Szef Sprzedaży 58/2021 (wrzesień-październik)

Szef Sprzedaży nr 58/2021 - Cold calling, który działa

Cold calling, który działa

Czy cold calling i telemarketing to inne nazwy tego samego procesu? Wbrew powszechnej opinii, zdecydowanie tak nie jest! Być może właśnie przez błędne rozumienie tego pojęcia wielu menedżerów sprzedaży skarży się, że cold calling w ich firmach się nie sprawdza. Jak zbudować skuteczny proces, dzięki któremu „telefonowanie na zimno” przyniesie konkretne efekty? Jak szef sprzedaży może wesprzeć handlowców w realizacji tego zadania? Koniecznie przeczytajcie nasz Temat Numeru – dwa artykuły pod wspólnym tytułem „Cold calling, który działa”. Damian Rogala i Karol Bartkowski udzielają w nich odpowiedzi na te i inne pytania.

Czy słyszeliście o takim pojęciu, jak sales lead nurturing? Jeżeli nie, pora jak najszybciej to nadrobić. Wdrożenie tego etapu do procesu sprzedaży może bowiem bardzo pomóc w budowaniu relacji z klientami jeszcze przed rozpoczęciem faktycznego procesu zakupowego. Niezbędne będzie regularne korzystanie z portalu LinkedIn oraz współpraca z działem marketingu. Praktyczny przewodnik po wdrażaniu sales nurturing w firmie proponuje Katarzyna Sitarska. Z kolei Patryk Jasiński w swoim artykule podpowiada, jak zachęcić pracowników do aktywnego wykorzystywania mediów społecznościowych do celów zawodowych. Nie chodzi tu jednak o zmuszanie handlowców do spamowania znajomych na Facebooku „fantastycznymi ofertami, przygotowanymi tylko dla nich”. Dobrze zaplanowane i prowadzone działania na portalu LinkedIn to całkiem inna bajka – taka ze szczęśliwym zakończeniem w postaci pozyskanych klientów.

Pozyskanie klienta to jedno, a jego zadowolenie po zakupie i chęć regularnego zostawiania pieniędzy w naszej firmie – drugie. Tymczasem, jak pisze Marta Woźny-Tomczak w tekście „Jak sprawić, by klient po zakupie był bardziej zadowolony niż przed?”, zadowolony klient staje się najlepszym ambasadorem marki. Nosi zakupione produkty na/przy sobie albo mówi o nich w towarzystwie. Wystawia referencje, udziela rekomendacji swoim znajomym – i to bardzo często bez żadnej dodatkowej opłaty. Wdzięczny klient po prostu naturalnie chce pomóc swojej ulubionej marce, którą tym samym bezinteresownie wspiera. Choćby dlatego warto postarać się o jego satysfakcję. Jak to zrobić? Odpowiedzi szukajcie w artykule.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDF

Artykuły

nr 58/2021

Cold calling, który działa

Cold calling, który działa
  • Dlaczego w wielu firmach występują problemy ze skutecznym działaniem call center?
  • Dlaczego cold calling przeżywa obecnie drugą młodość?
  • W jaki sposób zbudować skuteczny proces pozyskiwania klientów przez telefon?
Czytaj więcej
nr 58/2021

Cold calling, który działa

Cold calling, który działa
  • Jakie są różnice pomiędzy cold callingiem a telemarketingiem?
  • Dlaczego czasami cold calling nie działa?
  • Jak możesz wesprzeć swoich handlowców w prowadzeniu skutecznego cold callingu jako menedżer?
Czytaj więcej
nr 58/2021

Sales nurturing ‑ nowy etap procesu sprzedaży B2B

Sales nurturing - nowy etap procesu sprzedaży B2B
  • Jakie są największe wyzwania, przed jakimi staje obecnie sprzedaż B2B?
  • Dlaczego klienci często unikają dzisiaj kontaktu z handlowcami?
  • Na czym polega sales lead nurturing?
Czytaj więcej
nr 58/2021

Jak zmotywować pracowników do publikowania w mediach społecznościowych?

Jak zmotywować pracowników do publikowania w mediach społecznościowych?
  • Jak najczęściej rozumiane jest pojęcie social selling i dlaczego takie rozumienie jest błędne?
  • Czego nie warto robić, zachęcając pracowników do aktywnego prowadzenia social mediów biznesowych?
  • Jak wykorzystać grywalizację do aktywizacji pracowników w mediach społecznościowych?
Czytaj więcej
nr 58/2021

Bumerang, czyli ponowne zatrudnienie pracownika, który już raz odszedł z firmy

Bumerang, czyli ponowne zatrudnienie pracownika, który już raz odszedł z firmy
  • Jakie są zalety i wady ponownego zatrudnienia pracownika, który już raz odszedł z firmy?
  • Kiedy nie warto się decydować na takie rozwiązanie?
  • Jak ponowne zatrudnienie byłego pracownika wpływa na zespół?
Czytaj więcej
nr 58/2021

Nowy szef i jego największe wyzwanie

Nowy szef i jego największe wyzwanie
  • Od czego powinien zacząć pracę nowy szef działu sprzedaży?
  • Przez jakie fazy podczas kształtowania się przechodzi zespół?
  • Z jakimi zmianami i procesami musi liczyć się szef podczas każdej z tych faz?
Czytaj więcej
nr 58/2021

"Szefie, nie potrafię tego zrobić, za dużo ode mnie wymagasz!"

"Szefie, nie potrafię tego zrobić, za dużo ode mnie wymagasz!"
  • Jakie sytuacje i problemy mogą się kryć za słowami pracownika zawartymi w tytule artykułu?
  • Jak w poszczególnych sytuacjach menedżer powinien rozmawiać z pracownikiem?
  • Jaki algorytm stosować podczas rozmowy z narzekającym pracownikiem?
Czytaj więcej
nr 58/2021

Egoiści ‑ najgorsi handlowcy

Egoiści - najgorsi handlowcy
  • Dlaczego w wielu przypadkach to menedżerowie sprzedaży są winni niskiej jakości pracy handlowców?
  • Jakie błędy szef sprzedaży popełnia na etapie rekrutacji zespołu?
  • Dlaczego egoista długofalowo nie będzie dobrym handlowcem?
Czytaj więcej
nr 58/2021

Czego chce klient? Zapytaj go!

Czego chce klient? Zapytaj go!
  • Dlaczego wywiad jest najlepszym sposobem, by ustalić naszą buyer personę?
  • Kto powinien przeprowadzać takie wywiady?
  • Jak się przygotować do prowadzenia tego rodzaju rozmów?
Czytaj więcej
nr 58/2021

Marchewki zostaw w warzywniaku, a kije w stolarni

Marchewki zostaw w warzywniaku, a kije w stolarni
  • Jak stać się liderem, za którym podąży zespół?
  • Jak wzbudzić zaufanie w zespole?
  • Gdzie szukać inspiracji i wskazówek do dalszego rozwoju?
Czytaj więcej
nr 58/2021

Trudna sztuka przyznawania się do błędów

Trudna sztuka przyznawania się do błędów
  • Dlaczego wielu szefów wzbrania się przed przyznaniem się do błędu?
  • Dlaczego próba bycia nieomylnym się nie opłaca?
  • Jak przepraszać w sytuacjach zawodowych?
Czytaj więcej
nr 58/2021

Pracuj mądrze, nie ciężko

Pracuj mądrze, nie ciężko
  • Dlaczego praca głęboka jest szczególną kompetencją XXI w.?
  • Czym jest iluzja multitaskingu?
  • Jak mierzyć prawdziwą produktywność?
Czytaj więcej
nr 58/2021

Sprint, maraton czy surwiwal, czyli o tempie wprowadzania nowych produktów

Sprint, maraton czy surwiwal, czyli o tempie wprowadzania nowych produktów
  • Jakie czynniki najczęściej wpływają na konieczność wycofania produktu z oferty?
  • Dlaczego w wielu branżach tempo wprowadzania nowych produktów wyraźnie się zmienia?
  • Dlaczego nie należy się bać innowacji?
Czytaj więcej
nr 58/2021

Neuromarketing jako sposób na zwiększenie sprzedaży

Neuromarketing jako sposób na zwiększenie sprzedaży
  • W jaki sposób cena wpływa na klienta?
  • Dlaczego dużo nie zawsze znaczy lepiej?
  • Czym są decyzje ekstensywne, limitowane, nawykowe i impulsywne?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 58/2021

Windykacja – postępowanie sądowe czy firma windykacyjna?

Windykacja – postępowanie sądowe czy firma windykacyjna?

Windykacja – proces, który niestety jest rzeczą naturalną w dzisiejszych czasach. Posiadając firmę i nawiązując współpracę z wieloma kontrahentami, pracownikami i współpracownikami, obie strony muszą brać pod uwagę ryzyko przeżycia sytuacji, w której będą zmuszone użyć środków określonych prawem, żeby odzyskać swoje należności. W niniejszym artykule uwaga będzie skupiona na postępowaniu windykacyjnym...

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 58/2021

Faktoring a płynność przedsiębiorstw

Faktoring a płynność przedsiębiorstw

Jak wynika z raportu Krajowego Rejestru Długów z 2019 r., przedsiębiorcy zarejestrowani w naszym kraju byli winni innym przedsiębiorcom prawie 9 mld złotych. Niespłacone wierzytelności rosną, a znikomy odsetek firm otrzymuje swoje należności na czas. Zaledwie kilkanaście procent organizacji otrzymuje zapłatę za swoje faktury w terminie. Takie otoczenie rynkowe ma znaczący wpływ na poziom kapitału obrotowego...

Czytaj więcej
nr 58/2021

Jak sprawdzić, czy klientowi podoba się nasza oferta?

Jak sprawdzić, czy klientowi podoba się nasza oferta?
  • Jak sprawdzać reakcje klientów, nie mogąc się z nimi spotkać osobiście podczas prezentacji oferty?
  • Czym są oferty-niespodzianki i dlaczego należy się ich wystrzegać?
  • W jaki sposób umawiać się z klientem na udzielenie informacji zwrotnej o ofercie?
Czytaj więcej
nr 58/2021

"Kliencie, pomóż nam się rozwijać!"

"Kliencie, pomóż nam się rozwijać!"
  • Jak wykorzystać relacje z klientem do planowania rozwoju i strategii sprzedażowej firmy?
  • W czym pomaga mapowanie doświadczeń klienta?
  • W jaki sposób sztuczna inteligencja może wesprzeć kontakt z klientem?
Czytaj więcej
nr 58/2021

Jak sprawić, by klient po zakupie był bardziej zadowolony niż przed?

Jak sprawić, by klient po zakupie był bardziej zadowolony niż przed?
  • W czym pomaga dobry kontakt posprzedażowy z klientem?
  • Dlaczego w sprzedaży trzeba dbać o emocje klienta?
  • Na czym polega over-delivery?
Czytaj więcej
nr 58/2021

Napastnik sam na meczu nie wygra...

Napastnik sam na meczu nie wygra...
  • Czym jest Revenue Team i kto powinien w nim zasiadać?
  • Po co twojej firmie Revenue Team?
  • Jak ocenić skuteczność Revenue Team?
Czytaj więcej
nr 58/2021

"Niedługo zrobię przelew", czyli kiedy klienci mocno spóźniają się z płatnościami...

"Niedługo zrobię przelew", czyli kiedy klienci mocno spóźniają się z płatnościami...
  • Jak zadbać o płynność finansową w firmie?
  • Jak ochronić firmę przed powstaniem zaległości w płatnościach ze strony klientów?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 58/2021

Dobra obsługa posprzedażowa sposobem na lojalność klienta

Dobra obsługa posprzedażowa sposobem na lojalność klienta

Lojalność klienta jeździ na bardzo pstrym koniu. Nawet jeśli nasz produkt jest wysokiej jakości i ma akceptowalną cenę, to najpewniej do drzwi klienta puka również nasza konkurencja z podobną ofertą. W jaki sposób możemy zatem wykorzystać poszczególne elementy obsługi posprzedażowej, aby klient wracał właśnie do nas?

Czytaj więcej
nr 58/2021

W jaki sposób przygotować swoją firmę do pozyskiwania leadów?

W jaki sposób przygotować swoją firmę do pozyskiwania leadów?
  • Jak przygotować kampanię leadową?
  • Jak zwiększyć sprzedaż z pozyskanych leadów?
  • Jak zautomatyzować procesy sprzedażowe w swojej firmie?
Czytaj więcej
nr 58/2021

Nie bój się błądzić

Nie bój się błądzić

Jeff Bezos osobiście wyjaśnia podstawowe zasady i filozofię tworzenia, budowania oraz przewodzenia takim firmom jak Amazon czy Blue Origin.

Czytaj więcej
nr 58/2021

Trudna sztuka przywództwa

Trudna sztuka przywództwa

Przywództwo bywa uznawane za nadzwyczajny, rzadki talent, z którym po prostu trzeba się urodzić. Tymczasem prawda jest prozaiczna: przywództwo to złożona umiejętność, którą można budować - cierpliwie i z rozmysłem.

Czytaj więcej
nr 58/2021

Wyniki branży sprzedaży bezpośredniej za 2020 r.

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej na podstawie danych otrzymanych od firm członkowskich podsumowało wyniki branży sprzedaży bezpośredniej w Polsce za miniony rok. Wynika z nich, że szacunkowa sprzedaż całej branży wzrosła o 2,1% w stosunku do 2019 r., co przyniosło prawie 3,5 miliarda złotych obrotu.

Czytaj więcej
nr 58/2021

Pierwiastek RL9

Pierwiastek RL9
  • Jak z osiągnięć Roberta Lewandowskiego wyciągnąć wnioski dla siebie, by skuteczniej zarządzać własną karierą?
  • Dlaczego nie warto bać się zmian?
  • W jaki sposób detale budują naszą zawodową wartość?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.