Szef Sprzedaży 3/2023 (maj-czerwiec)

Szef Sprzedaży nr 3/2023 - Ile kosztuje firmę każde nieodebrane połączenie i jak się pozbyć tego problemu?

Ile kosztuje firmę każde nieodebrane połączenie i jak się pozbyć tego problemu?

Nieodebrane połączenia telefoniczne mogą sporo kosztować, i to nawet w przypadku firm, które nie posiadają własnego call center ani nawet nie korzystają z outsourcingu tego rodzaju usług. Zdarza się bowiem, że to klient (obecny lub potencjalny) dzwoni do nas z pytaniem, wątpliwościami czy reklamacją, a dzięki właściwie poprowadzonej rozmowie uda się nie tylko odpowiedzieć na jego obiekcje, ale nawet sprzedać mu nasz produkt/usługę. Podstawowy warunek jest jeden: trzeba odebrać telefon. O koszcie nieodebranych połączeń i sposobach na rozwiązanie tego problemu pisze Elena Wołoszyna w naszym Temacie numeru. Jego uzupełnieniem jest tekst Krzysztofa Wilczewskiego, który zdradza sposoby na takie rozpoczęcie rozmowy telefonicznej przez handlowca, żeby klient nie odłożył słuchawki i dał szansę doprowadzić rozmowę do (oby) szczęśliwego zakończenia.

Czy zdarzyło Wam się kiedyś, że już od pierwszej rozmowy albo spotkania z klientem czuliście podskórnie, że coś jest nie tak i sprzedaż najprawdopodobniej nie dojdzie do skutku, po czym okazywało się, że mieliście rację? Intuicja, chociaż często niedoceniana, to tajna broń handlowca, jak z każdą bronią — trzeba jednak nauczyć się z niej korzystać. Pomoże w tym artykuł Aldony Kucner, który znajdziecie w dziale „Relacje z klientem”. Poza słuchaniem podszeptów intuicji warto też zadbać o swoją pewność siebie – bez niej trudno oczekiwać sprzedażowego sukcesu. Pewność siebie procentuje również w życiu prywatnym – tym bardziej zachęcam do przeczytania tekstu Arkadiusza Lorka, który również znajdziecie w dziale „Relacje z klientem”.

Jak zwykle polecam także sekcję poświęconą e-commerce. Tym razem znajdziecie w niej: podpowiedzi, jak połączyć sklep internetowy z parkiem maszynowym, kilka słów na temat slow marketingu jako alternatywy dla nieco już opatrzonych, tradycyjnych działań oraz konkretne wytyczne do analizy efektywności marketingu, a konkretnie modelu lead-generation.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDF

Artykuły

nr 3/2023

Ile kosztuje cię każde nieodebrane połączenie od klienta i jak pozbyć się tego problemu

Ile kosztuje cię każde nieodebrane połączenie od klienta i jak pozbyć się tego problemu
  • Dlaczego nieodebrane połączenia od klientów są większym problemem dla firmy, niż może się wydawać?
  • Dlaczego firmy przegapiają szanse na sprzedaż telefoniczną?
  • Jak obliczyć koszt nieodebranych połączeń w twojej firmie?
Czytaj więcej
nr 3/2023

Jak rozpoczynać rozmowy telefoniczne, żeby klient nie odłożył słuchawki

Jak rozpoczynać rozmowy telefoniczne, żeby klient nie odłożył słuchawki
  • Jak zbudować pozytywne pierwsze wrażenie w rozmowie telefonicznej z klientem?
  • Jakiego radia słucha każdy klient?
  • Jaki pretekst spowoduje, że klient zdecyduje się kontynuować rozmowę?
Czytaj więcej
nr 3/2023

Raport osobowościowy prawdę ci powie?

Raport osobowościowy prawdę ci powie?
  • Jakie informacje można znaleźć w raportach osobowościowych i jak się je tworzy?
  • Do czego takie raporty mogą się przydać w zespole handlowym i jak uniknąć najczęstszych błędów związanych z ich wykorzystywaniem?
  • Kiedy przeprowadzanie raportów nie jest wskazane?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2023

Żeby sił starczyło na dłużej...

Żeby sił starczyło na dłużej...
  • Jak podtrzymywać motywację długofalową i dlaczego jest to trudne zadanie?
  • Jakie jest motywacyjne minimum według Herzberga?
  • Czy metoda kija i marchewki działa?
Czytaj więcej
nr 3/2023

Customer Journey Map jako sposób na lepsze rozumienie potrzeb konsumenta

Customer Journey Map jako sposób na lepsze rozumienie  potrzeb konsumenta
  • Czym jest Customer Journey Map i dlaczego przypisuje się jej tak duże znaczenie?
  • Jakie są główne cele mapowania podróży klienta?
  • Jakie elementy powinna zawierać mapa podróży konsumenta?
Czytaj więcej
nr 3/2023

Pewność siebie kluczem do sprzedażowego sukcesu

Pewność siebie kluczem do sprzedażowego sukcesu
  • W czym pomaga duża pewność siebie?
  • Jak wzmacniać swoją pewność siebie jako handlowiec?
  • Jak poprawiać swoje umiejętności komunikacyjne?
Czytaj więcej
nr 3/2023

Klienci z różnych stron świata: Bułgaria

Klienci z różnych stron świata: Bułgaria
  • Czy dość bliska nam geograficznie Bułgaria jest równie bliska kulturowo?
  • Na jakie gesty i zachowania uważać, spotykając się z przedstawicielami tej kultury?
  • Jakie działania mogą zwiększyć nasze szanse na sukces?
Czytaj więcej
nr 3/2023

Intuicja tajną bronią handlowca

Intuicja tajną bronią handlowca
  • Co może nam pomóc lepiej zrozumieć sytuację potencjalnego klienta?
  • Jakie są najczęstsze sygnały ostrzegające przed wchodzeniem we współpracę, na które intuicyjnie zwracamy uwagę?
  • Jak wyrobić sobie intuicję, która będzie nam pomagać w kontakcie z klientami?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2023

O liczbie Dunbara, czyli zarządzanie relacjami w sprzedaży i nie tylko

O liczbie Dunbara, czyli zarządzanie relacjami w sprzedaży i nie tylko
  • Czym jest liczba Dunbara?
  • Czy liczba znajomych i liczba relacji to synonimy?
  • Co łączy ludzki mózg, katalogi biblioteczne i networking?
Czytaj więcej
nr 3/2023

Jakim typem geniusza jesteś w pracy?

Jakim typem geniusza jesteś w pracy?

Patrick Lencioni, bestsellerowy autor „New York Timesa,” stworzył prawdziwie przełomowy model, który na zawsze zmieni sposób naszego myślenia o pracy i zespołach. Umożliwia on taki dobór pracowników i podział zadań między nimi, aby jako zespół wzajemnie się uzupełniali, osiągali wyznaczone cele, a jednocześnie odczuwali autentyczną satysfakcję z pracy.

Czytaj więcej
nr 3/2023

Jak stworzyć treści, które zapewnią ci sukces w social mediach?

Jak stworzyć treści, które zapewnią ci sukces w social mediach?

Budujesz markę osobistą w sieci? Jesteś soloprzedsiębiorcą rozwijającym swój biznes w internecie? Chcesz tworzyć materiały na bloga i social media, ale nie wiesz, jak i o czym pisać? Ta książka i kurs copywritingu w jednym pomoże ci to zmienić. Znajdziesz w niej i teoretyczną wiedzę o tym, jak tworzyć skuteczne treści w internecie, i liczne ćwiczenia oraz zadania, dzięki którym niemal natychmiast zaczniesz...

Czytaj więcej
nr 3/2023

Jak budować markę osobistą handlowca? Skuteczne rady z książek

Jak budować markę osobistą handlowca? Skuteczne rady z książek
  • Co ma wspólnego budowanie marki osobistej z wanną?
  • Dlaczego niektórzy handlowcy przy budowaniu marki osobistej zachowują się jak dziekan Zajączek z filmu „Chłopaki nie płaczą”?
  • Po co handlowcowi budowanie marki osobistej, skoro on ma tylko sprzedać?
Czytaj więcej
nr 3/2023

Jak rozwijać swoje kompetencje cyfrowe i dlaczego warto to robić

Jak rozwijać swoje kompetencje cyfrowe i dlaczego warto to robić

Wszyscy słyszeliśmy to już milion razy: musisz być bardziej cyfrowy! W końcu ukazała się na polskim rynku książka, która nadaje prawdziwe znaczenie temu modnemu słowu. Dwoje badaczy i wykładowcy – profesorowie Leonardi i Neeley, pokazują, jak samodzielnie możemy rozwinąć kompetencje cyfrowe i nauczyć się nowych sposobów myślenia, by lepiej zarządzać, wzajemnie się rozumieć i współpracować w świecie...

Czytaj więcej
nr 3/2023

Jak podnieść efektywność własnej pracy przez zmianę codziennych nawyków

Jak podnieść efektywność własnej pracy przez zmianę codziennych nawyków
  • Na czym polega zaczynanie pracy z wizją końca, zgodnie ze stwierdzeniem Stephena Coveya?
  • Jakie nawyki pomogą lepiej zarządzać czasem?
  • Jakie narzędzia mogą nam pomóc w podnoszeniu własnej efektywności?
Czytaj więcej
nr 3/2023

Dlaczego nam się nie chce i jak to wykorzystać w sprzedaży

Dlaczego nam się nie chce i jak to wykorzystać w sprzedaży
  • O czym mówi zasada najniższej energii i co to ma wspólnego z pracą w sprzedaży?
  • Kiedy zasada najniższej energii ma najważniejsze zastosowanie?
  • Na czym polega efekt czystej ekspozycji?
Czytaj więcej
nr 3/2023

Praca zdalna w Dzienniku Ustaw ‑ czy będzie lepiej? Dla kogo?

Praca zdalna w Dzienniku Ustaw - czy będzie lepiej? Dla kogo?
  • Jakie zmiany związane z uregulowaniem prawnym pracy zdalnej pojawiły się ostatnio w polskim kodeksie pracy?
  • Komu bezwzględnie przysługuje praca zdalna?
  • Jakie obowiązki związane z organizacją pracy zdalnej spoczywają na pracodawcach?
Czytaj więcej
nr 3/2023

Każda sprzedaż rodzi się w rozmowie

Każda sprzedaż rodzi się w rozmowie

Rozmowa z Pawłem Majchrowskim, ekspertem ds. sprzedaży oraz od wakacji marzeń w Chorwacji   HISTORIA SUKCESU Od wielu lat jestem związany ze sprzedażą. Właściwie uczę się jej całe życie. W mojej zawodowej karierze uczyłem sprzedawać, dzieliłem się wiedzą, ale nade wszystko lubiłem analizować procesy sprzedaży i udoskonalać je. Dawno zrozumiałem, że współczucie, empatia to klucz do...

Czytaj więcej
nr 3/2023

Wydajna produkcja ‑ jak połączyć sklep internetowy z parkiem maszynowym

Wydajna produkcja - jak połączyć sklep internetowy z parkiem maszynowym
  • Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby e-commerce przyniósł korzyści parkowi maszynowemu?
  • W jaki sposób automatyzacja sprzedaży może wpływać na zwiększenie wydajności produkcji?
  • Jakie dane można pozyskać, łącząc system sprzedaży online ze zleceniami produkcyjnymi?
Czytaj więcej
nr 3/2023

Slow marketing, czyli powrót do korzeni

Slow marketing, czyli powrót do korzeni
  • Na czym polega slow marketing?
  • Jak personalizować kontakt z klientem i dlaczego jest to ważne?

 

Czytaj więcej
nr 3/2023

Analiza efektywności marketingu. 10 KPIs w modelu lead‑generation

Analiza efektywności marketingu. 10 KPIs w modelu lead-generation
  • Jak analizować efektywność marketingu opartego na modelu POZYSKIWANIA LEADÓW?
  • Jak obliczyć CPL, CAC, RPL, WTP i stopę przyjęcia?
  • I wreszcie: dlaczego ROMI to zbyt mało, aby mówić o skutecznym marketingu?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.