Szef Sprzedaży 25/2016

SS_25.jpg

Sprzedaż przez rekomendację

Duża konkurencja na rynku powoduje, że firmy zmuszone są szukać nowych sposobów na pozyskiwanie odbiorców swoich towarów lub usług. Jednym z nich jest networking. Odpowiednio zarządzany może stanowić ważny filar budowania przewagi nad konkurencją. Warto zachęcać swoich handlowców do działalności networkingowej, a także odpowiednio ją nagradzać. W jaki sposób przekształcić networking w stałą praktykę zdobywania klientów? Pisze o tym Szymon Lach w artykule „Sprzedaż przez rekomendację”.

Polityka rabatowa to dla wielu firm trudny temat. Z jednej strony rabaty pomagają przyciągnąć klientów, z drugiej – klient, przyzwyczajony do zniżek, będzie chciał więcej i więcej, a jeżeli tego nie otrzyma, pójdzie do konkurencji. Na jakich zasadach powinna zatem opierać się polityka rabatowa firmy, aby promowała lojalność klientów i nie wpływała negatywnie na zyski? Polecam artykuł Krzysztofa Gwozdka „Rabatowy zawrót głowy”.

W jaki sposób usprawnić procesy sprzedażowe, aby handlowcy nie tracili czasu na działania formalno-administracyjne i mogli się skupić na sprzedaży? Gdzie szukać rezerw w sytuacji, w której wszystkie zasoby są już wykorzystane w możliwie maksymalnym stopniu? To pytania nurtujące niejednego szefa sprzedaży. Na rynku jest wiele narzędzi, które mogą zwiększyć efektywność procesów sprzedażowych. W dodatku specjalnym do bieżącego numeru, „Narzędzia wspierające sprzedaż”, podpowiadamy, jakie kryteria wziąć pod uwagę i na jakie pułapki uważać, wybierając konkretne rozwiązanie, aby okazało się skuteczne.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Szkolenie, Doskonalenie, Rozwój

Archiwum