Sprawozdania i raporty sprzedażowe to zdecydowanie najczęstsza, choć niekoniecznie ulubiona, lektura szefów sprzedaży. Analiza zawartych w nich danych, podparta indywidualnymi rozmowami z handlowcami, jest jednak niezbędna, by skutecznie zarządzać działem handlowym. Na jakich wskaźnikach się skupić? Czym menedżer rzeczywiście może zarządzać? Które obszary pozostają poza jego kontrolą? Na te pytania odpowiada w naszym Temacie Numeru Lech Dworaczyński.
Zarządzanie sprzedażą to tak naprawdę zawiadywanie szeregiem procesów, które odpowiednio połączone skutkują osiągnięciem oczekiwanego (a czasem nawet wyższego) wyniku finansowego. Dlatego w aktualnym numerze przyglądamy się bliżej działaniom, które może podjąć szef sprzedaży, aby zwiększyć efektywność swoich handlowców. Z tekstu Tomasza Kalko „Zarządzanie handlowcami odpowiedzialnymi za budowanie sieci dystrybucji” dowiedzą się Państwo, jak zbudować zespół, który pomoże w tworzeniu efektywnej sieci dystrybucji i czy tworząc taką sieć, warto się skupić na największych graczach rynkowych. Z kolei w artykule Moniki Muchy „Zarządzanie handlowcami odpowiedzialnymi za określone regiony sprzedażowe” znajdą Państwo wskazówki, jak uporządkować procesy w obszarze sprzedaży regionalnej.
W większości firm sprzedaż i produkcja toczą mniej lub bardziej otwarty spór, który dla całego przedsiębiorstwa bywa bardzo kosztowny. Najczęściej jest on spowodowany brakiem odpowiedniej komunikacji i wzajemnie sprzecznymi oczekiwaniami stawianymi pracownikom obu działów przez szefostwo. Jak reagować, kiedy sprzedaż zaczyna rządzić produkcją albo na odwrót? O tym pisze Maciej Sasin w tekście „Sprzedaż vs produkcja – jak zażegnać odwieczny konflikt?” Jak usprawnić funkcjonowanie systemu dystrybucji w firmie podpowiada natomiast specjalista w zakresie Teorii Ograniczeń Łukasz Pietraszak.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFWywiad z Piotrem Bieniem z Infoteam Consulting Poland, Michałem Kotem z IQS oraz Michałem Skurowskim z Livespace. Firma konsultingowa Infoteam Consulting AG od ponad 30 lat bada wzajemne oczekiwania nabywców i dostawców na rynku sprzedaży B2B na całym świecie. Jesienią 2018 r. we współpracy z Wydawnictwem Explanator – wydawcą m.in. czasopisma „Szef Sprzedaży”, Livespace – producentem CRM-u nowej...
Już 16-17 maja w Warszawie odbędzie się kolejny mecz w ramach Zgrupowania Asów Sprzedaży – imprezy, której gospodarzem jest magazyn „As Sprzedaży”. W porównaniu do dwóch poprzednich edycji organizatorzy zaplanowali kilka nowości.
National Sales Congress to wydarzenie dedykowane menedżerom i dyrektorom sprzedaży charakteryzujące się kompleksowym zakresem tematycznym oraz wysoką merytoryką wystąpień uznanych praktyków, trenerów biznesu i wykładowców programów MBA.
W 28 marca odbyła się II już edycja National Sales Congress, wydarzenia dedykowanego managerom sprzedaży oraz wszystkim, którzy na co dzień mierzą się w pracy z klientem. Organizatorem Kongresu NSC jest International Center of Events – prężnie rozwijająca się agencja eventowa, która od lata działa w branży targowo – konferencyjnej.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.