Wielu z nas nie wyobraża sobie życia i pracy bez Internetu. Internet odgrywa również coraz większą rolę w procesie zakupowym. Sieć to nie tylko zakupy online – pomaga nam również, kiedy poszukujemy informacji o produkcie lub usłudze, porównujemy ceny, sprawdzamy opinie… Trudno sobie wyobrazić dzisiaj działania sprzedażowe bez Internetu. Jak więc wykorzystać narzędzia, które nam oferuje, aby zwiększyć sprzedaż? Jak dotrzeć do klienta w sieci i przekonać go do naszej oferty? Dowiecie się tego z lektury tekstu „Internet w służbie sprzedaży” Marka Rawickiego i Mateusza Walkowiaka.
Wyjazdy służbowe są nieodzowną częścią pracy handlowców. Nie każdy jednak jest podróżą służbową w rozumieniu przepisów prawa pracy. Kiedy wyjazd handlowca na spotkanie z klientem należy potraktować jako podróż służbową, a kiedy stanowi on jedynie wykonywanie zwykłych obowiązków? Jak określić miejsce pracy przedstawiciela handlowego, podróżującego po całym kraju, w umowie o pracę? Odpowiedzi szukajcie w artykule „Handlowiec w podróży” Jakuba Antkowiaka.
CRM – system, który powinien ułatwiać pracę handlowcom, często jest przez nich traktowany jako źródło dodatkowych, nielubianych przez nich obowiązków i narzędzie nadzoru ze strony szefa. Jak zmienić tę sytuację? O tym, jak sprawić, aby nasi sprzedawcy pokochali CRM albo przynajmniej się z nim zaprzyjaźnili, pisze Łukasz Kamionka w tekście „CRM – system nadzoru czy narzędzie ułatwiające pracę?”.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFCzy sprzedawca oferujący swój towar na targowisku różni się od sprzedawcy analogicznego towaru przez Internet? Aby odnieść sukces w sieci, trzeba się kierować tą samą filozofią. Oczywiście, sprzedaż online wymaga innych narzędzi. Czym więc się różni, a w czym jest podobna do handlu offline?
Rekrutacja do działu sprzedaży jest o tyle istotna, że handlowiec reprezentuje firmę, jest twarzą naszych usług czy produktów i często jedyną osobą, z którą spotyka się klient. Dlatego przeprowadzenie efektywnej i skutecznej selekcji kandydatów na stanowisko handlowe jest wyjątkowo ważne.
O ile menedżerów sprzedaży do korzyści płynących z systemu CRM nie trzeba przekonywać, o tyle handlowcy często uważają go za zło konieczne, widząc w nim jedynie źródło dodatkowych obowiązków. Jak sprawić, aby handlowcy pokochali CRM?
Ciągły pośpiech, kolejne spotkania z przełożonymi i podwładnymi, setki e-maili, które czekają na odpowiedź! Kolejny dzień spędzony w pracy po godzinach… Nawet wychodząc z pracy o czasie, zwykle wychodzimy z niej tylko fizycznie, bo głowa wciąż analizuje obszary zawodowe. A gdzie w tym wszystkim realizacja pasji, relacje z bliskimi i work-life balance?
Umiejętność docierania do właściwej osoby w firmie to jeden z najważniejszych czynników w sprzedaży B2B. Jak pokonać barierę sekretariatu i uniknąć najczęstszych błędów na tym polu?
W myśl zasady, że tylko pracując z najlepszymi klientami, osiągamy największe zyski, każdy profesjonalny sprzedawca stara się znaleźć takich klientów, którzy zapewnią mu, a tym samym jego organizacji, największe dochody. Kwalifikacja potencjalnych klientów ułatwia zrealizowanie tego celu.
Planowanie w oparciu o rok poprzedni to najpowszechniej stosowana metoda planowania sprzedaży. Na co zwrócić uwagę podczas wyliczeń poziomu sprzedaży i sezonowości z zastosowaniem tej metody? Jakie dane wziąć pod uwagę, szacując, o ile może wzrosnąć sprzedaż w kolejnym roku?
Ograniczenie działalności w podmiotach od lat funkcjonujących na rynku może okazać się najlepszym rozwiązaniem podnoszącym rentowność, a dla małych i nowych podmiotów może być okazją do szybszego zaistnienia na rynku i tworzenia mocnej, lokalnej marki.
„Content is the king – content is an answer”. Według Roper Public Affairs aż 80% konsumentów woli otrzymywać informacje o produktach czy usługach w formie ciekawych artykułów niż poprzez tradycyjną reklamę.
Większa satysfakcja klientów, wyższa wydajność konsultantów i handlowców, oszczędności i więcej zamkniętych transakcji. Na całym świecie rośnie wykorzystanie czatu w działaniach sprzedażowych.
Negocjacje ze stałym kontrahentem, który nie wywiązuje się w terminie z należnych płatności, to obowiązek przykry, ale konieczny. Od sposobu ich prowadzenia oraz zastosowania adekwatnych narzędzi zależy nie tylko uregulowanie zaległej płatności, ale także utrzymanie satysfakcjonującej obie strony współpracy.
Jadąc do mojego wieloletniego klienta – prezesa firmy, w której mieliśmy przeprowadzić diagnozę potencjału i kompetencji zawodowych pracowników, służącą zaplanowaniu ich rozwoju – zastanawiałam się, jak poprowadzić spotkanie. Zależało mi na udziale prezesa w tym projekcie. Wiedziałam, że na przekonanie go mam nie więcej niż trzy minuty – nie będzie mnie dłużej słuchał, jeśli w tym czasie nie uda mi...
Prognozowanie wyniku sprzedażowego spędza sen z powiek większości menedżerów sprzedaży. Wielu z nich z uśmiechem mówi, że prognozowanie jest jak „wróżenie z fusów”, gdyż nikt nie zna przyszłości. Nie zmienia to faktu, że kierownictwo firmy oczekuje jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: „Ile sprzedacie do końca miesiąca?” i traktuje ją jako zobowiązanie, a następnie oczekuje realizacji.
Chcesz wypromować swoją stronę internetową w sieci i zwiększyć konwersję? Zastanawiasz się, na co zwrócić uwagę, decydując się na marketing w wyszukiwarkach internetowych? Dowiedz się, dlaczego fraza frazie nierówna i jak wygenerować możliwie największy ruch na swojej stronie.
Nie każdy wyjazd pracownika poza siedzibę pracodawcy jest podróżą służbową w rozumieniu przepisów prawa pracy, z którą wiąże się obowiązek dodatkowych świadczeń.
Pytanie: W minionym roku w naszej firmie nastąpiły duże zmiany. Polityka obsługi klienta doprowadziła do utraty wielu z nich. Teraz nasz zespół – po tym, jak większość starej kadry odeszła – próbuje odzyskać zaufanie klientów. Działamy w branży, która nie pozwala nam pozyskać wielu nowych klientów. Aby przetrwać, firma musi wrócić do tych, którzy odeszli na skutek zaniedbań poprzedniej ekipy. Zaniedbania...
Droga do sukcesu dyrektor sprzedaży i marketingu, zastępcy dyrektora zarządzającego i członka zarządu w Edenred Polska.
Sprzedaż netto całego sektora sprzedaży bezpośredniej w 2014 roku wyniosła 2 886 500 000 PLN, co stanowi czteroprocentowy wzrost w stosunku do 2013 roku.
Mimo że w I kwartale 2015 roku eksport wzrósł aż o 7,7%, to nie zmalały problemy eksporterów z otrzymaniem terminowej zapłaty od zagranicznych kontrahentów.
Z każdym rokiem wzrasta świadomość konsumentów z zakresu przysługujących im praw. Polacy coraz częściej zwracają uwagę na przestrzeganie przepisów w kwestii reklamacji oraz zwrotu towarów i usług zakupionych w systemie sprzedaży bezpośredniej.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.