Nikt już chyba nie ma wątpliwości, że na przestrzeni ostatnich kilku lat kompletnie zmieniły się oczekiwania klientów. Ciągły rozwój technologii, a także dostęp do nowych kanałów komunikacji spowodowały, że, jak pokazują liczne badania – podczas pierwszego kontaktu z handlowcem klienci często wiedzą o ofercie firmy tyle samo lub nawet więcej, niż sprzedawca! Szacuje się również, że obecnie handlowcy aż 80% swojego czasu pracy przeznaczają na działania okołosprzedażowe i administracyjne, a jedynie 20% na właściwą sprzedaż. Niestety często przekłada się to na ich wyniki, a tym samym na raporty, które szef sprzedaży przedstawia swoim przełożonym.
Może zatem era handlowców – „uniwersalnych żołnierzy”, którzy sami wyszukują potencjalnych klientów, prowadzą rozpoznanie, oceniają swoje szanse, a następnie przystępują do działania i finalizują transakcję dobiega końca? Odpowiedzi na to pytanie w Temacie Numeru poszukują Piotr Bień i Lech Dworaczyński w dwóch artykułach o tym samym tytule: „Koniec ery uniwersalnych sprzedawców?”, prezentujących odmienne spojrzenia na to zagadnienie. Które jest Państwu bliższe? Zapraszam do lektury i dzielenia się z nami swoimi spostrzeżeniami.
Bardzo miło mi również poinformować, że – mając na uwadze nieustanne dążenie do jak najwyższej wartości merytorycznej naszego czasopisma – zdecydowaliśmy się powołać Radę Programową w składzie: Piotr Bień (Infoteam-Consulting AG, specjalizacja: sprzedaż B2B), Lech Dworaczyński (Dworaczyński Consulting, specjalizacja: sprzedaż B2B i B2C), Justyna Grabkowska (Scotwork Polska, specjalizacja: negocjacje) oraz Katarzyna Lorenc (4Business&People Sp. z o.o., specjalizacja: HR). Zadaniem Rady jest wsparcie redakcji wiedzą i bogatym doświadczeniem zawodowym w taki sposób, aby prezentowane w magazynie treści były maksymalnie użyteczne i warte Państwa uwagi. Jej członkowie pojawią się więc na naszych łamach nie tylko jako autorzy tekstów, ale również jako współtwórcy tematyki poszczególnych wydań oraz komentatorzy artykułów napisanych przez innych ekspertów. Witamy na pokładzie!
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFRozmowa z Dawidem Wójcickim, założycielem Voicetel Communications SA, entuzjastą komunikacji pomiędzy człowiekiem maszyną
Większość liderów ma jakiś wielki, ryzykowny i śmiały cel. Jeden marzy o tym, żeby jego marka stała się popularniejsza niż Coca-Cola, inny aspiruje do stworzenia najbardziej dochodowej strony internetowej w cyberprzestrzeni, a jeszcze ktoś chciałby tchnąć w swoją organizację ducha walki i zdeklasować głównych konkurentów. Przeważająca część z nich wpada jednak w tryby ogłupiającej biurokracji, która...
Już 13 września 2018 r. na PGE Narodowym odbędzie się National Sales Congress.
Pieniądze należą do najbardziej pobudzających do myślenia, wywołujących największe emocje i najbardziej dzielących ludzi kwestii na świecie. Napisano niezliczoną liczbę książek, artykułów, postów na blogach oraz przemów o tym, czym są pieniądze, jak je zarabiać i wydawać, kto je ma, a kto nie, oraz na tysiące pokrewnych tematów. Niemniej pomimo nieustannej koncentracji ludzkości na tym zagadnieniu...
Tematy omawiane w poprzednich numerach:
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.