Szef Sprzedaży 23/2015 (listopad-grudzień)

Szef Sprzedaży nr 23/2015 - Planowanie sprzedaży 2016

Planowanie sprzedaży 2016

Koniec roku to czas, w którym planuje się działania na kolejny rok, dlatego dużo miejsca w bieżącym numerze poświęciliśmy planowaniu sprzedaży. O tym, że dobre planowanie jest podstawą sukcesu w każdej dziedzinie, a w sprzedaży w szczególności, chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Wielu z Was pewnie jest w trakcie pracy nad planem sprzedaży na 2016 rok i zastanawia się, jaki będzie on dla Waszej branży. Czy przyniesie wzrost popytu, czy wręcz przeciwnie i trzeba będzie się mierzyć z kryzysem? Zapraszam do lektury artykułów Tomasza Dyby oraz Pawła Bomboli – znajdziecie w nich wiele cennych wskazówek, które ułatwią Wam planowanie.

Koniec roku to również pora na wszelkiego rodzaju podsumowania. My zachęcamy do przyjrzenia się systemowi premiowania handlowców. W wielu firmach premie i prowizje stanowią znaczącą pozycję w budżecie. Z drugiej strony są jednym z najważniejszych, jeśli nie najważniejszym motywatorem dla pracowników. No właśnie, czy Wasz system premiowy rzeczywiście działa motywująco na Waszych sprzedawców? Warto sprawdzić! A pomoże Wam w tym artykuł Grzegorza Spólnika „7 grzechów głównych systemów premiowania”.

I na koniec chciałabym Was zaprosić na drugą edycję Forum Szefów Sprzedaży, które stanowi świetną okazję do spotkania z ekspertami, znanych z naszych łamów i nie tylko. Przygotowaliśmy dla Was wiele atrakcji. Czekamy na Was 19 i 20 listopada w Warszawie, w Hotelu Airport Okęcie. Szczegółów szukajcie na stronie www.kongres-sprzedazowy.explanator.pl oraz na naszym facebookowym fanpage’u.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 23/2015

Planowanie sprzedaży 2016

Planowanie sprzedaży 2016

Planowanie sprzedaży jest kluczowym działaniem w każdej organizacji. Determinuje jej funkcjonowanie i wszystkie zachodzące procesy – od produkcji, przez logistykę, finanse i serwis, po marketing i sprzedaż.

Czytaj więcej
nr 23/2015

Siła mediów społecznościowych w procesie rekrutacji

Obecnie trudno wyobrazić sobie rekrutację bez Internetu. Coraz większą rolę w procesie poszukiwania nowych pracowników odgrywają media społecznościowe. Strategia rekrutacji w mediach społecznościowych doczekała się już nawet swojej nazwy – „social recruiting”.

Czytaj więcej
nr 23/2015

Pieniądze to nie wszystko

Grywalizacja to nowatorskie podejście, w którym dzięki wykorzystaniu elementów znanych z gier motywujemy pracowników do większej aktywności, kreatywności oraz stosowania niestandardowych rozwiązań prowadzących do bardziej efektywnej pracy.

Czytaj więcej
nr 23/2015

5 kroków do skutecznej realizacji celów

Twoi handlowcy widzą Cię takim, jakim naprawdę jesteś każdego dnia w pracy. Jeżeli sam masz problem z osiąganiem celów, Twoi pracownicy to wiedzą. Przykład idzie z góry, więc jeśli chcesz wymagać od zespołu skuteczności w realizacji celów, najpierw sam musisz mieć pewność, że jesteś wartym naśladowania wzorem.

Czytaj więcej
nr 23/2015

SOS: wypalony sprzedawca

Na dzisiejszym rynku, szybko zmieniającym się pod względem zarówno oczekiwań klientów, jak i wykorzystywanych technologii, kwestia utrzymania właściwego skupienia wymaga dużej odporności psychicznej każdego sprzedawcy oraz jego odpowiedniego wsparcia przez otoczenie biznesowe – szczególnie przez bezpośrednich przełożonych.

Czytaj więcej
nr 23/2015

7 grzechów głównych systemów premiowania

7 grzechów głównych systemów premiowania

W wielu przedsiębiorstwach system premiowania jest wyłącznie jednym z elementów systemu wynagradzania – i to wcale nie najważniejszym. Jednak w przypadku działów sprzedaży nabiera on szczególnego znaczenia, a wynagrodzenie zmienne zazwyczaj staje się dla pracowników kluczową składową ich rozliczenia z pracodawcą.

Czytaj więcej
nr 23/2015

Planowanie sprzedaży w oparciu o dane statystyczne

Wyzwaniem dla osoby analizującej i wykorzystującej dane statystyczne przy planowaniu sprzedaży może być przeciwległy kierunek zmian ekonomicznych zachodzących w poszczególnych sektorach gospodarki.

Czytaj więcej
nr 23/2015

Merchandising, czyli niech cię zobaczą

W dzisiejszej gospodarce firmy wciąż poszukują nowych możliwości, aby być bardziej widocznymi dla klienta i zyskać przewagę nad konkurencją. Ten poziom osiągają jednak nieliczni, którzy przede wszystkim obrali dobrą strategię sprzedaży – strategię opartą na wiarygodności i dostępności. Jednak w dzisiejszych czasach walka o klienta toczy się o coś więcej, a mowa tu o „do sprzedaży”.

Czytaj więcej
nr 23/2015

Mapy punktów styku

Badania w punktach styku pozwalają na diagnozę satysfakcji konsumentów i jej prezentację w postaci mapy punktów styku. Jak wygląda analiza danych i ich wykorzystywanie w procesie projektowania doświadczenia konsumenta?

Czytaj więcej
nr 23/2015

Zbiorczy plan sprzedaży jako konsolidacja planów sprzedażowych poszczególnych handlowców

Jednym z zadań menedżera sprzedaży jest budowanie prognoz sprzedaży na bazie prognoz poszczególnych handlowców. Scalanie planów przygotowanych przez sprzedawców w jeden zbiorczy plan to zadanie żmudne i czasochłonne. Ułatwi to narzędzie do konsolidacji tygodniowych planów sprzedażowych poszczególnych handlowców.

Czytaj więcej
nr 23/2015

Polacy na e‑zakupach

Polacy na e-zakupach

Polska – według badania przeprowadzonego przez instytut opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops – znalazła się na trzecim miejscu pod względem częstotliwości zakupów w sieci – za Wielką Brytanią i Niemcami. Na co zwracają uwagę konsumenci podczas e-zakupów?

Czytaj więcej
nr 23/2015

Ekspert wspomagający zarządzanie

Systemy ekspertowe odgrywają coraz większą rolę w zarządzaniu. W jaki sposób można je wykorzystać w dziale sprzedaży?

Czytaj więcej
nr 23/2015

Narzędzie do analizy kosztów marketingowych

Trudno wyobrazić sobie efektywną sprzedaż bez marketingu, trudno również mówić o efektywnym marketingu bez konkretnych efektów sprzedażowych. Cała trudność polega na tym, by umieć przełożyć informacje marketingowe na konkretne działania w dziedzinie sprzedaży.

Czytaj więcej
nr 23/2015

Odpowiedzialność sprzedawcy za wadliwy towar

Klientowi, który kupił wadliwy produkt, przysługuje o wiele więcej roszczeń wobec sprzedawcy niż samo żądanie wymiany lub naprawy wadliwego towaru. Dodatkowo, w określonych przypadkach, wobec sprzedawcy może zostać wszczęta kontrola ze strony Inspekcji Handlowej oraz postępowanie prowadzone przez prezesa UOKiK-u.

Czytaj więcej
nr 23/2015

Jak zwiększyć skuteczność procesu rekrutacji?

Pytanie: Bardzo często prowadzimy rekrutację do naszego działu sprzedaży na stanowiska najniższego szczebla – sprzedawcy lub asystenta sprzedaży. Jako szef sprzedaży uczestniczę w tzw. finałowych rozmowach, natomiast pierwszymi rozmowami zajmują się menedżerowie niższego szczebla. Podczas takich rekrutacji napotykamy kilka problemów. Po pierwsze, wiele osób, które potwierdza spotkanie, nie przychodzi...

Czytaj więcej
nr 23/2015

Paweł Toborowicz

Droga do sukcesu współzałożyciela i dyrektora generalnego firmy Over Group – producenta produktów pielęgnacyjnych i suplementów diety dla zwierząt gospodarskich i domowych oraz produktów kosmetycznych dla ludzi, zaopatrującego rynki Europy, Azji oraz kraje Bliskiego Wschodu.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 23/2015

Grywalizacja i dyżury eksperckie podczas Forum Szefów Sprzedaży

Temat przewodni Forum to Sprzedażowy Dream Team – zaproszeni goście przedstawią case study z wdrożenia działań zwiększających efektywność zespołów handlowych w firmach z różnych branż, m.in. produkcyjno-usługowej, projektowo-budowlanej, samochodowej, FMCG i finansowej.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 23/2015

Nowe czasopismo dla ambitnych handlowców

Nowe czasopismo dla ambitnych handlowców

W październiku na rynku ukazał się pierwszy numer czasopisma „As Sprzedaży”. Magazyn skierowany jest do handlowców, przedstawicieli handlowych i doradców klienta, jednym słowem tych wszystkich, którzy zajmują się sprzedażą, chcą doskonalić swoje umiejętności i osiągać coraz lepsze wyniki.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 23/2015

Praktyki, które odbijają się na współpracy

Ogłaszanie przetargów, choć zwycięzca został już wybrany, żądanie wykonania dodatkowych prac po podpisaniu umowy, ale bez zwiększenia wynagrodzenia, czy oczernianie ze strony konkurencji to sytuacje, z którymi w ostatnim roku zetknęło się od 33% do 59% przedsiębiorców.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 23/2015

Wyeliminuj błędy i zostaw konkurencję w tyle!

Na rynku ukazała się właśnie książka jednej z naszych autorek, Izy Krejca-Pawski, „Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki”. „Szef Sprzedaży” objął nad nią patronat.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 23/2015

Praktyczny podręcznik handlowania dla menedżera

Praktyczny podręcznik handlowania dla menedżera

 „Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży” Roberta Grzybka to najobszerniejsza pozycja na temat sprzedaży osobistej oraz miękkich aspektów zarządzania organizacjami sprzedażowymi, jaka ukazała się na polskim rynku. „Szef Sprzedaży” objął ją swoim patronatem.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 23/2015

Sprzedaż przyszłości w gospodarce jutra

Zagadnienia związane z ewolucją rynku pracy, przewidywaniami odnośnie pożądanych kierunków rozwojów poszczególnych sektorów ze szczególnym uwzględnieniem sprzedaży były tematami przewodnimi  spotkania „Will selling provide jobs in jobless economy of the future?”. Warsztat w charakterze śniadania biznesowego został zorganizowany przez Polish National Sales Awards oraz  A.T. Kearney i odbył...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 23/2015

Marketing by Poznań

2 grudnia w City Park Poznań odbędzie się konferencja Marketing by Poznań skierowana do właścicieli firm z sektora MŚP, menedżerów sprzedaży oraz specjalistów ds. marketingu. „Szef Sprzedaży” objął nad nią patronat medialny.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 23/2015

Posłuchajmy mądrych kobiet ‑ rusza II edycja Tygodnia Znanych Ekspertek

Posłuchajmy mądrych kobiet - rusza II edycja Tygodnia Znanych Ekspertek

Ten tydzień będzie należał w mediach do kobiet. Wszystko za sprawą inicjatywy „Znane Ekspertki”, która promuje obecność kobiet w dyskursie publicznym. W ciągu trzech dni odbędą się też debaty, w których udział wezmą przedstawicielki instytucji i firm tj.: NBP, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwa Gospodarki, MasterCard, Google, Uber, Oriflame, MEDI-system, Pramerica, eService, PayTel...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 23/2015

Sprzedażowy Dream Team: od rekrutacji po motywację ‑ relacja z II Forum Szefów Sprzedaży

Sprzedażowy Dream Team: od rekrutacji po motywację - relacja z II Forum Szefów Sprzedaży

Jak znaleźć gwiazdę sprzedaży w tłumie kandydatów? W jaki sposób ograniczyć rotację w zespole i zatrzymać najlepszych handlowców? Jak przełożyć organizację działu sprzedaży na realizację celów sprzedażowych? Co w praktyce motywuje handlowców? To pytania, na które próbowali odpowiedzieć prelegenci i uczestnicy II Forum Szefów Sprzedaży organizowanego przez redakcję magazynu „Szef Sprzedaży”, które w...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 23/2015

Zgłoś udział w Biznesowej Lidze Kartingowej

Zgłoś udział w Biznesowej Lidze Kartingowej

Na luty 2016 w Krakowie na torze „Racing Kart” zaplanowane są pierwsze wyścigi Biznesowej Ligi Kartingowej – amatorskiej serii halowych gokartowych wyścigów zespołów firmowych.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 23/2015

Trendy Sprzedaży 2016

W dniach 27-28 stycznia 2016 r. w Warszawie odbędzie się konferencja „Trendy Sprzedaży 2016” organizowana przez „Puls Biznesu”. „Szef Sprzedaży” objął nad nią patronat medialny.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 23/2015

Nowa koncepcja premium w marketingu

25 lutego w Warszawie odbędzie się konferencja Programmatic Marketing organizowana przez „Puls Biznesu”. „Szef Sprzedaży” objął nad nią patronat medialny.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.