Sales excellence, czyli dążenie do doskonałości w sprzedaży, jest obarczone swoistym paradoksem. Jestem przekonana, że każdy szef sprzedaży przyzna, iż poszukiwanie rozwiązań, służących udoskonalaniu procesu sprzedaży jest jednym z ważniejszych zadań w jego pracy. Jednocześnie wiedza na temat sales excellence jest stosunkowo trudna do pozyskania, a liczba ekspertów dysponujących praktycznym doświadczeniem – niewielka. Należy do nich Maciej Chabowski, który w naszym Temacie Numeru przybliża to zagadnienie, opisując trzy kluczowe obszary budowania efektywności sprzedaży i funkcjonujące modele zarządzania nią. Artykuł inauguruje cykl, w którym rozwiniemy więcej wątków tego trudnego, ale ważkiego obszaru.
Czas pędzi nieubłaganie i już niedługo wkroczymy w 2020 r. Jakie zmiany rynkowe przyniesie? Dominika Dycha, Marzena Michalska i Jarosław Magdziak, których poprosiliśmy o zebranie i skomentowanie nadchodzących trendów, wskazują między innymi wzrost nacisku na inwestowanie w relacje i długofalową współpracę z klientem, budowanie marki eksperta przez sprzedawcę i wielokanałowe dotarcie do klienta. Co jeszcze znalazło się na ich liście? Zapraszam do lektury artykułu „Nowe trendy w sprzedaży na 2020 rok”.
Koniec roku to także czas przygotowywania planów i prognoz na kolejne 12 miesięcy. Czy prognozom sprzedaży można ufać? Ryszard Rabsztyński w swoim tekście w rubryce Strategie sukcesu odpowiada na to pytanie twierdząco, ale stawia pewne warunki. Jakie? Więcej na stronie 32.
Korzystając z okazji, serdecznie zapraszam na jesienny Poligon Szefów Sprzedaży, który odbędzie się 21–22 listopada w Warszawie. Jego hasło przewodnie brzmi „Strategia i taktyka – procesowe zarządzanie sprzedażą w praktyce”. Oprócz szeregu inspirujących wystąpień przygotowaliśmy dla uczestników dodatkowe atrakcje, m.in. możliwość wzięcia udziału w wyjątkowym spektaklu interaktywnym i zaproszenie do zaaranżowanego specjalnie na tę okazję klubu oficerskiego. Będzie się działo!
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFOrganizacje często starają się poprawić wyniki, wykorzystując wszystkie swoje zasoby jak to tylko możliwe, zamiast skupiać się na tym, co naprawdę uniemożliwia im ich poprawę. Teoria ograniczeń (TOC, Theory of Constraints), opracowana przez dr. Eliyahu Goldratta przełomowa metodologia zarządzania i doskonalenia organizacji, pomaga firmom skupić się na ich ograniczeniach i dzięki temu osiągać znacząco...
Zgodnie z teorią ograniczeń, każda organizacja ma co najmniej jedno ograniczenie, które ostatecznie limituje poziom osiąganych przez nią rezultatów. Ograniczenie może być fizyczne, w formie np. wąskiego gardła na produkcji lub wirtualne, w postaci stosowanych szkodliwych zasad lub procedur. Jaki jest klucz do identyfikacji tych ograniczeń w poszczególnych obszarach działalności firmy?
Rozmowa z Lidią Buksak, logopedą medialnym, doświadczonym trenerem wystąpień publicznych, autorką książki Szkoła mówców.
Wszyscy to znamy – przychodzimy na wykład czy szkolenie albo uczestniczymy w zbiorowym coachingu. Przybywamy głodni wiedzy. Prowadzący ma ciekawą osobowość i sporo praktycznych informacji do przekazania, całość jest świetnie zorganizowana, każde słowo przemyślane, poparte danymi i przykładami z praktyki biznesowej.
Współcześnie umiejętność uczenia się, jak również uczenia innych jest ważna w każdym aspekcie ludzkiej aktywności.
Specjaliści ds. sprzedaży należą do najbardziej poszukiwanych pracowników na rynku. Dane portalu Pracuj.pl pokazują, że tylko w III kwartale 2018 r. ofert pracy dla tego typu profesjonalistów było o ponad 10% więcej niż w poprzednim roku. Z badania Michael Page „Confidence Index” za II kwartał 2019 r. wynika natomiast, że 80% handlowców jest zadowolonych z ogólnych warunków zatrudnienia, a 67% również...
27 października w trakcie Warsaw Wine Experience 2019 oficjalną premierę będzie mieć 4. wydanie cenionej książki Kevina Zraly’ego „Kurs wiedzy o winie”. Do dziś jest to najlepiej sprzedająca się książka poświęcona tematyce wina (ponad 3 miliony sprzedanych egzemplarzy!). Nowe wydanie to 450 stron rzetelnej wiedzy o winie, podanej w przystępnej i atrakcyjnej formie, pełnej ciekawostek i anegdot. Bieżące...
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.