Koniec roku to czas, w którym planuje się działania na kolejny rok, dlatego dużo miejsca w bieżącym numerze poświęciliśmy planowaniu sprzedaży. O tym, że dobre planowanie jest podstawą sukcesu w każdej dziedzinie, a w sprzedaży w szczególności, chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Wielu z Was pewnie jest w trakcie pracy nad planem sprzedaży na 2016 rok i zastanawia się, jaki będzie on dla Waszej branży. Czy przyniesie wzrost popytu, czy wręcz przeciwnie i trzeba będzie się mierzyć z kryzysem? Zapraszam do lektury artykułów Tomasza Dyby oraz Pawła Bomboli – znajdziecie w nich wiele cennych wskazówek, które ułatwią Wam planowanie.
Koniec roku to również pora na wszelkiego rodzaju podsumowania. My zachęcamy do przyjrzenia się systemowi premiowania handlowców. W wielu firmach premie i prowizje stanowią znaczącą pozycję w budżecie. Z drugiej strony są jednym z najważniejszych, jeśli nie najważniejszym motywatorem dla pracowników. No właśnie, czy Wasz system premiowy rzeczywiście działa motywująco na Waszych sprzedawców? Warto sprawdzić! A pomoże Wam w tym artykuł Grzegorza Spólnika „7 grzechów głównych systemów premiowania”.
I na koniec chciałabym Was zaprosić na drugą edycję Forum Szefów Sprzedaży, które stanowi świetną okazję do spotkania z ekspertami, znanych z naszych łamów i nie tylko. Przygotowaliśmy dla Was wiele atrakcji. Czekamy na Was 19 i 20 listopada w Warszawie, w Hotelu Airport Okęcie. Szczegółów szukajcie na stronie www.kongres-sprzedazowy.explanator.pl oraz na naszym facebookowym fanpage’u.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFPlanowanie sprzedaży jest kluczowym działaniem w każdej organizacji. Determinuje jej funkcjonowanie i wszystkie zachodzące procesy – od produkcji, przez logistykę, finanse i serwis, po marketing i sprzedaż.
Obecnie trudno wyobrazić sobie rekrutację bez Internetu. Coraz większą rolę w procesie poszukiwania nowych pracowników odgrywają media społecznościowe. Strategia rekrutacji w mediach społecznościowych doczekała się już nawet swojej nazwy – „social recruiting”.
Grywalizacja to nowatorskie podejście, w którym dzięki wykorzystaniu elementów znanych z gier motywujemy pracowników do większej aktywności, kreatywności oraz stosowania niestandardowych rozwiązań prowadzących do bardziej efektywnej pracy.
Twoi handlowcy widzą Cię takim, jakim naprawdę jesteś każdego dnia w pracy. Jeżeli sam masz problem z osiąganiem celów, Twoi pracownicy to wiedzą. Przykład idzie z góry, więc jeśli chcesz wymagać od zespołu skuteczności w realizacji celów, najpierw sam musisz mieć pewność, że jesteś wartym naśladowania wzorem.
Na dzisiejszym rynku, szybko zmieniającym się pod względem zarówno oczekiwań klientów, jak i wykorzystywanych technologii, kwestia utrzymania właściwego skupienia wymaga dużej odporności psychicznej każdego sprzedawcy oraz jego odpowiedniego wsparcia przez otoczenie biznesowe – szczególnie przez bezpośrednich przełożonych.
W wielu przedsiębiorstwach system premiowania jest wyłącznie jednym z elementów systemu wynagradzania – i to wcale nie najważniejszym. Jednak w przypadku działów sprzedaży nabiera on szczególnego znaczenia, a wynagrodzenie zmienne zazwyczaj staje się dla pracowników kluczową składową ich rozliczenia z pracodawcą.
Wyzwaniem dla osoby analizującej i wykorzystującej dane statystyczne przy planowaniu sprzedaży może być przeciwległy kierunek zmian ekonomicznych zachodzących w poszczególnych sektorach gospodarki.
W dzisiejszej gospodarce firmy wciąż poszukują nowych możliwości, aby być bardziej widocznymi dla klienta i zyskać przewagę nad konkurencją. Ten poziom osiągają jednak nieliczni, którzy przede wszystkim obrali dobrą strategię sprzedaży – strategię opartą na wiarygodności i dostępności. Jednak w dzisiejszych czasach walka o klienta toczy się o coś więcej, a mowa tu o „do sprzedaży”.
Badania w punktach styku pozwalają na diagnozę satysfakcji konsumentów i jej prezentację w postaci mapy punktów styku. Jak wygląda analiza danych i ich wykorzystywanie w procesie projektowania doświadczenia konsumenta?
Jednym z zadań menedżera sprzedaży jest budowanie prognoz sprzedaży na bazie prognoz poszczególnych handlowców. Scalanie planów przygotowanych przez sprzedawców w jeden zbiorczy plan to zadanie żmudne i czasochłonne. Ułatwi to narzędzie do konsolidacji tygodniowych planów sprzedażowych poszczególnych handlowców.
Polska – według badania przeprowadzonego przez instytut opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops – znalazła się na trzecim miejscu pod względem częstotliwości zakupów w sieci – za Wielką Brytanią i Niemcami. Na co zwracają uwagę konsumenci podczas e-zakupów?
Systemy ekspertowe odgrywają coraz większą rolę w zarządzaniu. W jaki sposób można je wykorzystać w dziale sprzedaży?
Trudno wyobrazić sobie efektywną sprzedaż bez marketingu, trudno również mówić o efektywnym marketingu bez konkretnych efektów sprzedażowych. Cała trudność polega na tym, by umieć przełożyć informacje marketingowe na konkretne działania w dziedzinie sprzedaży.
Klientowi, który kupił wadliwy produkt, przysługuje o wiele więcej roszczeń wobec sprzedawcy niż samo żądanie wymiany lub naprawy wadliwego towaru. Dodatkowo, w określonych przypadkach, wobec sprzedawcy może zostać wszczęta kontrola ze strony Inspekcji Handlowej oraz postępowanie prowadzone przez prezesa UOKiK-u.
Pytanie: Bardzo często prowadzimy rekrutację do naszego działu sprzedaży na stanowiska najniższego szczebla – sprzedawcy lub asystenta sprzedaży. Jako szef sprzedaży uczestniczę w tzw. finałowych rozmowach, natomiast pierwszymi rozmowami zajmują się menedżerowie niższego szczebla. Podczas takich rekrutacji napotykamy kilka problemów. Po pierwsze, wiele osób, które potwierdza spotkanie, nie przychodzi...
Droga do sukcesu współzałożyciela i dyrektora generalnego firmy Over Group – producenta produktów pielęgnacyjnych i suplementów diety dla zwierząt gospodarskich i domowych oraz produktów kosmetycznych dla ludzi, zaopatrującego rynki Europy, Azji oraz kraje Bliskiego Wschodu.
Temat przewodni Forum to Sprzedażowy Dream Team – zaproszeni goście przedstawią case study z wdrożenia działań zwiększających efektywność zespołów handlowych w firmach z różnych branż, m.in. produkcyjno-usługowej, projektowo-budowlanej, samochodowej, FMCG i finansowej.
W październiku na rynku ukazał się pierwszy numer czasopisma „As Sprzedaży”. Magazyn skierowany jest do handlowców, przedstawicieli handlowych i doradców klienta, jednym słowem tych wszystkich, którzy zajmują się sprzedażą, chcą doskonalić swoje umiejętności i osiągać coraz lepsze wyniki.
Ogłaszanie przetargów, choć zwycięzca został już wybrany, żądanie wykonania dodatkowych prac po podpisaniu umowy, ale bez zwiększenia wynagrodzenia, czy oczernianie ze strony konkurencji to sytuacje, z którymi w ostatnim roku zetknęło się od 33% do 59% przedsiębiorców.
Na rynku ukazała się właśnie książka jednej z naszych autorek, Izy Krejca-Pawski, „Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki”. „Szef Sprzedaży” objął nad nią patronat.
„Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży” Roberta Grzybka to najobszerniejsza pozycja na temat sprzedaży osobistej oraz miękkich aspektów zarządzania organizacjami sprzedażowymi, jaka ukazała się na polskim rynku. „Szef Sprzedaży” objął ją swoim patronatem.
Zagadnienia związane z ewolucją rynku pracy, przewidywaniami odnośnie pożądanych kierunków rozwojów poszczególnych sektorów ze szczególnym uwzględnieniem sprzedaży były tematami przewodnimi spotkania „Will selling provide jobs in jobless economy of the future?”. Warsztat w charakterze śniadania biznesowego został zorganizowany przez Polish National Sales Awards oraz A.T. Kearney i odbył...
2 grudnia w City Park Poznań odbędzie się konferencja Marketing by Poznań skierowana do właścicieli firm z sektora MŚP, menedżerów sprzedaży oraz specjalistów ds. marketingu. „Szef Sprzedaży” objął nad nią patronat medialny.
Ten tydzień będzie należał w mediach do kobiet. Wszystko za sprawą inicjatywy „Znane Ekspertki”, która promuje obecność kobiet w dyskursie publicznym. W ciągu trzech dni odbędą się też debaty, w których udział wezmą przedstawicielki instytucji i firm tj.: NBP, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwa Gospodarki, MasterCard, Google, Uber, Oriflame, MEDI-system, Pramerica, eService, PayTel...
Jak znaleźć gwiazdę sprzedaży w tłumie kandydatów? W jaki sposób ograniczyć rotację w zespole i zatrzymać najlepszych handlowców? Jak przełożyć organizację działu sprzedaży na realizację celów sprzedażowych? Co w praktyce motywuje handlowców? To pytania, na które próbowali odpowiedzieć prelegenci i uczestnicy II Forum Szefów Sprzedaży organizowanego przez redakcję magazynu „Szef Sprzedaży”, które w...
Na luty 2016 w Krakowie na torze „Racing Kart” zaplanowane są pierwsze wyścigi Biznesowej Ligi Kartingowej – amatorskiej serii halowych gokartowych wyścigów zespołów firmowych.
W dniach 27-28 stycznia 2016 r. w Warszawie odbędzie się konferencja „Trendy Sprzedaży 2016” organizowana przez „Puls Biznesu”. „Szef Sprzedaży” objął nad nią patronat medialny.
25 lutego w Warszawie odbędzie się konferencja Programmatic Marketing organizowana przez „Puls Biznesu”. „Szef Sprzedaży” objął nad nią patronat medialny.
Tematy omawiane w poprzednich numerach:
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.