Szef Sprzedaży 26/2016

SS_26.jpg

Budowa strategii sprzedaży krok po kroku

Wiele firm funkcjonuje bez strategii sprzedaży, liczy się zysk tu i teraz. A kiedy go nie ma, podejmuje się doraźne działania. Byle słupki się zgadzały. Na dłuższą metę jednak brak strategii oznacza brak drogowskazu, który wskazuje, co robić. Ryszard Chciuk w artykule „Firma bez wizji – jak długo przetrwa?” porównał brak strategii do pilota samolotu, któremu nie powiedziano przed startem, gdzie ma wylądować. „Za to ma listę wymagań: po wylądowaniu ma zostać w zbiornikach 1234 litry paliwa, podczas lądowania w kabinie ma być temperatura 19 stopni i ciśnienie 987 hPa, (...) personel pokładowy ma podczas lotu przejść po pokładzie 765 metrów (...)” (http://rmchciuk.pl/blog/2013/08/04/firma-bez-wizji/). Firma bez strategii nie przetrwa przypadkowego kryzysu. Co należy wziąć pod uwagę, tworząc strategię sprzedaży? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w bieżącym numerze.

Idealny handlowiec? Zrekrutować takiego to marzenie każdego szefa sprzedaży. Tylko co znaczy „idealny”? W każdej branży, a nawet w firmach z tej samej branży oznacza to coś innego. Handlowiec, który jest dobry w sprzedaży B2B, niekoniecznie sprawdzi się w sprzedaży B2C, a ten, który ma świetne wyniki w sprzedaży telefonicznej, niekoniecznie będzie potrafił przełożyć je na sprzedaż, która wymaga dużej liczby spotkań, zanim transakcja zostanie zawarta. W artykule „Super handlowiec” Kamila Wrocińska podpowiada, w jaki sposób określić, jaki handlowiec będzie idealny dla nas.

Klienci nie lubią podwyżek. W jaki sposób przeprowadzić je tak, aby było to jak najmniej odczuwalne dla naszych odbiorców? Jak przygotować do zmian handlowców? O tym wszystkim pisze Piotr Krakowiak w tekście „Nowe ceny w komunikacji z klientami”.

Miłej lektury!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Szkolenie, Doskonalenie, Rozwój

Ludzie sprzedaży

Polecamy

Archiwum