Benchmarking, czyli obserwacja i analiza praktyk stosowanych przez wiodące firmy na rynku, może okazać się wyjątkowo skutecznym sposobem zarówno na zwiększenie zysków naszej organizacji, jak i na zbudowanie przewagi konkurencyjnej w danej branży. Jak każde działanie, analiza benchmarkingowa również musi być przeprowadzona z zachowaniem odpowiednich zasad. Bardzo ważny jest wybór właściwych punktów odniesienia i wiarygodnych źródeł informacji oraz właściwie przeprowadzona selekcja pozyskiwanych danych. Na drodze do rewolucyjnych wniosków, dzięki którym można zdobyć pozycję rynkowego lidera, kryje się jednak jeszcze wiele zagrożeń, jakim często – nawet nieświadomie – ulegamy. Dlatego w bieżącym wydaniu wyjątkowo dużo miejsca poświęciliśmy właśnie analizom benchmarkingowym.
Eksperci Simon-Kucher & Partners, Artur Staniec i Michał Zimiński na przykładach z własnej bogatej praktyki zawodowej pokazują, o czym należy pamiętać, by czas poświęcony na benchmarking nie był stracony. Mariusz Wdowiak wskazuje 10 najczęstszych błędów popełnianych w analizach benchmarkingowych – od etapu ich planowania aż po wnioski. Z kolei Elżbieta Sawczuk podpowiada, gdzie szukać informacji niezbędnych do przeprowadzenia tego typu porównań i jak weryfikować źródła tych danych. W rubryce „Raport Szefa” znajdą Państwo natomiast podsumowanie wyników najnowszej edycji badania Daymakerindex, pokazujące, jakie firmy zostały najlepiej ocenione przez klientów od względem standardów obsługi – to świetny punkt wyjścia do znalezienia benchmarków!
Jak część z Państwa zapewne zauważyła, aktualne wydanie to jubileuszowy, 50. numer „Szefa Sprzedaży”. Dziękujemy za 8 wspólnie spędzonych lat. Towarzyszenie Państwu w wypełnianiu codziennych obowiązków, dostarczanie wiedzy i praktycznych case studies to nie tylko nasza misja, ale też wielki zaszczyt i przyjemność. Życzymy sobie i Państwu co najmniej 50 kolejnych numerów! Miłej i pożytecznej lektury!
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFZ artykułu dowiesz się m.in.:
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Niniejsze opracowanie jest poświęcone metodom porównań, jakie może przeprowadzić mały i średni przedsiębiorca, aby osiągnąć stabilność na rynku, a także umocnić swoją pozycję względem konkurencji, działającej w tym samym sektorze. Głównym instrumentem zarządzania (lub w szczególnym przypadku controllingu), w którym wykorzystuje się analizę porównawczą jest benchmarking. Dzięki niemu dokonuje się nie...
Prowadząc firmę, musimy stale kontrolować wszelkie wskaźniki. Ważne jest, żeby sprzedaż utrzymywała się na wysokim poziomie lub też z każdym rokiem rosła. Jak wiadomo na wynik sprzedaży wpływa wiele czynników zewnętrznych oraz wewnętrznych, dlatego analiza poszczególnych obszarów przedsiębiorstwa pozwoli na podjęcie kroków na kolejny rok. Istotnym elementem jest punkt odniesienia, czyli w naszym przypadku...
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Rozmowa z Małgorzatą Wardą, doświadczonym dyrektorem sprzedaży i konsultantem biznesowym
Dzisiejszy rynek pracy sprawia, że proces poszukiwania odpowiednich kandydatów jest jak bitwa o talenty. Czy tradycyjne metody rekrutacji to już przeżytek? Jak sprawić, żeby nie odeszli najlepsi? Książka Przyciąganie talentów pokazuje, jak werbować ludzi, których pragnie mieć u siebie każda organizacja.
Jesteś świeżo upieczonym menedżerem i zastanawiasz się, jak przetrwać trudne początki? Bez obaw, mamy dla ciebie koło ratunkowe. Z pomocą książki Menedżer na starcie w ekspresowym tempie opanujesz sztukę bycia liderem.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.