Czy zdarzyła Państwu się kiedyś sytuacja, w której to – mimo na pozór idealnej organizacji pracy w dziale sprzedaży, aktywnych handlowców nawiązujących wiele prób kontaktu z klientem i świetnie przygotowanych ofert – ostateczne wyniki sprzedaży okazywały się niezbyt imponujące? To rzeczywistość wielu firm, jednak tylko niektóre z nich będą potrafiły wyjść z tego impasu. Kluczem do sukcesu jest umiejętność przeanalizowania przez menedżera sprzedaży czynności wykonywanych przez członków jego zespołu i znalezienia tych, które powodują utratę szansy na finalizację transakcji. Jak to zrobić? Podpowiedzi znajdują się w naszym Temacie Numeru, w tekstach Marty Woźny-Tomczak i Marka Waśkiewicza o wspólnym tytule „Dlaczego twoi handlowcy tracą sprzedaż?”.
Pracownik może nie tylko aktywnie pozyskiwać klientów, ale również dbać o wizerunek firmy w mediach społecznościowych, co także pomoże realizować cele biznesowe. Employee Advocacy, bo o tym rozwiązaniu mowa, zyskuje coraz większą popularność, a rola szefa sprzedaży w jego wdrażaniu jest niezwykle istotna. Dlaczego Employee Advocacy w firmie się opłaca i jak rozpocząć jego implementację? O tym więcej w artykule Marleny Stremler „Pracownik najlepszym ambasadorem firmy!”.
Chyba każdy szef sprzedaży doświadczył bardzo nieprzyjemnego, a czasami nawet groźnego dla stabilności finansowej firmy, zjawiska, którym jest odpływ klientów spowodowany odejściem jednego z handlowców. Nie ma w tym nic dziwnego – jeśli były podwładny zaczyna pracę u konkurencji, a do tego może zaoferować dotychczasowym klientom lepsze warunki, z perspektywy handlowca naturalne wydaje się sięgnięcie po te kontakty w celu łatwego domknięcia transakcji. Na szczęście przed tego typu sytuacjami można się uchronić, i to nie tylko za pomocą różnego rodzaju umów lojalnościowych. Więcej na ten temat w artykule Tomasza Kalko „Jak uniknąć odpływu klientów w przypadku odejścia obsługującego ich handlowca?”.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowanePotrzeby klientów to punkt wyjścia dla wszystkich działań konsumenta na rynku związanych z dokonywaniem zakupów. Krótko mówiąc, to początek ścieżki zakupowej i katalizator podejmowania decyzji. Są dwa główne powody, dla których handlowiec powinien umieć dobrze je zdiagnozować. Pierwszy jest związany z szansą na pozytywne zamknięcie sprzedaży, drugi zaś to ochrona własnego czasu, ponieważ nie każdy...
Rozmowa z Maciejem Misztakiem, dyrektorem zarządzającym japońskiej grupy Rohto-Mentholatum na Europę i kraje Wspólnoty Niepodległych Państw
29 stycznia podczas finałowej gali online XII edycji konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono liderów sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 19 kategoriach. Przyznano również nagrodę Supersprzedawcy oraz nagrodę specjalną prezesa PNSA. Konkurs od lat promuje dobre praktyki w sprzedaży i kształtuje standardy etyczne branży.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.