Szef Sprzedaży 57/2021 (lipiec-sierpień)

Szef Sprzedaży nr 57/2021 - Czy to już czas na zmianę strategii sprzedażowej?

Czy to już czas na zmianę strategii sprzedażowej?

Mogłoby się wydawać, że stworzenie skutecznej strategii sprzedażowej to jedno z najtrudniejszych zadań menedżera, po którego wykonaniu pozostaje już „tylko” dopilnowanie jej realizacji. Ostatni rok pokazał nam jednak wyraźnie, że nie ma chyba strategii, której nie trzeba byłoby poddawać okresowej ewaluacji. Dzięki bieżącym analizom i podjętej w odpowiednim momencie korekcie działań zyskujemy szansę na realizację planów firmy, mimo pojawiających się po drodze trudności. Jak rozpoznać, że pora na zmianę obranej strategii sprzedażowej? Od czego zacząć zmiany? Na te i inne pytania w Temacie Numeru odpowiada Gabriela Niewiadomska.

Kolejnym nieodłącznym elementem pracy w dziale sprzedaży jest tworzenie raportów. Jeśli jesteś menedżerem, ta zadanie dotyczy Cię podwójnie – musisz bowiem zapoznawać się i analizować raporty swoich handlowców, jak również sam tworzyć je dla swoich przełożonych. Przygotowywanie tego typu opracowań potrafi pochłaniać mnóstwo czasu, który większość osób wolałaby przeznaczyć na inne zadania. Na szczęście, dzięki przyswojeniu kilku zasad, można sprawić, że opracowywanie raportów będzie trwać zdecydowanie krócej. Jakie to zasady? Zapraszam do lektury artykułu Ryszarda Rabsztyńskiego „7 zasad tworzenia przejrzystego raportu dla przełożonych”.

Chyba każdy spotkał w życiu osobę – nauczyciela, lidera lub szefa – która zakładała, że w osiąganiu lepszych wyników członkom zespołu najlepiej pomaga współzawodnictwo. Niestety, liczne dowody przemawiają za dokładnie odwrotną tezą – a więc im bardziej rywalizujące otoczenie, tym większe ryzyko dysfunkcji i tym mniejsza szansa na efekt synergii. Rywalizacja może też przyczyniać się do szybszego wypalenia zawodowego pracowników. Dlaczego zamiast do bicia indywidualnych rekordów, lepiej zachęcać podwładnych do efektywnej współpracy, w rubryce Dream Team pisze Tomasz Sędzimir.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

nr 57/2021

Jak skutecznie ewaluować strategię sprzedażową firmy

Jak skutecznie ewaluować strategię sprzedażową firmy
  • Jak rozpoznać, że już pora na zmianę obranej przez firmę strategii sprzedażowej?
  • Od czego zacząć zmiany?
  • Dlaczego niektórzy menedżerowie nie chcą zmieniać strategii sprzedażowej?
Czytaj więcej
nr 57/2021

7 zasad tworzenia przejrzystego raportu dla przełożonych

7 zasad tworzenia przejrzystego raportu dla przełożonych
  • Co i jak raportować swojemu przełożonemu?
  • Jaki powinien być dobrze sporządzony raport?
  • Czego należy unikać przy jego tworzeniu?
Czytaj więcej
nr 57/2021

Mam być szczery czy miły?

Mam być szczery czy miły?
  • Gdzie przebiega granica otwartości i szczerości przy przekazywaniu informacji zwrotnej drugiej osobie?
  • Jakie są najczęstsze obawy powstrzymujące przed udzielaniem szczerej informacji zwrotnej?
Czytaj więcej
nr 57/2021

Jestem introwertykiem i jestem... szefem

Jestem introwertykiem i jestem... szefem
  • Czy nieśmiałość i introwertyzm muszą przeszkadzać menedżerowi sprzedaży w pracy?
  • Od czego zależy, jakiego szefa będzie potrzebował konkretny zespół sprzedażowy?
Czytaj więcej
nr 57/2021

Rywalizacja w pracy, czyli cichy zabójca wewnętrznej motywacji

Rywalizacja w pracy, czyli cichy zabójca wewnętrznej motywacji
  • Dlaczego „zdrowe współzawodnictwo” w większości przypadków wcale nie jest zdrowe?
  • Na czym polega efekt synergii i dlaczego warto do niej dążyć?
  • Do jakich dysfunkcji może prowadzić nadmierna rywalizacja w zespole?
Czytaj więcej
nr 57/2021

Jak badać potrzeby szkoleniowe handlowców pracujących zdalnie?

Jak badać potrzeby szkoleniowe handlowców pracujących zdalnie?
  • Czy niepewny czas pandemii lub innych kryzysów to dobry moment na szkolenie pracowników?
  • Jak wybrać temat szkolenia, by szybko zauważyć korzyści?
  • W jaki sposób Net Promoter Score (NPS) może pomóc w wyborze odpowiedniego tematu na szkolenie?
Czytaj więcej
nr 57/2021

Mentoring czy coaching? Formy wsparcia dla pracowników podczas pracy zdalnej

Mentoring czy coaching? Formy wsparcia dla pracowników podczas pracy zdalnej
  • Czym coaching różni się od mentoringu?
  • Kiedy warto sięgnąć po pomoc coacha lub mentora?
  • Która forma wsparcia lepiej sprawdzi się podczas pracy w systemie zdalnym lub hybrydowym?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 57/2021

Jak nauczyć się wybierać najważniejsze w danym momencie aktywności?

Jak nauczyć się wybierać najważniejsze w danym momencie aktywności?
  • Jakie narzędzia mogą okazać się pomocne przy ustalaniu priorytetowych zadań?
  • Jak stworzyć matrycę APM?
  • Na czym polega metoda ABCDE?
Czytaj więcej
nr 57/2021

Stwórz efektywny system uczenia się w miejscu pracy!

Stwórz efektywny system uczenia się w miejscu pracy!
  • Jakie jest osiem kluczowych różnic pomiędzy środowiskiem pracy a środowiskiem uczenia się w miejscu pracy?
  • Jakie są składowe i działanie środowiska uczenia się w miejscu pracy?
Czytaj więcej
nr 57/2021

Jak przestać odkładać na później zadania, które musimy wykonać, ale ich bardzo nie lubimy?

Jak przestać odkładać na później zadania, które musimy wykonać, ale ich bardzo nie lubimy?
  • Czym jest prokrastynacja i kiedy mamy z nią do czynienia?
  • z jakich ośmiu powodów najczęściej odkładamy realizację różnych zadań na później?
  • Jak zdiagnozować i wypracować samodyscyplinę, która pozwoli pokonać zły nawyk?
Czytaj więcej
nr 57/2021

Szansa nie recepta, czyli kilka słów o rebrandingu

Szansa nie recepta, czyli kilka słów o rebrandingu
  • Czym jest rebranding i jakie są jego najczęstsze powody?
  • Kiedy warto go przeprowadzić?
  • Skąd czerpać wiedzę na temat tego czego powinna dotyczyć i jak głęboka powinna być zmiana naszej marki?
Czytaj więcej
nr 57/2021

Jak skutecznie pozyskiwać leady?

Jak skutecznie pozyskiwać leady?
  • Jakie narzędzia najskuteczniej pomagają w pozyskiwaniu nowych leadów?
  • Na czym polegają programy referralowe?
  • Jak powinien być skonstruowany formularz internetowy do pozyskiwania leadów?
Czytaj więcej
nr 57/2021

SuperLiga, czyli jak stracić przyjaciół i zrazić do siebie ludzi?

SuperLiga, czyli jak stracić przyjaciół i zrazić do siebie ludzi?
  • Jak duża jest wartość emocji i co oznacza dla sprzedaży?
  • Dlaczego koncepcja SuperLigi okazała się nietrafiona i jakie wnioski można wyciągnąć z tego przypadku dla własnej firmy?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 57/2021

Strategia w świecie VUCA

Strategia w świecie VUCA

Termin VUCA jako akronim słów: nieprzewidywalność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność został stworzony przez amerykańską Akademię Wojskową pod koniec lat 90. i w niedługim czasie zaczął być używany do analizy otoczenia przedsiębiorstwa, charakteryzowanego przez ciągle zmieniającą się rzeczywistość1. Globalne środowisko biznesowe wpływa na ryzyko każdego przedsiębiorstwa. Ważne jest przeanalizowanie...

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 57/2021

Wskaźniki marketingu analitycznego

Wskaźniki marketingu analitycznego

Mówi się, że połowa wszystkich wydatków na marketing jest niepotrzebna – tylko nie wiadomo która. Biorąc po uwagę, że wartość netto rynku reklamowego w Polsce w 2020 r. wyniosła 9,97 mld złotych¹, widać, jak wiele można zyskać dzięki marketingowej analityce. Jakie wskaźniki marketingowe faktycznie należy mierzyć? Jakich KPIs użyć, aby weryfikować zasadność prowadzonych kampanii? Jak policzyć stopę...

Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 57/2021

Customer experience: mistrzowskie rozwiązania

Customer experience: mistrzowskie rozwiązania
  • Czy CX wzmacnia pozycję marki i przewagę konkurencyjną?
  • Dlaczego doświadczenia klienta mogą być złe i o co warto zadbać, by to zmienić?
  • Jak innym udało się poprawić CX na różnych punktach styku klienta z marką?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 57/2021

Jaki jest twój klient?

Jaki jest twój klient?
  • Co ma znaczenie dla polskiego klienta w sieci?
  • Jak poprawić doświadczenia zakupowe klientów?
  • Jak utrzymać lojalność klientów?
Czytaj więcej
nr 57/2021

E‑mail marketing vs pandemia ‑ kto wygrał to starcie? XVII raport z Badania wykorzystania poczty elektronicznej

E-mail marketing vs pandemia - kto wygrał to starcie? XVII raport z Badania wykorzystania poczty elektronicznej
  • Jakie wnioski płyną z XVII raportu z Badania wykorzystania poczty elektronicznej, przeprowadzonego przez SARE?
  • Jak obostrzenia związane z pandemią wpłynęły na e-mail marketing?
  • Czy e-mail jest nadal najchętniej wykorzystywanym kanałem komunikacji?
Czytaj więcej
nr 57/2021

Customer lifecycle, czyli cykl życia klienta w praktyce

Customer lifecycle, czyli cykl życia klienta w praktyce
  • Co to jest cykl życia klienta i jakie są jego etapy?
  • Jak analiza danych wpływa na sprzedaż?
  • Jak skutecznie zarządzać doświadczeniem klienta?
  • Jak przeprowadzić klienta przez jego cykl życia zakupowego?
Czytaj więcej
nr 57/2021

Czego sprzedawca nie mówi marketerowi, a powinien

Czego sprzedawca nie mówi marketerowi, a powinien
  • Na jakie pytania dotyczące klientów i sprzedaży handlowcy mogą pomóc odpowiedzieć marketingowcom?
  • Jakie pytania z obszarów związanych z marketingiem sprzedawcy powinni zadawać klientom?
Czytaj więcej
nr 57/2021

Jak liczyć wartość klienta (CLTV) w B2B?

Jak liczyć wartość klienta (CLTV) w B2B?
  • Czym jest CLTV?
  • Jak sprawdzić, ile tak naprawdę wart jest konkretny klient?
  • Jak zwiększać wartość klienta w B2B?
Czytaj więcej
nr 57/2021

Zwolnienia dyscyplinarne w czasie pandemii

Zwolnienia dyscyplinarne w czasie pandemii
  • Kiedy pracodawca może zwolnić pracownika dyscyplinarnie?
  • W jaki sposób pracownik może się odwołać od zwolnienia dyscyplinarnego?
  • Jakie grupy pracowników są chronione przed zwolnieniem dyscyplinarnym?
Czytaj więcej
nr 57/2021

Jak dzięki zmianie kultury organizacyjnej podnieść sprzedaż w firmie o 70%

Jak dzięki zmianie kultury organizacyjnej podnieść sprzedaż w firmie o 70%
  • Jaki jest najważniejszy powód, dla którego warto zainwestować czas w zarządzanie kulturą organizacyjną?
  • Jak, podejmując trudne decyzje, utrzymać zadowolenie pracowników?
  • Jak bez nakładów finansowych poprawić zdanie pracowników na temat firmy, w której są zatrudnieni i zachęcić ich do bycia promotorem marki?
Czytaj więcej
nr 57/2021

Nic o marketingu bez sprzedaży i nic o sprzedaży bez marketingu

Nic o marketingu bez sprzedaży i nic o sprzedaży bez marketingu

Rozmowa z Marcinem Morawskim, Country Marketing Managerem w firmie Dell Technologies

Czytaj więcej
nr 57/2021

Święto obsługi klienta już we wrześniu

Święto obsługi klienta już we wrześniu

Nigdy tak bardzo nie docenialiśmy obecności konsultantów obsługi klienta, jak podczas pandemii. Świat po COVID-19 będzie jednak według ekspertów zupełnie inny. Bardziej cyfrowy? Z pewnością! Dlatego tak ważne jest pozostawanie na bieżąco z trendami i nowinkami. Tylko dzięki temu firmy są w stanie zmieniać się na potrzeby cyfrowego klienta.

Czytaj więcej
nr 57/2021

Aby twoi pracownicy nie bali się... pracy

Aby twoi pracownicy nie bali się... pracy
Czytaj więcej
nr 57/2021

Zostań mistrzem wystąpień

Zostań mistrzem wystąpień
Czytaj więcej
nr 57/2021

Jak organizacja prestrzeni w pracy może wpływać na wydajność pracownika?

Jak organizacja prestrzeni w pracy może wpływać na wydajność pracownika?
  • Czym jest przestrzeń pracy dla twojego zespołu?
  • Jak możesz tworzyć dobre nawyki w zarządzaniu otoczeniem pracy?
  • Co możesz zrobić, by podnieść wydajność zespołu i... swoją?
Czytaj więcej

Reklama