Duża konkurencja na rynku powoduje, że firmy zmuszone są szukać nowych sposobów na pozyskiwanie odbiorców swoich towarów lub usług. Jednym z nich jest networking. Odpowiednio zarządzany może stanowić ważny filar budowania przewagi nad konkurencją. Warto zachęcać swoich handlowców do działalności networkingowej, a także odpowiednio ją nagradzać. W jaki sposób przekształcić networking w stałą praktykę zdobywania klientów? Pisze o tym Szymon Lach w artykule „Sprzedaż przez rekomendację”.
Polityka rabatowa to dla wielu firm trudny temat. Z jednej strony rabaty pomagają przyciągnąć klientów, z drugiej – klient, przyzwyczajony do zniżek, będzie chciał więcej i więcej, a jeżeli tego nie otrzyma, pójdzie do konkurencji. Na jakich zasadach powinna zatem opierać się polityka rabatowa firmy, aby promowała lojalność klientów i nie wpływała negatywnie na zyski? Polecam artykuł Krzysztofa Gwozdka „Rabatowy zawrót głowy”.
W jaki sposób usprawnić procesy sprzedażowe, aby handlowcy nie tracili czasu na działania formalno-administracyjne i mogli się skupić na sprzedaży? Gdzie szukać rezerw w sytuacji, w której wszystkie zasoby są już wykorzystane w możliwie maksymalnym stopniu? To pytania nurtujące niejednego szefa sprzedaży. Na rynku jest wiele narzędzi, które mogą zwiększyć efektywność procesów sprzedażowych. W dodatku specjalnym do bieżącego numeru, „Narzędzia wspierające sprzedaż”, podpowiadamy, jakie kryteria wziąć pod uwagę i na jakie pułapki uważać, wybierając konkretne rozwiązanie, aby okazało się skuteczne.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFNajczęściej kojarzy się z wymianą wizytówek podczas konferencji, sztucznymi rozmowami i zapraszaniem ludzi w serwisach społecznościowych. Jednak networking to znacznie więcej – odpowiednio zarządzany, może stanowić potężną przewagę nad konkurencją w zakresie pozyskiwania klientów.
Menedżerowie od dawna zastanawiają się, jak zmotywować podwładnych do pracy. Kiedy kolejna zmiana systemu premiowania przestała się sprawdzać i nic już nie skutkuje, warto rozważyć grywalizację jako pomysł na zwiększenie zaangażowania pracowników.
Dobrze przeprowadzony proces rekrutacji to taki, który wyłoni nam nie jednego potencjalnego pracownika, a listę faworytów.
Korzystanie przez menedżerów sprzedaży ze wsparcia asystentów może, przy właściwej organizacji pracy, znacznie zwiększyć ilość czasu na właściwe, prorozwojowe działania.
Praca po godzinach, przygotowywanie raportów na ostatnią chwilę, ciągłe popędzanie zespołu, który zapomina o swoich obowiązkach. Stres, zabieganie, przepracowanie. Jesteśmy zbyt zajęci, żeby zarządzać czasem. Czy to w ogóle możliwe, aby stać się bardziej zorganizowanym? Próbowaliśmy już przecież tyle razy, ale ostatecznie nic z tego nie wychodziło...
Różnorodność sytuacji handlowych, w jakich znajdują się sprzedawcy osobiści, jest ogromna. Jednak różnorodność tę można opisać prostym modelem i w sposób ułatwiający decyzje menedżerskie co do niezbędnych taktyk i kompetencji sprzedawców.
Niezależnie od branży każde przedsiębiorstwo – na skutek albo działalności konkurencji, albo nacisku klientów – musi zmierzyć się z tematem rabatowania. Zaniechanie udzielania rabatów jest na ogół złym pomysłem. Z kolei nieprzemyślane rabatowanie może prowadzić do dramatycznego spadku zysku. Na jakich zasadach powinna zatem opierać się polityka rabatowa firmy?
Dzięki szeroko zakrojonej akcji marketingowej firma pozyskała dane potencjalnych klientów z całej Polski. W jaki sposób je przedstawić, aby można było ocenić skuteczność akcji w poszczególnych województwach i wskazać, które z nich ma największy potencjał sprzedażowy? Do takich zadań służy w Excelu dodatek Power Map.
Czego potrzebuje szef sprzedaży, aby jednoznacznie rozstrzygnąć, czy stwierdzenie „moi drodzy handlowcy” lub „moja droga flota” odnosi się do wyjątkowych zasług albo nadmiernych kosztów? Faktów! A tak naprawdę – uporządkowanych faktów.
Aby zakończenie współpracy z handlowcem nie stało się źródłem problemów, przy rozwiązywaniu umowy należy pamiętać o podstawowych zasadach i uregulowaniach prawnych dotyczących zwalniania pracowników.
Pytanie: Prowadzę dział sprzedaży telefonicznej w firmie, która sprzedaje szkolenia techniczne. W toku procesu rekrutacji sprzedawców marnujemy sporo czasu na wprowadzanie i szkolenia nowych pracowników, którzy po miesiącu odchodzą. A raczej to my im dziękujemy za pracę, bo nie radzą sobie na stanowisku, choć ich CV są całkiem dobre i świetnie wypadają na rozmowach kwalifikacyjnych. Ostatnio sam zaangażowałem...
Rozmowa z Przemysławem Mik, prezesem Zarządu McHayes&StewardGroup Sp. z o.o., o tym, gdzie szukać inspiracji zawodowych, jakie cechy powinien mieć skuteczny menedżer oraz jak radzić sobie z wyzwaniami, które stają na drodze współczesnego szefa sprzedaży.
31 marca 2016 r. w Poznaniu odbędzie się pierwsza edycja konferencji „Sprzedaż by Poznań”
Zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną każdego interesującego kandydata jest niezmiernie trudne do zrealizowania, a w przypadku ograniczenia czasowego wręcz niemożliwe. Z tego powodu coraz popularniejszym rozwiązaniem staje się wideorekrutacja, która w łatwy sposób pozwala zautomatyzować i zdecydowanie skrócić proces rekrutacji.
Na początku 2016 r. ukazał się raport 2015 State of Service firmy Salesforce, stanowiący podsumowanie badań nad obsługą klienta przeprowadzonych w firmach z całego świata. Badanie objęło przedsiębiorców wyodrębnionych ze względu na stopień ich zaawansowania i organizacji obsługi klienta. Pozwoliło to odpowiedzieć na pytanie, co jest ważne dla utrzymania efektywnej obsługi klienta oraz jak z obsługą...
W drugiej połowie lutego ruszyła trzecia edycja warsztatów dla menedżerów sprzedaży organizowanych przez redakcję „Szefa Sprzedaży”: Sales Manager’s Boot Camp.
Fundacja Międzynarodowy Inkubator Kobiet Biznesu i magazyn „Businesswoman & life” zapraszają na V POLISH BUSINESSWOMAN CONGRESS, który odbędzie się 1 i 2 kwietnia 2016 roku (piątek i sobota), w godzinach 10.00-18.00, w hotelu Gromada Lotnisko przy ul. 17 stycznia 32 w Warszawie. To jedyne w swoim rodzaju seminarium, podczas którego wystąpią uznani mówcy, wielkie osobowości polskiej sceny biznesowej...
Dobra sprzedaż jest kluczowym czynnikiem działalności większości przedsiębiorstw. Jest niezbędna dla rozwoju, umacniania pozycji rynkowej i stabilnego funkcjonowania. Sukces w tym względzie w znacznej mierze uzależniony jest od sił sprzedaży – od ich kompetencji, sprawności, wiedzy i umiejętności.
Systemy GIS (Geographic Information System – System Informacji Geograficznej) oferują bogate narzędzia analityczne do przetwarzania danych, które coraz częściej wspomagają menedżerów w podejmowaniu kluczowych decyzji.
Jakie kryteria wziąć pod uwagę, wybierając system CRM, aby stanowił wsparcie dla handlowców?
Na chmurze opartych jest wiele popularnych rozwiązań biznesowych, takich jak usługi hostingowe, poczta e-mail, systemy CRM czy ERP. W niniejszym artykule skupimy się jednak na wykorzystaniu technologii cloud computing w e-handlu.
Dzięki rozwojowi technologii i upowszechnieniu smartfonów powstało wiele aplikacji, które mogą ułatwić proces zarządzania działem sprzedaży. Oto kilka najbardziej przydatnych.
Tematy omawiane w poprzednich numerach:
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.