Czy cold calling i telemarketing to inne nazwy tego samego procesu? Wbrew powszechnej opinii, zdecydowanie tak nie jest! Być może właśnie przez błędne rozumienie tego pojęcia wielu menedżerów sprzedaży skarży się, że cold calling w ich firmach się nie sprawdza. Jak zbudować skuteczny proces, dzięki któremu „telefonowanie na zimno” przyniesie konkretne efekty? Jak szef sprzedaży może wesprzeć handlowców w realizacji tego zadania? Koniecznie przeczytajcie nasz Temat Numeru – dwa artykuły pod wspólnym tytułem „Cold calling, który działa”. Damian Rogala i Karol Bartkowski udzielają w nich odpowiedzi na te i inne pytania.
Czy słyszeliście o takim pojęciu, jak sales lead nurturing? Jeżeli nie, pora jak najszybciej to nadrobić. Wdrożenie tego etapu do procesu sprzedaży może bowiem bardzo pomóc w budowaniu relacji z klientami jeszcze przed rozpoczęciem faktycznego procesu zakupowego. Niezbędne będzie regularne korzystanie z portalu LinkedIn oraz współpraca z działem marketingu. Praktyczny przewodnik po wdrażaniu sales nurturing w firmie proponuje Katarzyna Sitarska. Z kolei Patryk Jasiński w swoim artykule podpowiada, jak zachęcić pracowników do aktywnego wykorzystywania mediów społecznościowych do celów zawodowych. Nie chodzi tu jednak o zmuszanie handlowców do spamowania znajomych na Facebooku „fantastycznymi ofertami, przygotowanymi tylko dla nich”. Dobrze zaplanowane i prowadzone działania na portalu LinkedIn to całkiem inna bajka – taka ze szczęśliwym zakończeniem w postaci pozyskanych klientów.
Pozyskanie klienta to jedno, a jego zadowolenie po zakupie i chęć regularnego zostawiania pieniędzy w naszej firmie – drugie. Tymczasem, jak pisze Marta Woźny-Tomczak w tekście „Jak sprawić, by klient po zakupie był bardziej zadowolony niż przed?”, zadowolony klient staje się najlepszym ambasadorem marki. Nosi zakupione produkty na/przy sobie albo mówi o nich w towarzystwie. Wystawia referencje, udziela rekomendacji swoim znajomym – i to bardzo często bez żadnej dodatkowej opłaty. Wdzięczny klient po prostu naturalnie chce pomóc swojej ulubionej marce, którą tym samym bezinteresownie wspiera. Choćby dlatego warto postarać się o jego satysfakcję. Jak to zrobić? Odpowiedzi szukajcie w artykule.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDFWindykacja – proces, który niestety jest rzeczą naturalną w dzisiejszych czasach. Posiadając firmę i nawiązując współpracę z wieloma kontrahentami, pracownikami i współpracownikami, obie strony muszą brać pod uwagę ryzyko przeżycia sytuacji, w której będą zmuszone użyć środków określonych prawem, żeby odzyskać swoje należności. W niniejszym artykule uwaga będzie skupiona na postępowaniu windykacyjnym...
Jak wynika z raportu Krajowego Rejestru Długów z 2019 r., przedsiębiorcy zarejestrowani w naszym kraju byli winni innym przedsiębiorcom prawie 9 mld złotych. Niespłacone wierzytelności rosną, a znikomy odsetek firm otrzymuje swoje należności na czas. Zaledwie kilkanaście procent organizacji otrzymuje zapłatę za swoje faktury w terminie. Takie otoczenie rynkowe ma znaczący wpływ na poziom kapitału obrotowego...
Lojalność klienta jeździ na bardzo pstrym koniu. Nawet jeśli nasz produkt jest wysokiej jakości i ma akceptowalną cenę, to najpewniej do drzwi klienta puka również nasza konkurencja z podobną ofertą. W jaki sposób możemy zatem wykorzystać poszczególne elementy obsługi posprzedażowej, aby klient wracał właśnie do nas?
Jeff Bezos osobiście wyjaśnia podstawowe zasady i filozofię tworzenia, budowania oraz przewodzenia takim firmom jak Amazon czy Blue Origin.
Przywództwo bywa uznawane za nadzwyczajny, rzadki talent, z którym po prostu trzeba się urodzić. Tymczasem prawda jest prozaiczna: przywództwo to złożona umiejętność, którą można budować - cierpliwie i z rozmysłem.
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej na podstawie danych otrzymanych od firm członkowskich podsumowało wyniki branży sprzedaży bezpośredniej w Polsce za miniony rok. Wynika z nich, że szacunkowa sprzedaż całej branży wzrosła o 2,1% w stosunku do 2019 r., co przyniosło prawie 3,5 miliarda złotych obrotu.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.