Myślę, że nie będzie nadużyciem stwierdzenie, że pandemia koronawirusa wstrząsnęła światem i zmieniła rzeczywistość, w której funkcjonuje każdy z nas. Przejście w tryb pracy zdalnej, niezależnie od warunków, jakimi dysponujemy w domach, brak możliwości bezpośrednich spotkań z klientami, konieczność przestawienia się na zarządzanie zespołem przymusowo rozproszonym i zaprzyjaźnienia z oprogramowaniem do prowadzenia tele- i wideokonferencji – to tylko nieliczne z wyzwań, które znienacka wyrosły przed szefami sprzedaży (i nie tylko). Część ekspertów prognozuje, że nawet jeżeli uda się powrócić do względnej normalności, wiele z tych zmian zostanie z nami na stałe. Aby pomóc Państwu i Państwa zespołom przygotować się na nową rzeczywistość zawodową, tym razem większość artykułów w numerze dotyczy sprzedaży w trakcie i po pandemii.
Ze swojej strony gorąco polecam tekst Tomasza Kalko „Nowa rzeczywistość sprzedażowa po pandemii – jak się do niej przygotować?”, w którym autor podpowiada m.in. które wydatki w firmie w obliczu trudnej sytuacji przyciąć jako pierwsze, a z których mimo wszystko lepiej nie rezygnować oraz rozważa, czy warto kontaktować się z klientami, kiedy wiemy, że obecnie raczej nie będą zainteresowani współpracą. Z kolei dobre praktyki w zakresie organizacji pracy zdalnej w firmie prezentuje Maryla Korczyńska – część z nich zapewne jest Państwu znana, ale o kilku mogli Państwo nie słyszeć, a bywają bardzo pomocne. Mnóstwo wiedzy do zastosowania w firmie od zaraz znajduje się też w tekście „Pricing w czasach pandemii”, przygotowanym przez ekspertów firmy Simon Kucher & Partners.
Jestem też bardzo ciekawa Państwa spostrzeżeń dotyczących pracy w tym pod wieloma względami niezwykłym czasie. Co było najtrudniejsze, a z czym poradzili sobie Państwo szybko? Jak zmieniło się funkcjonowanie Państwa zespołów? A może dostrzegli Państwo jakieś pozytywne efekty pandemii dla pracy swojej i działów sprzedaży? Zapraszam do podzielenia się doświadczeniami i pisania na adres: anna.przybyl@explanator.pl. Najciekawsze wypowiedzi opublikujemy w kolejnym wydaniu „Szefa Sprzedaży”.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDFZ artykułu dowiesz się m.in.:
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Z artykułu dowiedzą się Państwo:
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Rozmowa z Michałem Kanarkiewiczem, który uczy strategicznego myslenia poprzez grę w szachy
Poszukujesz sprawdzonych narzędzi, zaczerpniętych od znanych terapeutów i trenerów, które znacznie poprawią twoje kompetencje jako menedżera? Mamy dla ciebie książkę wypełnioną nimi od pierwszej do ostatniej strony!
Zespół to nie tylko grupa ludzi mających wspólny cel w firmowej rzeczywistości, lecz także klasa w szkole, grupa wolontariuszy albo rodziców realizujących jakieś zadanie, dla którego trzeba się zjednoczyć i działać razem. A wszędzie tam, gdzie pojawiają się zespoły i wyzwania, które przed nimi stają, rodzą się i dobre pomysły, i nieporozumienia.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.