Szef Sprzedaży 51/2020

SS_51.jpg

Zarządzanie sprzedażą w czasach pandemii

Myślę, że nie będzie nadużyciem stwierdzenie, że pandemia koronawirusa wstrząsnęła światem i zmieniła rzeczywistość, w której funkcjonuje każdy z nas. Przejście w tryb pracy zdalnej, niezależnie od warunków, jakimi dysponujemy w domach, brak możliwości bezpośrednich spotkań z klientami, konieczność przestawienia się na zarządzanie zespołem przymusowo rozproszonym i zaprzyjaźnienia z oprogramowaniem do prowadzenia tele- i wideokonferencji – to tylko nieliczne z wyzwań, które znienacka wyrosły przed szefami sprzedaży (i nie tylko). Część ekspertów prognozuje, że nawet jeżeli uda się powrócić do względnej normalności, wiele z tych zmian zostanie z nami na stałe. Aby pomóc Państwu i Państwa zespołom przygotować się na nową rzeczywistość zawodową, tym razem większość artykułów w numerze dotyczy sprzedaży w trakcie i po pandemii.

Ze swojej strony gorąco polecam tekst Tomasza Kalko „Nowa rzeczywistość sprzedażowa po pandemii – jak się do niej przygotować?”, w którym autor podpowiada m.in. które wydatki w firmie w obliczu trudnej sytuacji przyciąć jako pierwsze, a z których mimo wszystko lepiej nie rezygnować oraz rozważa, czy warto kontaktować się z klientami, kiedy wiemy, że obecnie raczej nie będą zainteresowani współpracą. Z kolei dobre praktyki w zakresie organizacji pracy zdalnej w firmie prezentuje Maryla Korczyńska – część z nich zapewne jest Państwu znana, ale o kilku mogli Państwo nie słyszeć, a bywają bardzo pomocne. Mnóstwo wiedzy do zastosowania w firmie od zaraz znajduje się też w tekście „Pricing w czasach pandemii”, przygotowanym przez ekspertów firmy Simon Kucher & Partners.

Jestem też bardzo ciekawa Państwa spostrzeżeń dotyczących pracy w tym pod wieloma względami niezwykłym czasie. Co było najtrudniejsze, a z czym poradzili sobie Państwo szybko? Jak zmieniło się funkcjonowanie Państwa zespołów? A może dostrzegli Państwo jakieś pozytywne efekty pandemii dla pracy swojej i działów sprzedaży? Zapraszam do podzielenia się doświadczeniami i pisania na adres: anna.przybyl@explanator.pl. Najciekawsze wypowiedzi opublikujemy w kolejnym wydaniu „Szefa Sprzedaży”.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDF

Artykuły

Tylko on-line nr 51/2020

Zarządzanie rozproszonym zespołem handlowym w czasach pandemii

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie wyzwania czekają szefów zespołów pracujących zdalnie?
  • Na czym polega praca metodą mastermind i dlaczego warto ją wdrożyć?
  • W jaki sposób przełożony może i powinien zadbać o wellbeing pracowników pozostających na home office?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Sprzedaż w obliczu pandemii

SS_51_6.jpg
  • Jak handlowcy, szefowie sprzedaży i przedsiębiorcy postrzegają aktualny kryzys?
  • Czy w obliczu epidemii szef sprzedaży powinien zautomatyzować wszystkie możliwe działania i zrezygnować z sił sprzedaży w terenie?
  • Jakie umiejętności powinni mieć pracownicy działów sprzedaży w nowej rzeczywistości?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Nowa rzeczywistość sprzedażowa po pandemii ‑ jak się do niej przygotować?

SS_51_12.jpg
  • Jak dostosować procesy w firmie do środowiska biznesowego, którego nie jesteśmy w stanie przewidzieć z wyprzedzeniem?
  • Które wydatki w firmie w obliczu trudnej sytuacji przyciąć jako pierwsze, a z których mimo wszystko lepiej nie rezygnować?
  • Czy warto kontaktować się z klientami, kiedy wiemy, że obecnie raczej nie będą zainteresowani współpracą?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Sposób na pracę zdalną ‑ dobre praktyki

SS_51_16.jpg
  • Dlaczego warto zawrzeć z pracownikami social contract dotyczący pracy zdalnej i co powinno się w nim znaleźć?
  • Jak stworzyć efektywny harmonogram spotkań online z zespołem pracującym zdalnie?
  • Czego unikać podczas spotkań online?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Zarządzanie zespołem handlowym w czasach pandemii ‑ szanse i wyzwania

SS_51_20 (2).jpg
  • O co dziś powinien zadbać szef sprzedaży z perspektywy handlowca?
  • Czy w czasach pandemii jeszcze większą wagę należy przywiązać do pozyskiwania nowych klientów?
  • Dlaczego budowanie relacji i wzmacnianie zaufania w zespole jest i będzie istotne?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 51/2020

Motywowanie na odległość?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Co najbardziej demotywuje pracowników zdalnych?
  • Jakie zasady współpracy warto wprowadzić w zespole pracującym zdalnie, żeby dbać o jego motywację?
  • Jak wykorzystać system CRM do motywowania przez cele?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Efekt Churchilla a zwalnianie pracowników

SS_51_24.jpg
  • Na czym polega efekt Churchilla w rozmowie dotyczącej zwolnienia pracownika?
  • Jak przeprowadzić taką rozmowę, okazując jednocześnie szacunek zwalnianemu?
  • Czego kategorycznie nie robić podczas zwalniania pracownika?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Zamrożeni lękiem

SS_51_28.jpg
  • Dlaczego kryzys zmienia zespoły?
  • Jak zarządzać emocjami pracowników w czasach niepewności?
  • Czy menedżer w dobie burzliwych transformacji musi sam transformować?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Jak zarządzać emocjami pracowników w czasach niepewności i kryzysu

SS_51_32.jpg
  • Czy do emocji można podejść... bez emocji?
  • Jak wspierać i motywować zespół do działania mimo trudnych warunków i towarzyszących im emocji?
  • Na czym polega technika dziennika emocji i metoda siedmiu kroków radzenia sobie z emocjami?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Czy szef sprzedaży musi umieć sprzedawać?

SS_51_66.jpg
  • Na czym polega skuteczne zarządzanie sprzedażą?
  • Jak stworzyć dobrą strategię sprzedaży?
  • Na jakie pytania powinien sobie odpowiedzieć szef sprzedaży, zanim opracuje strategię dla całego działu?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Pricing w czasach pandemii

SS_51_36.jpg
  • Jak dostosowywać poziom cen w obecnej sytuacji kryzysowej?
  • Które elementy polityki cenowej należy wykorzystać i w jaki sposób?
  • Jak zapewnić wystarczającą elastyczność polityki cenowej w nie do końca przewidywalnej rzeczywistości?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Jak zdobywać klientów B2B w "nowej normalności"?

SS_51_44.jpg
  • Jak mentalnie i technicznie przygotować handlowców do sprzedażowej rozmowy wideo?
  • Jak wykorzystać biały wywiad do identyfikacji potencjalnych klientów zainteresowanych twoją ofertą?
  • Jak wykorzystać technologię do doskonalenia kompetencji sprzedażowych handlowców?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Jak utrzymać standardy obsługi klienta w zewnętrznej sieci sprzedaży?

SS_51_76.jpg
  • Co powinno być punktem wyjścia do stworzenia standardów obsługi klienta w zewnętrznej sieci sprzedaży?
  • Jak budować zrozumienie i akceptację standardów obsługi?
  • Jak wspomagać proces identyfikacji pracowników działu obsługi klienta z wprowadzanymi standardami?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Relacje z klientem w erze pandemii

SS_51_70.jpg
  • O jakie cztery obszary w pierwszej kolejności powinien zadbać lider zespołu?
  • Jak pomóc zespołowi zarządzać relacjami z klientem w erze pandemii?
  • Jak efektywnie komunikować się z zespołem i z klientami w tym szczególnie wymagającym czasie?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 51/2020

Siedem zasad prowadzenia zdalnych spotkań

Z artykułu dowiedzą się Państwo:

  • Jakie zasady wdrożyć, aby efektywnie prowadzić spotkania – zarówno z własnym zespołem, jak i z kontrahentami z innych firm?
  • Jak utrzymać aktywność i uwagę wszystkich uczestników spotkania?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 51/2020

Jak poprawić swoją koncentrację?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie błędy najczęściej wpływają na zaburzenie koncentracji?
  • Czym są złodzieje koncentracji?
  • Co woda ma wspólnego z koncentracją?
Czytaj więcej
Promocyjny nr 51/2020

Columbus Elite: nowoczesna energetyka to przyszłość!

Columbus Elite_logo3.png
Czytaj więcej
Promocyjny nr 51/2020

Długoterminowy wpływ pandemii na branżę whisky

SS_51_49.jpg
Czytaj więcej
nr 51/2020

Mylić się jest rzeczą ludzką, ale...

SS_51_50.jpg
  • Jak handlowcy zniechęcają klientów do firmy i jej produktów?
  • Jak zapobiegać takim sytuacjom?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Zarządzanie w środowisku ciągłego kryzysu

SS_51_54.jpg
  • Czy praca w sprzedaży uodparnia na sytuacje kryzysowe, takie jak obecna pandemia?
  • Czego menedżer sprzedaży może się nauczyć od dowódcy armii?
  • Przez jakie fazy zachowania przechodzi większość osób w długotrwałej sytuacji kryzysowej?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Media społecznościowe: narzędzie pracy a nie rozpraszacz

SS_51_80.jpg
  • Dlaczego firma powinna być obecna w mediach społecznościowych?
  • Jak zaplanować działania z wykorzystaniem mediów społecznościowych, aby były przydatnym narzędziem pracy, a nie rozpraszaczem?
  • Dlaczego warto wdrożyć w firmie politykę korzystania z mediów społecznościowych?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 51/2020

Let them talk, czyli społeczny dowód słuszności w praktyce

ECOM_14_20.jpg
  • Co daje nam społeczny dowód słuszności?
  • Jak wykorzystać go w swoim biznesie?
  • Jak kreatywnie podejść do tematu?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Przeciwdziałanie skutkom pandemii SARS‑COV‑2 ‑ rozwiązania dla pracodawców

SS_51_88.jpg
  • W jaki sposób pracodawca może zlecić pracownikom pracę zdalną?
  • Na jakie dofinansowania ze środków rządowych mogą liczyć pracodawcy?
  • W jaki sposób pracodawca może regulować czas pracy podwładnych w okresie pandemii?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Jak sprawić, aby standardy pracy handlowców rzeczywiście były wdrożone w terenie?

SS_51_92.jpg
  • Dlaczego wdrożenie w firmie standardów pracy handlowców zazwyczaj jest bardzo trudne?
  • Od czego zacząć proces zmiany firmowych standardów pracy?
  • W jakich krokach powinien on przebiegać i ile czasu średnio zajmuje?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Nie masz wpływu na pandemię, ale masz wpływ na decyzje, jakie podejmujesz

SS_51_60.jpg

Rozmowa z Michałem Kanarkiewiczem, który uczy strategicznego myslenia poprzez grę w szachy

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 51/2020

Przetrwają najlepiej skomunikowani

SS_51_4.1.jpg
  • Jak budować kompetencje szefa przyszłości w świecie przymusowego zdalnego zarządzania?
  • Jak zachować pracę i nie musieć rywalizować o nią z robotami?
  • Jak porozumieć się z pokoleniami, które wchodzą na rynek pracy?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 51/2020

Być lepszym menedżerem

SS_51_4.2.jpg

Poszukujesz sprawdzonych narzędzi, zaczerpniętych od znanych terapeutów i trenerów, które znacznie poprawią twoje kompetencje jako menedżera? Mamy dla ciebie książkę wypełnioną nimi od pierwszej do ostatniej strony!

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 51/2020

Pomoc we wspólnej sprawie

SS_51_5.1.jpg

Zespół to nie tylko grupa ludzi mających wspólny cel w firmowej rzeczywistości, lecz także klasa w szkole, grupa wolontariuszy albo rodziców realizujących jakieś zadanie, dla którego trzeba się zjednoczyć i działać razem. A wszędzie tam, gdzie pojawiają się zespoły i wyzwania, które przed nimi stają, rodzą się i dobre pomysły, i nieporozumienia.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 51/2020

Jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu

pricing.png
  • Czy klient wybiera produkty racjonalnie?
  • Czy warto ciągle obniżać ceny w sklepie?
  • Czy promocja to zawsze niższa cena?
Czytaj więcej
nr 51/2020

Zresetuj swój mózg!

SS_51_85.jpg
  • Czym jest tzw. Trzecie Miejsce według koncepcji Raya Oldenburga i dlaczego każdy z nas go potrzebuje?
  • Jakie są najczęstsze trudności związane z pracą zdalną?
  • Jak wykorzystać krótkie i długie przerwy oraz czas po pracy zdalnej, aby skutecznie zresetować umysł?
  • Jakich czynności unikać, by wypoczynek był skuteczny?
Czytaj więcej

Reklama