Automatyzacja sprzedaży to w ostatnim czasie pojęcie odmieniane przez wszystkie przypadki. Nic dziwnego – korzystając z automatycznych rozwiązań, można usprawnić m.in. działania marketingowe czy obsługę klienta. Nowoczesne systemy i inteligentne roboty niejednokrotnie zaskakują swoimi umiejętnościami, a przy tym mogą pracować 24 godziny na dobę bez cienia zmęczenia, nie biorą urlopów i zwolnień lekarskich i nie wymagają poświęcenia przez menedżera czasu na rekrutację i przeszkolenie. Brzmi jak zwiastun końca ery tradycyjnych sprzedawców? Spokojnie – w procesie sprzedaży jest jeszcze sporo obszarów, w których całkowita automatyzacja może przynieść więcej szkody niż pożytku. Temu zagadnieniu poświęcony jest nasz Temat Numeru przygotowany przez Marcina Stańczaka z Livespace. Z kolei o przystosowaniu produktu do sprzedaży zautomatyzowanej i aspektach, w których automatyzacja może się okazać szczególnie skuteczna, w swoim artykule w rubryce Strategie pisze Mateusz Mrozowski. Fascynujące możliwości inteligentnych robotów głosowych, z których korzystają już także polskie firmy, przybliża natomiast Dawid Wójcicki w tekście „Automatyzacja infolinii – tak, ale jaka?”.
Jednym z podstawowych kosztów w biznesplanie wielu firm są działania mające na celu pozyskanie klienta. Kiedy kończą się one sukcesem, przed szefem sprzedaży i jego zespołem pojawia się nowe, równie trudne wyzwanie – w jaki sposób zarządzać już pozyskanymi leadami, aby wydane środki nie okazały się przysłowiowymi pieniędzmi wyrzuconymi w błoto? Odpowiedzi na to pytanie próbuje w swoim artykule udzielić Monika Mucha. O lojalność klienta można też próbować zadbać, wykorzystując tzw. Customer Effort Score oraz Customer Journey Map. Jak korzystać z tych narzędzi, podpowiada Artur Olszewski, który opracował i koordynował przeprowadzenie pierwszego badania Customer Experience z wykorzystaniem Customer Effort Score w branży motoryzacyjnej w Polsce.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFRozmowa z Romanem Kornikiem, laureatem nagrody PNSA w kategorii Dyrektor Sprzedaży za 2017 r.
Już 15 maja 2018 r. w przestrzeni warszawskiego obiektu eventowego Digital Knowledge Village odbędzie się Festiwal Call Center – branżowe wydarzenie kierowane do specjalistów z obszaru obsługi klienta przez call i contact center.
W psychologii sprzedaży roi się od samozwańczych guru proponujących mniej lub bardziej wyrafinowane techniki sprzedawania i wywierania wpływu na klienta. Metody te z wiedzą naukową nie mają wiele wspólnego, a ich skuteczność pozostawia wiele do życzenia (kto z nas nie zbył telemarketera dzwoniącego z ofertą bezkonkurencyjnego ubezpieczenia albo fantastycznej oferty telewizji kablowej?).
W jaki sposób planować swoją pracę, aby bez problemu realizować cele sprzedażowe? Jak sprawić, aby to klienci zabiegali o współpracę z nami? Gdzie szukać wyróżników, kiedy oferowany przez nas produkt jest bardzo podobny do produktu konkurencji? To tylko część zagadnień, które zostaną poruszone podczas kolejnej edycji Zgrupowania Asów Sprzedaży, organizowanego...
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.