Gwiazda sprzedaży – domykająca transakcję za transakcją, osiągająca każdy target, odporna na wypalenie zawodowe. Zapewne większość szefów sprzedaży marzy o znalezieniu takiego diamentu. Jednak doświadczenie pokazuje, że tak, jak w znanym przysłowiu, nie wszystko złoto, co się świeci i wielu kandydatów, którzy podczas rozmowy kwalifikacyjnej rzucali na kolana pewnością siebie, deklarowaną znajomością technik sprzedażowych i opowieściami o wysokości realizowanych planów, już w pierwszych tygodniach pracy traci swój blask. Zdarza się również, że prawdziwe gwiazdy sprzedaży, co prawda spełniają pokładane w nich nadzieje, ale… znikają z firmamentu naszego działu równie szybko, jak się na nim pojawiły, głodne nowych wyzwań i jeszcze lepszego wynagrodzenia.
Dlaczego tak łatwo pomylić przeciętnego handlowca z prawdziwym asem? Co wyróżnia najlepszych i jak ich rozpoznać w procesie rekrutacji? I wreszcie – czy sprzedażowe diamenty już się takie rodzą, czy można je oszlifować? Tym zagadnieniom poświęciliśmy nasz bieżący Temat Numeru. Z artykułu Katarzyny Lorenc dowiedzą się Państwo, jak nie dać się zwieść i już na etapie rekrutacji rozpoznać gwiazdę sprzedaży. Marta Jagodzińska próbuje udzielić odpowiedzi na pytanie, czy istnieje osobowość sprzedażowa i czy introwertyk może być dobrym handlowcem. Emilia Ilków przedstawia 10 nawyków, które sprawiają, że handlowcy są wydajni i sposoby na ich wypracowanie. Z kolei w artykule Doroty Wandas znajdą Państwo informacje, jakie znaczenie ma odporność psychiczna w podnoszeniu efektywności treningu sprzedawców i jak ją rozwijać.
Kiedy już zrekrutujemy i wdrożymy nowych handlowców, musimy podjąć decyzję, w jaki sposób nadzorować ich poczynania. Co sprawdza się lepiej – kontrola czy zaufanie? Co zrobić, żeby kontrola nie była negatywnie postrzegana? O tym pisze Lech Dworaczyński w artykule „Kontrola czy zaufanie – w jaki sposób zarządzać działem sprzedaży?”. Najczęstszym błędom popełnianym przy sprawdzaniu pracy podległych pracowników przygląda się natomiast Żaneta Rachlewicz.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFKompetencje, wrodzone talenty, predyspozycje, wyznawane wartości, nabyte umiejętności, motywacja i wiedza to elementy składające się na kapitał ludzki przedsiębiorstwa. Czy czynniki te można zmierzyć, monitorować i zarządzać nimi z korzyścią dla firmy?
W biznesie nie tylko ważne jest, aby zdobyć nowego klienta. Czasami utrzymanie go okazuje się zdecydowanie większym wyzwaniem. Na przykładzie firmy sprzedażowo-szkoleniowej pokażemy, jak istotne jest posiadanie dobrej bazy CRM. Przy użyciu Excela można przeanalizować strukturę klientów, korzystając z dostępnych funkcji. A jak wiadomo, dobra analiza potrafi odpowiedzieć na szereg pytań i rozwiązać wiele...
Jakie czynności należą do procesu sprzedaży? Czy sprzedaż kończy się na zleceniu fakturowania, a może na zaksięgowaniu płatności? Jak skutecznie usprawnić proces sprzedaży, żeby w efekcie poprawić ściągalność należności? Odpowiedzi na te pytania wynikają wprost z empirycznego podejścia do zarządzania horyzontalnego i wiążą się z integracją pracy wielu zespołów, monitoringiem przebiegu tego konkretnego...
Gdy Excel i poczta elektroniczna przestają wystarczać do zarządzania biznesem, przedsiębiorca staje przed koniecznością wyboru z szerokiej oferty dostępnej na rynku wdrożenia rozwiązania szytego na miarę lub gotowego systemu informatycznego. Jak więc wybrać optymalnie?
Rozmowa z Elżbietą Pełką, założycielką i prezeską Polish National Sales Awards (PNSA)
6 - 8 listopada (wtorek - czwartek ) Międzynarodowe Targi Innowacyjnych Rozwiązań Przemysłowych, Warszawa
7 listopada (środa) Targi E-handlu, Warszawa
14 - 17 listopada (środa - sobota) Targi Branży Kamieniarskiej, Poznań
22 - 23 listopada (czwartek - piątek) Forum Szefów Sprzedaży, Warszawa
8 grudnia (sobota) Dzień Kupca
3 grudnia w warszawskim Hotelu Intercontinental podczas Gali Finałowej X edycji Konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono liderów sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 21 kategoriach. Przyznano również nagrodę Supersprzedawcy. Wyjątkową, jubileuszową edycję konkursu patronatem objęła pani Andżelika Możdżanowska, Pełnomocnik Rządu do spraw Małych i Średnich...
Rok 2017 dla rynku sprzedaży bezpośredniej był udany tak w globalnym, jak i lokalnym ujęciu. Potwierdzają to statystyki zarówno Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA), jak i Europejskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej Seldia. Na przestrzeni ostatnich trzech lat był to najlepszy rok dla tego sektora na świecie.
Wbrew temu, co twierdzą ludzie, którzy osiągają słabe wyniki, sukces w sprzedaży nie jest pomyślnych okoliczności. Można go osiągnąć bez względu na rynek, produkt, firmę czy konkurencję. Wszystko zależy od człowieka – od sprzedawcy.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.