Jak świadomie kształtując politykę cenową, zwiększyć sprzedaż i konkurencyjność firmy? To pytanie, na które próbowaliśmy znaleźć odpowiedź przygotowując bieżący numer „Szefa Sprzedaży”. Cena to element, którym przez długi czas najłatwiej było konkurować. Wiele firm, nie mając nic innego do zaoferowania poza niską ceną, próbowało przyciągnąć klientów kolejnymi rabatami i promocjami. Jednak dla klientów, niezależnie czy mówimy o rynku B2B czy B2C, cena ma coraz częściej drugorzędne znaczenie. To nie cena, ale wartość, którą w zamian oferujemy decyduje o tym, czy klient będzie chciał ją zapłacić. A celem szefa sprzedaży powinna być sprzedaż z dobrą marżą i do tego, ustalając politykę cenową, powinien dążyć. I temu w dużej części poświęciliśmy aktualne wydanie.
Co jakiś czas szerokim echem w mediach odbijają się kryzysy związane z konkretną marką, produktem, usługą. Ostatnio najgłośniej było o problemach serwisu Ipla.pl w związku z pakietem Euro 2016. Osoby obsługujące facebookowy profil portalu nie nadążały z odpowiedziami na negatywne komentarze i wiadomości, podobnie w przypadku reklamacji nadsyłanych mailowo. W końcu sprawą zainteresował się UOKiK. Podobno część klientów odzyskała pieniądze, ale niesmak pozostał. Kryzys wizerunkowy wywołać łatwo, zniwelować jego negatywne skutki już znacznie trudniej, dlatego warto uczyć się na błędach swoich i innych. O tym, co może przyczynić się do powstania kryzysu i co zrobić, jeżeli jednak kryzys nadejdzie pisze Beata Butwicka w artykule „Lepiej zapobiegać niż leczyć”.
W listopadzie już po raz trzeci spotkamy się podczas Forum Szefów Sprzedaży. Tematem przewodnim tegorocznej edycji będzie klient nowych czasów – klient 3.0. Szczegółowe informacje o programie i prelegentach w tym i kolejnym numerze.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFPolityka cenowa jest dzisiaj tworzona w dusznej atmosferze wojny cenowej. Klienci detaliczni oczekują niższych cen i manifestują to dystrybutorom, którzy korzystając ze swej siły, przekazują te komunikaty hurtownikom, a oni – producentom. Producenci – w odpowiedzi – proponują tańsze zamienniki, czasem kuszą tanimi markami własnymi – wszystko po to, aby zyskać w tej wojnie jak najwięcej. Pytanie brzmi:...
Kompetentny i skuteczny handlowiec to prawdziwy skarb dla firmy. Najlepiej, jeżeli mamy możliwość pozyskania takiej osoby z rynku, gorzej, jeżeli sami musimy ją wyszkolić. Warto też pamiętać, że nawet najlepszy handlowiec musi się rozwijać. Jak zadbać o rozwój pracowników i wybrać najlepsze szkolenie?
Skuteczne zarządzanie zespołem jest sztuką, za którą stoi nauka, czyli poznanie mechanizmów pracy zespołowej, zrozumienie, co jest źródłem konfliktów i od czego zależy efektywność poszczególnych pracowników, by móc prowadzić ich ku wyznaczonym celom i czerpać satysfakcję z bycia liderem.
Jeszcze kilka lat temu nasze skrzynki przepełniały setki wiadomości reklamowych, spamu i komunikatów, których przekaz był niejednokrotnie ignorowany. Wydawało się, że e-mail okaże się innowacją, która po latach świetności prędko odejdzie do lamusa. Zamiast marginalizacji nastąpiła jednak transformacja.
Każdy umie sprzedać za niższą cenę. To sprzedaż za wyższą cenę jest prawdziwą sprzedażą. Sprzedawanie z dobrą marżą to cel szefa sprzedaży, jednak praca nad marżową sprzedażą jest jednym z tych kluczowych obszarów, gdzie firmy najczęściej kapitulują pod presją klienta.
Cena to jeden z głównych elementów przesądzający o tym, czy klient zdecyduje się zakupić określony produkt. W jaki sposób przedstawiać ceny, aby przekonać klientów do zakupu? Poniżej kilka przykładów na to, jak wywołać u klientów pozytywne skojarzenia za pomocą odpowiedniej prezentacji cen.
Cena to umowna, abstrakcyjna, wyrażona liczbowo kategoria, od której w sprzedaży zależy wiele. Czasem wszystko. Polityka cenowa okazuje się niejednokrotnie wyzwaniem. Jakie rafy czekają na szefa sprzedaży? Jak je ominąć?
Niezależnie od tego, czy mówimy o sprzedawcy na rynku B2B czy B2C, jeśli działa według obowiązujących w branży standardów aktywności, jego głównym problemem jest brak czasu na realizację wszystkich przydzielonych zadań. Na początku drogi zawodowej skupia się na stałej rozbudowie bazy klientów. Jeśli już takową posiada, zajmuje się obsługą bieżącą już posiadanych klientów w poczuciu dyskomfortu braku...
Marki są tak samo cenne dla firm, jak i dla konsumentów. A jeśli są cenne dla obu grup, to i jedni, i drudzy są żywotnie zainteresowani, aby marka żyła i miała się dobrze. Dlaczego? Bo organizacjom dobra marka przynosi zyski, a konsumentom spełnienie potrzeb – tych funkcjonalnych i emocjonalnych.
Just a few years ago our email boxes were bulging with hundreds of ads, spam and other messages, and we usually paid little or no attention to their content. It seemed that email was passed its prime, and that this innovation would soon become a thing of the past. However, instead of marginalisation there came transformation.
Stara prawda sprzedażowa mówi, że pozyskanie nowego klienta kosztuje zdecydowanie więcej niż utrzymywanie obecnego. Tymczasem wiele zespołów jest tak skupionych na realizacji planów sprzedaży, że często zaniedbuje już zdobytych klientów. W efekcie konieczne jest ciągłe odrabianie strat i szukanie kolejnych klientów.
W dobie Internetu łatwo zapomnieć o najważniejszym i najprostszym aspekcie budowania relacji z klientem, czyli profesjonalnej obsłudze w bezpośrednim kontakcie z kupującym. Jakie działania sprzedawców klienci oceniają najwyżej? Jakie marki mogą się pochwalić najlepszą obsługą klienta? Możemy się tego dowiedzieć, analizując raport Daymakerindex 2016.
W artykule prezentujemy krok po kroku, jak stworzyć narzędzie do badania wpływu polityki cenowej firmy na jej przyszłe wyniki, wspierające podejmowanie decyzji w tym obszarze. Model umożliwia zastosowanie metody scenariuszowej w planowaniu polityki cenowej
Dnia 22 lutego 2016 r. ustawą z dnia 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r., poz. 1220) weszły w życie nowe przepisy dotyczące zatrudniania pracowników na podstawie terminowych umów o pracę. Przyjęte zmiany zmierzają przede wszystkim do ograniczenia nieuzasadnionego wykorzystywania umów o pracę na czas określony.
Pytanie: Jestem właścicielem szkoły językowej o ugruntowanej pozycji, funkcjonującej na rynku kilkanaście lat. Specjalizujemy się w kursach biznesowego języka angielskiego, niemieckiego i rosyjskiego. Ja osobiście i mój pracownik zajmujemy się sprzedażą naszych usług do firm, które nie są jeszcze naszymi klientami – korzystają z usług innych szkół językowych lub w ogóle nie korzystają z tego typu usług,...
Rozmowa z Leszkiem Gajewskim, dyrektorem komercyjnym regionu Małopolska w Orange Polska.
13 września w Warszawie odbędzie się konferencja „Sales Excellence: jak kompleksowo optymalizować sprzedaż w firmie, by w pełni zrealizować założone cele biznesowe”, podczas której zostaną zaprezentowane wyniki Polskiego Badania Sprzedaży 2016 r. Udział w konferencji jest bezpłatny.
Niedawno na rynku nakładem wydawnictwa Samo Sedno ukazała się książka „Skuteczny menedżer. Czego nie uczą w szkole o zarządzaniu ludźmi” Marty Pawlikowskiej-Olszty. Autorka opisuje w niej najważniejsze aspekty psychologiczne, niezbędne w efektywnym zarządzaniu ludźmi, w odniesieniu do realiów, w których funkcjonują polscy menedżerowie.
24-25 listopada 2016 r. w Warszawie już po raz trzeci odbędzie się organizowane przez naszą redakcję Forum Szefów Sprzedaży. Tematem przewodnim będzie klient nowych czasów: klient 3.0.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.