Szef Sprzedaży 59/2021 (listopad-grudzień)

Szef Sprzedaży nr 59/2021 - Jak zniechęcić handlowców do udzielania rabatów?

Jak zniechęcić handlowców do udzielania rabatów?

„Szefie, mamy za drogo!” – brzmi znajomo? Dlaczego handlowcy uwielbiają narzekać na ceny produktów lub usług? Jak pisze Tomasz Kalko w Temacie Numeru: „wewnętrzna presja na obniżanie ceny może być sygnałem świadczącym o błędzie w zarządzaniu zespołem, złym lokowaniu produktu lub źle prowadzonej akcji promocyjnej”. Jak wyjść z paradygmatu najniższej ceny? Sposobów jest kilka: od pracy nad motywacją podwładnych, przez wprowadzanie zmian w systemach prowizyjnych, aż po odpowiednie targetowanie produktów/usług i właściwie skonstruowaną współpracę z sieciami dystrybucji. Przeczytacie o nich w artykule „Rabat? To stolica Maroka!”.

„Nigdy się spodziewałbym się po Kasi takiego zachowania!” – na pewno byłeś/aś w sytuacji, w której zachowanie współpracownika lub znajomego wzbudziło twoje szczere zdziwienie. Ale... właściwie dlaczego? Skąd biorą się nasze przypuszczenia na temat czyjegoś postępowania w konkretnej sytuacji? Warto dodać do swojego słownika termin „atrybucja” i zapoznać się z najczęstszymi błędami atrybucji, które były już przyczyną niejednego nieporozumienia – również w sferze biznesu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule Martyny Cichowicz w rubryce „Pytania i odpowiedzi”.

Wiele miejsca w podręcznikach zarządzania i magazynach, takich jak „Szef Sprzedaży”, poświęca się temu, jakich zachowań unikać na kierownicznych stanowiskach. Nieco mniej mówi się i pisze o tym, jakich słów i zwrotów należy kategorycznie unikać, zwłaszcza na stanowisku szefa. „Ciesz się, że masz tę pracę!”, „Nikt inny nie ma z tym problemu, tylko ty” czy „W tej firmie robimy to tak” to tylko niektóre z nich. Dlaczego ich użycie zabija prawidłową komunikację w zespole i w jaki sposób je zastąpić? Zachęcam do lektury tekstu Katarzyny Muzyczyszyn „Zakazane słowa” – warto!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

nr 59/2021

"Rabat? To stolica Maroka!"

"Rabat? To stolica Maroka!"
  • Dlaczego handlowcy narzekają na ceny produktów lub usług, które sprzedają?
  • Jakie rozwiązania mogą wyprowadzić handlowców i klientów z paradygmatu niskiej ceny?
  • W jaki sposób odpowiednio zaprojektowany mechanizm premiowania może pomóc w wyjściu z presji obniżania ceny?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Kiedy produkt zjada produkt...

Kiedy produkt zjada produkt...
  • W jakich sytuacjach najczęściej dochodzi do zjawiska kanibalizacji produktów?
  • Jak uniknąć sytuacji, w której produkty lub usługi naszej firmy zaczynają ze sobą konkurować?
  • Jak nie dopuścić do kanibalizacji w SEO?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Gdy strona www lub aplikacja nie sprzedaje

Gdy strona www lub aplikacja nie sprzedaje
  • Jak sprawić, by pierwsze wrażenia użytkownika strony WWW lub aplikacji były pozytywne?
  • Czego użytkownicy oczekują od stron WWW i aplikacji?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Mówmy sobie po imieniu!

Mówmy sobie po imieniu!
  • Kiedy przechodzenie z pracownikami na „ty” jest dobrym rozwiązaniem?
  • Jakie problemy może generować takie podejście?
  • Kto powinien proponować przejście na „ty”?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 59/2021

Zakazane słowa

Zakazane słowa
  • Czego menedżer nigdy nie powinien mówić swojemu zespołowi?
  • Czym są gry władzy i dlaczego są niebezpieczne?
  • Dlaczego nie należy krytykować pracowników publicznie, np. w trakcie zebrania?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Czy twój zespół to naprawdę zespół?

Czy twój zespół to naprawdę zespół?
  • Kiedy mamy do czynienia z prawdziwym zespołem i czym cechuje się zespołowość?
  • Po czym poznać, że zespół odpowiednio funkcjonuje?
  • Jakie dysfunkcje pracy zespołowej mogą niszczyć sprzedażową drużynę i jak temu przeciwdziałać?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Od reprymendy do wywierania wpływu ‑ jak rozmawiać o wynikach

Od reprymendy do wywierania wpływu - jak rozmawiać o wynikach
  • Dlaczego sposób prowadzenia rozmowy o wynikach jest tak istotny?
  • Jakie zachowania szefa czynią pracownika pasywnym?
  • Czym reprymenda różni się od wywierania wpływu?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Dobre nawyki, które warto rozwijać, prowadząc zespoły sprzedażowe

Dobre nawyki, które warto rozwijać, prowadząc zespoły sprzedażowe
  • Jakie są kluczowe kompetencje dobrego menedżera sprzedaży?
  • Jakie pytania powinien sobie zadać każdy szef zespołu?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Kluczowe narzędzia menedżera w zarządzaniu sprzedażą

Kluczowe narzędzia menedżera w zarządzaniu sprzedażą
  • Czy wykształcenie jest w dzisiejszych czasach istotne, czy nie ma większego znaczenia?
  • Jakie są obecnie najbardziej pożądane umiejętności miękkie?
  • Co to znaczy, że szef powinien umieć sprzedawać siebie handlowcom?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Czasem szansa, czasem kryzys

Czasem szansa, czasem kryzys
  • Jak duże zasięgi mają obecnie media społecznościowe?
  • Jak reagować na negatywne komentarze na temat firmy, produktów czy usług, zamieszczane przez klientów lub konkurencję w internecie?
  • Jak tworzyć komunikację, która ma zjednywać do marki, a nie antagonizować jej klientów?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Czy ty i twój zespół sprzedaży jesteście gotowi na digital?

Czy ty i twój zespół sprzedaży jesteście gotowi na digital?
  • Dlaczego mamy obecnie do czynienia z kryzysem zaufania do handlowca?
  • W jakim kierunku powinna podążać współczesna sprzedaż?
  • Jak umieścić strategie digital w strategii sprzedaży?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Jeździć czy nie jeździć do klienta?

Jeździć czy nie jeździć do klienta?
  • Czy zawsze warto osobiście odwiedzać klientów?
  • Dlaczego często się to nie opłaca?
  • Kiedy sprzedaż zdalna to jedyny słuszny model?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Pięć sposobów na przyciągnięcie uwagi klienta

Pięć sposobów na przyciągnięcie uwagi klienta
  • Dlaczego reklamy telewizyjne mają często mniejszą moc niż kampanie w mediach społecznościowych?
  • Jak i po co monitorować, gdzie skupia się uwaga naszych klientów?
  • Na czym polega marketing partyzancki i na co uważać, wdrażając go w swojej firmie?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Pięć sposobów na przyciągnięcie uwagi klienta

Pięć sposobów na przyciągnięcie uwagi klienta
  • Czego oczekują i na co zwracają uwagę klienci sklepów internetowych i stacjonarnych?
  • Jak skutecznie przyciągać ich uwagę w obu kanałach sprzedaży?
  • Jak zaciekawić odbiorcę i osiągnąć zamierzone cele handlowe?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 59/2021

Szefie, potrzebny dodatkowy rabat!

Szefie, potrzebny dodatkowy rabat!

W wielu firmach handlowych ich właściciele bądź też zwierzchnicy działów sprzedaży regularnie spotykają się z prośbami swoich handlowców odnośnie udzielenia obsługiwanym przez nich klientom dodatkowych rabatów promocyjnych. Warto jednak mieć świadomość jak faktyczna wartość rabatu, którego zdecydujemy się udzielić, wpłynie na generowaną przez firmę masę marży, a tym samym profitowość prowadzonych działań...

Czytaj więcej
nr 59/2021

Jak zadbać o to, by handlowcy byli ekspertami w swoim fachu?

Jak zadbać o to, by handlowcy byli ekspertami w swoim fachu?
  • Jakie warunki musi spełniać handlowiec, by można go było uznać za eksperta w swojej dziedzinie?
  • Jaką wiedzę powinien mieć handlowiec ekspert?
  • Jak stworzyć ekspertów w swoim dziale handlowym?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Jak się NIE spotykać

Jak się NIE spotykać
  • Jakie błędy są najczęściej popełniane przez szefa sprzedaży podczas spotkań z zespołem?
  • Co robić przed, w trakcie i po spotkaniu, aby uczynić je maksymalnie produktywnym?
  • Jak kończyć spotkania z zespołem?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Jak rozwijać umiejętności zarządzania zespołem sprzedaży? Case study

Jak rozwijać umiejętności zarządzania zespołem sprzedaży? Case study
  • Na czym polega rozwój kompetencji w modelu 70-20-10?
  • Kiedy korzystać ze szkoleń, a kiedy z mentoringu?
  • Na czym polega mentoring?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Sprzedawaj warstwami

Sprzedawaj warstwami
  • Na czym polega sprzedaż warstwami?
  • Jakie są różnice pomiędzy produktem podstawowym, oczekiwanym, poszerzonym i potencjalnym?
  • Jak zadbać o możliwość sprzedaży warstwowej już na poziomie pracy nad produktem?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 59/2021

Wykorzystać potencjał mobile

Wykorzystać potencjał mobile
  • Jak zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie wykorzystując mobile?
  • Jak zaprojektować aplikację mobilną odpowiadającą na potrzeby konsumentów?
  • Z których marek warto czerpać inspirację wdrażając rozwiązania przyjazne m-klientom?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 59/2021

Strona produktowa na medal

Strona produktowa na medal
  • Jak wykorzystać potencjał strony produktowej w SEO?
  • O jakie elementy strony produktowej zadbać, by poprawić efekty pozycjonowania?
  • Jak zoptymalizować stronę produktową, żeby była widoczna w Google i generowała ruch?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Atrybucja w sprzedaży i zarządzaniu

Atrybucja w sprzedaży i zarządzaniu
  • Czym jest atrybucja i jakie znaczenie ma w sprzedaży?
  • Na czym polegają błędy atrybucji?
  • Czym atrybucja wewnętrzna różni się od zewnętrznej i jakie konsekwencje mają oba te typy?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Wygrać dziś, wygrać jutro

Wygrać dziś, wygrać jutro
Czytaj więcej
nr 59/2021

Jak zbudować firmę

Jak zbudować firmę
Czytaj więcej
nr 59/2021

Jak nie wciskać klientowi produktu?

Jak nie wciskać klientowi produktu?
Czytaj więcej
nr 59/2021

MBA skrojone na miarę

MBA skrojone na miarę
Czytaj więcej
nr 59/2021

Semantyczny groch z kapustą

Semantyczny groch z kapustą
  • Co oznaczają proste, zdawałoby się, pojęcia ze świata biznesu, takie jak mingling, referral czy networking, i dlaczego najczęściej są niepoprawnie rozumiane?
  • Z jakich narzędzi korzysta networking?
  • Czym testimonials różni się od endorsement?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Złap oddech ‑ w życiu i w biznesie

Złap oddech - w życiu i w biznesie
  • Dlaczego warto nauczyć się prawidłowego oddychania?
  • Dlaczego głęboki oddech nie oznacza dobrego oddechu?
  • W jaki sposób prawidłowe oddychanie może wpływać na poziom stresu?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.