W wielu firmach organizacja działu sprzedaży nie jest dostosowana do bieżącej sytuacji i celów, co niekorzystnie wpływa na osiągane wyniki. Najskuteczniejsze działy handlowe to takie, które są dobrze zorganizowane – każdy wie, co należy do jego zadań i posiada odpowiednie umiejętności oraz narzędzia do ich realizacji. Na właściwą organizację przekładają się również: przemyślana struktura, wyraźnie określona strategia sprzedaży i skuteczny system przepływu informacji. Więcej na temat organizacji działu sprzedaży w artykule Piotra Krakowiaka „Organizacja – fundament efektywnego działu sprzedaży”.
Kiedy zachodzi konieczność obniżenia kosztów w firmie, często pierwszym pomysłem jest obniżenie płac pracownikom. Zdaniem Grzegorza Spólnika powinno to być jedno z ostatnich rozwiązań. W artykule „System wynagrodzeń, który przełoży się na zyski firmy” autor wskazuje znacznie efektywniejsze rozwiązania: od systemu premiowania , w którym jednym z kryteriów efektywności jest przychód uzyskiwany przez pracownika czy zespół po utrzymywanie odpowiedniego poziomu konkurencyjności wynagrodzeń.
Są branże, w których produkty lub usługi oferowane przez poszczególne firmy różnią się w niewielkim stopniu. Wówczas wyróżników trzeba szukać w innych obszarach. Gdzie? O tym przeczytają Państwo w artykule Moniki Muchy „Zwykły produkt, niezwykła oferta”.
Na koniec chciałabym zaprosić Państwa do udziału w czwartej edycji warsztatów Sales Manager’s Boot Camp, które odbędą się w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Krakowie i Gdańsku. Szczegóły na łamach numeru.
Redaktor naczelna
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFJakie czynniki determinują sukces działu handlowego? Idealnie dobrany do zadań personel czy wyraźnie określona strategia sprzedaży? A może zapewnienie właściwych narzędzi pracy oraz zadbanie o skuteczny przepływ informacji pomiędzy działem sprzedaży a pozostałymi działami? Jak wielkie ma znaczenie wdrożenie szczegółowego planu sprzedaży oraz konsekwentna kontrola handlowców? Praktyka pokazuje, że realizacja...
Sposób komunikacji i treść przekazywanych informacji przekładają się bezpośrednio na efektywność pracy menedżera i całego zespołu. Jeśli występują istotne błędy w komunikacji na linii szef–zespół, to w zdecydowanej większości wynikają z braku należytego przygotowania. Menedżer sprzedaży w natłoku obowiązków często lekceważy istotę znaczenia tej części procesu przekazywania informacji.
Awans oznacza nowy etap w karierze i otwiera nowe możliwości. Z drugiej strony, bycie przełożonym dla tych, dla których dotąd było się kolegą, może być naprawdę trudne, niekomfortowe dla samego szefa, jak i dla reszty zespołu. Jak odnaleźć się w nowej roli?
Kultura organizacji sprzedaży zazwyczaj nie istnieje w próżni, jest zależna od kultury całej firmy i powinna być z nią spójna. Podobnie atmosfera, którą kierownicy tworzą wraz z zespołem. Próby kształtowania kultury organizacyjnej w oderwaniu lub w opozycji do oczekiwań i działań kierownictwa wyższego szczebla mogą skończyć się tylko porażką. Dlatego lepiej, aby kształtowaniem kultury zajmowali się...
Dla wielu firm restrukturyzacja jest jedyną szansą nie tyle na ratunek, ile na przyspieszenie rozwoju i zwiększenie wartości. Przychodzi moment, w którym prężnie rozwijające się średnie przedsiębiorstwa stają się na tyle duże, że konieczne jest wprowadzenie odpowiednich zmian. Jak dobrze przeprowadzić restrukturyzację w dziale sprzedaży? Pokażemy to na przykładzie.
Powszechnie wiadomo, że działy marketingu i sprzedaży, których zadanie stanowi realizacja wspólnego celu, jakim jest budowanie wartości dla klienta oraz optymalizacja wyników organizacji, znajdują się w stanie albo „zimnej wojny”, albo względnej współpracy dalekiej od zrozumienia wzajemnych zależności. Jak to zmienić?
Z pracownikami warto rozmawiać nie tylko, kiedy dla nas pracują, ale również wtedy, gdy decydują się odejść z organizacji. Już krótkie pytania: „Dlaczego?”, „Co najbardziej Ci się podobało?”, „Co sprawiało trudności?” – mogą pokazać ciekawy obraz naszej firmy.
Komunikacja sprzedażowa jest jednym z procesów, który bezpośrednio oddziałuje na wyniki firmy na rynku. Jej planowanie powierza się zazwyczaj wewnętrznym lub zewnętrznym specjalistom z zakresu marketingu i PR. Jednak w przypadku wielu organizacji takie podejście nie do końca się sprawdza, dlatego poszukują one sposobu na pełniejszą integrację komunikacji z działaniami handlowymi firmy. Jak wyglądałaby...
Prawidłowo przeprowadzony proces adaptacji nowego pracownika (ang. onboarding) znacznie podnosi efektywność pracy oraz zmniejsza rotację. Zatrudnienie pracownika to z punktu widzenia pracodawcy inwestycja. Skuteczność procesu adaptacji decyduje o tym, jak szybko i w jakim stopniu zacznie ona przynosić zwrot.
Sytuacje, w których nie dochodzi do transakcji, ponieważ sprzedawcom zabrakło wiedzy produktowej, nie należą do rzadkości. Jest to wymierna strata dla organizacji, gdyż zdobycie informacji o własnej ofercie jest jednym z niewielu działań w sprzedaży, nad którym handlowcy mają pełną kontrolę. Jak więc skutecznie weryfikować znajomość oferty?
Pielęgniarki niepotrafiące przeciwstawić się lekarzom, załoga samolotu bezgranicznie podporządkowana pilotowi, uczniowie wykonujący polecenia nauczyciela. Siła autorytetu daje władzę i odpowiedzialność, bo nie potrafimy się jej przeciwstawić. Każdemu liderowi zależy na zbudowaniu autorytetu wśród podwładnych, jednak można tutaj wpaść w kilka pułapek.
Wyprodukowanie iPhone’a kosztuje kilkanaście dolarów. Dlaczego zatem przeciętny konsument jest w stanie zapłacić za ten telefon kilkanaście razy więcej? Przyczyn tego zjawiska można doszukiwać się w modzie i efektywności działań marketingowych, ale głównym źródłem takiego stanu rzeczy jest produkt i jego unikalna wartość.
Podobno właściwe zarządzanie wynagrodzeniami sprzyja poprawie wyników biznesowych. Czy jest tak faktycznie? Czy i jakie działania związane z wynagrodzeniami mogą przyczynić się do wzrostu zysków? Jak jest skonstruowany mechanizm tych zależności? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w artykule.
W jaki sposób wyróżnić swoją ofertę na konkurencyjnym rynku, kiedy sam produkt lub usługa niczym nie odróżniają się od tego, co oferuje konkurencja? Gdzie szukać oryginalności? Jaką strategię sprzedaży przyjąć? Te pytania zadaje sobie niejeden właściciel firmy czy dyrektor handlowy. Strategia sprzedaży produktu lub usługi na utowarowionym rynku to kluczowy obszar, wymagający gruntownego przemyślenia,...
Podstawowym wymogiem stawianym przed raportowaniem sprzedaży jest jego dostosowanie do obowiązującej w organizacji struktury sprzedaży. System raportowania powinien być zatem na tyle elastyczny, żeby mógł być dostosowywany do zmian zachodzących w obszarze sprzedaży w przedsiębiorstwie.
Digital concept store, showroomy, click & collect czy omnichannel to trendy, które również w Polsce zyskują na popularności. Niektóre z nich mogą znacznie poprawić sprzedaż i dlatego warto uwzględnić je w strategii na najbliższe lata.
Kluczowym zagadnieniem w ramach prowadzenia działalności gospodarczej jest stałe pozyskiwanie nowych klientów. Jednym z najpopularniejszych sposobów na promocję jest rozsyłanie wiadomości za pomocą SMS-ów czy e-maili. Do tego jednak każdy przedsiębiorca potrzebuje odpowiednio sprofilowanej bazy danych kontaktowych. Jej zakup od innego podmiotu wiąże się z pewnym ryzykiem.
Pytanie: W ostatnim czasie coraz więcej słyszy się na temat bycia liderem zamiast menedżerem, co podobno daje lepsze rezultaty w zarządzaniu i pozwala skuteczniej realizować cele sprzedażowe. Czy przywództwo (leadership) ma coś wspólnego z dojrzałością organizacji, czy stanowi panaceum na osiąganie lepszych wyników, czy to może mit?
Rozmowa z Piotrem Urbaniakiem, członkiem zarządu i dyrektorem sprzedaży w Traffic Trends, o tym, które branże mogą liczyć na największy wzrost sprzedaży oraz co będzie miało decydujący wpływ na budowanie przewagi konkurencyjnej w e-commerce.
W dniach 24–25 listopada w Hotelu Lord w Warszawie redakcja „Szefa Sprzedaży” już po raz trzeci spotkała się z dyrektorami sprzedaży z całej Polski podczas Forum Szefów Sprzedaży, tym razem pod hasłem „Stare metody sprzedaży nie mają szans w zderzeniu z KLIENTEM 3.0”
Nakładem wydawnictwa Samo Sedno ukazał się właśnie poradnik „Zawodowo od nowa” Jona Acuffa, który wskazuje, jak zacząć świadomie budować swoją karierę, ruszyć z miejsca i polubić poniedziałki.
10 grudnia 2016 r. w warszawskim hotelu InterContinental podczas Gali Finałowej VIII edycji konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono najlepszych w sprzedaży. Wyłoniono 15 zwycięzców w 19 kategoriach. Przyznano również nagrodę Super Sprzedawcy oraz nagrodę specjalną za konsekwentne budowanie wizerunku sprzedaży etycznej.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.