Mogłoby się wydawać, że stworzenie skutecznej strategii sprzedażowej to jedno z najtrudniejszych zadań menedżera, po którego wykonaniu pozostaje już „tylko” dopilnowanie jej realizacji. Ostatni rok pokazał nam jednak wyraźnie, że nie ma chyba strategii, której nie trzeba byłoby poddawać okresowej ewaluacji. Dzięki bieżącym analizom i podjętej w odpowiednim momencie korekcie działań zyskujemy szansę na realizację planów firmy, mimo pojawiających się po drodze trudności. Jak rozpoznać, że pora na zmianę obranej strategii sprzedażowej? Od czego zacząć zmiany? Na te i inne pytania w Temacie Numeru odpowiada Gabriela Niewiadomska.
Kolejnym nieodłącznym elementem pracy w dziale sprzedaży jest tworzenie raportów. Jeśli jesteś menedżerem, ta zadanie dotyczy Cię podwójnie – musisz bowiem zapoznawać się i analizować raporty swoich handlowców, jak również sam tworzyć je dla swoich przełożonych. Przygotowywanie tego typu opracowań potrafi pochłaniać mnóstwo czasu, który większość osób wolałaby przeznaczyć na inne zadania. Na szczęście, dzięki przyswojeniu kilku zasad, można sprawić, że opracowywanie raportów będzie trwać zdecydowanie krócej. Jakie to zasady? Zapraszam do lektury artykułu Ryszarda Rabsztyńskiego „7 zasad tworzenia przejrzystego raportu dla przełożonych”.
Chyba każdy spotkał w życiu osobę – nauczyciela, lidera lub szefa – która zakładała, że w osiąganiu lepszych wyników członkom zespołu najlepiej pomaga współzawodnictwo. Niestety, liczne dowody przemawiają za dokładnie odwrotną tezą – a więc im bardziej rywalizujące otoczenie, tym większe ryzyko dysfunkcji i tym mniejsza szansa na efekt synergii. Rywalizacja może też przyczyniać się do szybszego wypalenia zawodowego pracowników. Dlaczego zamiast do bicia indywidualnych rekordów, lepiej zachęcać podwładnych do efektywnej współpracy, w rubryce Dream Team pisze Tomasz Sędzimir.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowaneTermin VUCA jako akronim słów: nieprzewidywalność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność został stworzony przez amerykańską Akademię Wojskową pod koniec lat 90. i w niedługim czasie zaczął być używany do analizy otoczenia przedsiębiorstwa, charakteryzowanego przez ciągle zmieniającą się rzeczywistość1. Globalne środowisko biznesowe wpływa na ryzyko każdego przedsiębiorstwa. Ważne jest przeanalizowanie...
Mówi się, że połowa wszystkich wydatków na marketing jest niepotrzebna – tylko nie wiadomo która. Biorąc po uwagę, że wartość netto rynku reklamowego w Polsce w 2020 r. wyniosła 9,97 mld złotych¹, widać, jak wiele można zyskać dzięki marketingowej analityce. Jakie wskaźniki marketingowe faktycznie należy mierzyć? Jakich KPIs użyć, aby weryfikować zasadność prowadzonych kampanii? Jak policzyć stopę...
Rozmowa z Marcinem Morawskim, Country Marketing Managerem w firmie Dell Technologies
Nigdy tak bardzo nie docenialiśmy obecności konsultantów obsługi klienta, jak podczas pandemii. Świat po COVID-19 będzie jednak według ekspertów zupełnie inny. Bardziej cyfrowy? Z pewnością! Dlatego tak ważne jest pozostawanie na bieżąco z trendami i nowinkami. Tylko dzięki temu firmy są w stanie zmieniać się na potrzeby cyfrowego klienta.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.