Trudno wyobrazić sobie skuteczną organizację systemu sprzedaży w firmie bez udanej współpracy działów marketingu i handlowego. Jednocześnie, analizując sytuację części przedsiębiorstw, można odnieść wrażenie, że w wielu z nich oba te działy funkcjonują praktycznie zupełnie niezależnie od siebie, często wręcz wchodząc sobie w drogę, co oczywiście nie pomaga w osiągnięciu zadowalających wyników. Jak zaplanować optymalną współpracę handlowców i marketingowców, która opłaci się całej firmie? W jaki sposób podzielić kompetencje i zadania? Na jakie pułapki należy uważać? Na te i inne pytania w naszym Temacie Numeru odpowiadają Sandra Kluza i Kinga Zehner.
Współpraca pomiędzy poszczególnymi działami w firmie staje się jeszcze trudniejsza, jeżeli organizacja pracuje w trybie zdalnym. Zachowania i działania tak – wydawałoby się – naturalne, jak spontaniczna burza mózgów lub przekazywanie sobie ważniejszych informacji podczas spotkania w firmowej kuchni stały się niemożliwe. Czy komunikacja pomiędzy różnymi działami musi na tym ucierpieć? Na szczęście nie! Jak szef zespołu może zadbać o uniknięcie takiej sytuacji podpowiada Magdalena Siennicka w artykule „Jak dbać o komunikację między działami w firmie pracującej zdalnie?”.
Nie ma chyba w świecie sprzedaży osoby, która nie słyszałaby o zasadzie Pareto, w myśl której 20% naszych wysiłków i działań przekłada się aż na 80% osiąganych efektów. Truizmem może się też wydawać stwierdzenie, że jednym z najważniejszych zadań szefa sprzedaży jest ustalanie priorytetów handlowcom. Tylko dlaczego tak często okazuje się, że w zespołach handlowych tych priorytetów brakuje albo każdemu z jego członków wydają się one inne? Aby raz na zawsze rozwiązać ten problem, warto zacząć od lektury tekstu Gabrieli Niewiadomskiej „Jak ustalać priorytety handlowcom?”. Autorka zawarła w nim wiele praktycznych wskazówek, dzięki którym ułożenie odpowiedniej listy i konsekwentne monitorowanie postępów w jej realizacji będzie łatwiejsze.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDFNowe warunki i szybkość ich następowania, nie tylko w biznesowym środowisku, ale również w życiu osobistym, stały się normą. Jak należy wobec tego do nich podejść, by czas potrzebny na adaptację był krótki, a skutki coraz lepsze? W poniższym artykule dowiesz się, jak polubić zmianę i czerpać z niej korzyści.
Jak w Excelu można prognozować przyszłe wyniki finansowe firmy? Na wiele sposobów! W zależności od wersji Excela, zainstalowanych dodatków i wymagań odnośnie do dokładności naszych prognoz mamy różne możliwości.
Gromadzenie danych jest procesem ciągłym, który polega na pozyskiwaniu optymalnych informacji, określaniu sposobów ich przechowywania oraz aktualizacji. Gromadzenie informacji powinno rozpoczynać się od wcześniejszego określenia potrzeb informacyjnych w przedsiębiorstwie, w przeciwnym wypadku można spodziewać się zalewu masy danych, które okażą się nieprzydatne lub koszt ich przefiltrowania przewyższy...
Rozmowa z Łukaszem Stachirą, Kierownikiem Zespołu Sprzedaży Cartrack Polska
Patrick Lencioni, autor bestsellerów „New York Timesa”, napisał kilkanaście książek, w których radzi liderom, jak budować zespoły i przewodzić organizacjom. Tym razem postanowił zająć się czymś innym. Chce spróbować pomóc liderom zrozumieć, dlaczego w ogóle objęli rolę przywódczą i co mogą zrobić, by dobrze się w niej realizować. Pisząc Motywacje lidera – prawdopodobnie najbardziej intrygującą książkę...
Poszerzaj wiedzę bez wychodzenia z domu czy z biura
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.