Szef Sprzedaży 5/2012 (grudzień-styczeń)

Szef Sprzedaży nr 5/2012 - Konflikty w zespole

Konflikty w zespole

Stare porzekadło mówi, że gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą. Zespół pracowniczy, w którym nigdy nie dochodzi do żadnych sporów, kłótni czy bardziej poważnych konfliktów, to zjawisko niezwykle rzadkie, o ile w ogóle występujące. Czasem konflikt przybiera formę jedynie niegroźnej różnicy zdań na zebraniu działu, ale bywa i tak, że może prowadzić do regularnej, wielomiesięcznej „wojny podjazdowej” między pracownikami. Czy konfliktem pomiędzy pracownikami można w efektywny sposób zarządzać? Jak prowadzić rozmowę ze zwaśnionymi stronami tak, by doprowadzić do konstruktywnego zakończenia sporu? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielą Państwu Piotr Miller – w tekście „Ostudzić emocje – jak rozmawiać ze skonfliktowanymi stronami?, Zygmunt Dolata – w artykule „Skonfliktowany zespół sprzedażowy – przyczyny i sposoby zapobiegania niezdrowej rywalizacji” oraz Michał Lisiecki – w tekście „Brudne sztuczki – czym jest manipulacja i jak się przed nią bronić?”.

W bieżącym numerze piszemy również o tym, jak pokonać sprzeciw i obiekcje pracowników wobec informacji lub zadań przekazywanych im przez szefa. Nawet w najlepszym zespole, zarządzanym przez najbardziej doświadczonego szefa, może zdarzyć się bowiem sytuacja, że handlowiec odmówi wykonania powierzonego mu zadania. Wskazówki i praktyczne rady znajdą Państwo w artykule Kamila Machnika pt. „Tego nie będę robić!”

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

nr 5/2012

Ostudzić emocje

Jak rozmawiać ze skonfliktowanymi stronami? Stare porzekadło mówi, że gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą. Zespół pracowniczy, w którym nigdy nie dochodzi do żadnych sporów, kłótni czy bardziej poważnych konfliktów, to zjawisko niezwykle rzadkie, o ile w ogóle występujące. Czasem konflikt przybiera formę jedynie niegroźnej różnicy zdań na zebraniu działu, ale bywa i tak, że może prowadzić do regularnej,...

Czytaj więcej
nr 5/2012

Skonfliktowany zespół sprzedażowy

Przyczyny i sposoby zapobiegania niezdrowej rywalizacji.

Cięcie kosztów, utrata klientów, restrukturyzacja, fuzje i przejęcia, a także upadek wielu firm – wszystko to powoduje, że w zespołach sprzedażowych może pojawić się niezdrowa rywalizacja o klienta. To zaś generuje konflikty…
Jak sobie z tym radzić?

Czytaj więcej
nr 5/2012

Brudne sztuczki. Czym jest manipulacja i jak się przed nią bronić?

Pracownicy działów handlowych bardzo często stosują różnego rodzaju „brudne sztuczki”, by zmanipulować
szefa i osiągnąć swój cel. Dlatego tak ważne jest, by kierownik zespołu umiał rozpoznać próbę manipulowania
sobą i – co najważniejsze – obronić się przed nią.

Czytaj więcej
nr 5/2012

Jak delegować zadania w działach handlowych?

Gdy podczas szkoleń nakierowanych na rozwój umiejętności menedżerskich podejmuje się temat delegowania zadań, można odnieść wrażenie, że znaczna część menedżerów rozumie przez to rutynowe zadania i projekty, które wynikają z konieczności realizacji zakresów obowiązków. Tymczasem delegowanie powinno być czymś więcej niż tylko zlecaniem powtarzalnych zadań...

Czytaj więcej
nr 5/2012

Burza mózgów

Z burzą mózgów jest jak z Syberią - wszyscy wiedzą, gdzie ona jest, lecz niekoniecznie wszyscy chcieliby ją zobaczyć. Chyba każdy menedżer zna sformułowanie "burza mózgów". Dlaczego więc nie korzystają oni z tego genialnego narzędzia? Na tak postawione pytanie odpowiadają oni najczęściej - "Jak to dlaczego - przecież to nie działa!".

Czytaj więcej
nr 5/2012

Tego nie będę robić!

Nawet w najlepszym zespole, zarządzanym przez najbardziej doświadczonego szefa, może zdarzyć się sytuacja, że handlowiec odmówi wykonania powierzonego mu zadania. W jaki sposób pokonać sprzeciw i obiekcje wobec informacji lub zadań przekazywanych przez szefa?

Czytaj więcej
nr 5/2012

Ufaj, ale sprawdzaj

Jak skutecznie kontrolować pracowników? Monitoring pracy handlowców ma na celu pozyskanie informacji o mocnych stronach pracownika oraz obszarach, które wymagają korekty. Powinien też służyć podniesieniu efektywności pracy i wzrostowi wydajności. Jednak zbyt intensywne kontrole mogą prowadzić do spadku motywacji pracownika, utraty zaufania i wzrostu poziomu stresu. Trzeba więc umieć znaleźć złoty...

Czytaj więcej
nr 5/2012

Motywacja w czasach kryzysu

Jak motywować pracowników w okresie największego spadku sprzedaży? Kryzys dopada każdego – także pracowników działów sprzedaży. Gdy rynek zwalnia i sprzedaż spada, handlowcy tracą motywację i łatwiej przychodzi im – używając nomenklatury wojskowej – złożyć broń. Dobry szef sprzedaży musi wiedzieć, jak zagrzać swoich pracowników do boju i jaką...

Czytaj więcej
nr 5/2012

Zarządzanie czasem pracy w zespołach handlowych

Żyjemy w coraz bardziej zestresowanym świecie i pod coraz większą presją czasu, a dotyczy to również pracowników działów handlowych. W takich warunkach ich efektywność spada. Przyczyną słabej wydajności często jest jednak również zła organizacja czasu pracy. Co zrobić, by to zmienić?

Czytaj więcej
nr 5/2012

Czas to pieniądz

Który menedżer sprzedaży tego nie zna: zespoły handlowe nie pracują efektywnie, sprzedaż stoi w miejscu, liczba klientów spada, a konkurencja nie śpi… Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele, a jedną z nich jest zła organizacja czasu pracy sprzedawców. Warto więc poznać kilka technik organizacji czasu pracy, które sprawdzą się w zespołach...

Czytaj więcej
nr 5/2012

Ekspert radzi

Pytanie od czytelnika:

Pracownicy nie opisują kontaktów z klientami. Karać?

Czytaj więcej

Reklama