jest pierwszą osobą, która powinna w tej sytuacji zareagować. Jak radzić sobie z tym problemem, jeśli już...
Skuteczność tzw. tradycyjnych technik motywowania do lepszej sprzedaży utrzymuje się na niezmiennym od lat poziomie. Dlatego kierownicy działów wiele by dali za świeżą i przynoszącą wymierne efekty metodę zwiększania wydajności pracowników. Na szczęście niedawno pojawił się nowy trend w tej dziedzinie, który opiera się na wykorzystaniu elementów gier.
Jak komunikować handlowcom decyzje o podwyższeniu planu sprzedaży przez telefon lub w e-mailu. Chcesz skutecznie przekazać swoim ludziom informację o nowych, podwyższonych planach sprzedażowych? Umów się z nimi na spotkanie. A jeśli nie możesz? Czy jesteś skazany na porażkę? Na szczęście nie. Wykorzystaj do maksimum możliwości, jakie dają ci telefon oraz e-mail i zmotywuj swoich handlowców do pracy....
Stała pensja, system prowizyjny, a może połączenie obu form? Który z systemów wynagradzania sprawdzi się najlepiej w dziale sprzedaży oraz jakie są ich plusy i minusy?
Gdy któryś z handlowców odnotowuje spadek efektywności, szef sprzedaży musi interweniować. Pierwszym krokiem zawsze powinna być rozmowa. Z reguły jednak zarówno przełożony, jak i pracownik unikają jej jak ognia. Jak przeprowadzić trudne spotkanie, aby przebiegło „bezboleśnie” i przyniosło trwałe rezultaty? Jakich argumentów użyć podczas rozmowy i jak się do niej przygotować?...
Rozmowa zwalniająca jest przykrym obowiązkiem, który część kierowników próbuje ograniczać i wykonać tak szybko, jak to możliwe. Jednakże profesjonalnie przeprowadzona rozmowa może przynieść również pozytywne skutki.
Trzy skuteczne metody prowadzenia coachingu w działach handlowych
Metoda rozwijania umiejętności pracowników przez coaching zdobywa w ostatnim czasie dużą popularność. Dla usprawnienia działania handlowców można zorganizować im sesje z zawodowym coachem albo samodzielnie coachować swoich pracowników. Warto to zrobić przynajmniej z trzech powodów.
Marzeniem każdego kierownika sprzedaży jest motywować zespół w taki sposób, aby normy zarówno ilościowe, jak i jakościowe nie tylko były spełniane, ale często ich poziom był przekraczany. W związku z tym musi on tak formułować cele, żeby zrealizować założony plan. Jednak bez wcześniejszej refleksji może albo zbyt mało wymagać od swoich pracowników, albo...
Jak zgodnie z przepisami zwolnić pracownika? Jak uzasadnić i udokumentować przyczyny zwolnienia? Decyzje o zwolnieniu pracowników to właściwie codzienność szefów sprzedaży. Jeśli mimo wcześniejszych upomnień czy rozmów ostrzegawczych pracownicy nie wprowadzają zmian w swoim sposobie działania, kierownik musi rozwiązać z nimi stosunek pracy.
Tematy omawiane w poprzednich numerach:
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.