„Szefie, mamy za drogo!” – brzmi znajomo? Dlaczego handlowcy uwielbiają narzekać na ceny produktów lub usług? Jak pisze Tomasz Kalko w Temacie Numeru: „wewnętrzna presja na obniżanie ceny może być sygnałem świadczącym o błędzie w zarządzaniu zespołem, złym lokowaniu produktu lub źle prowadzonej akcji promocyjnej”. Jak wyjść z paradygmatu najniższej ceny? Sposobów jest kilka: od pracy nad motywacją podwładnych, przez wprowadzanie zmian w systemach prowizyjnych, aż po odpowiednie targetowanie produktów/usług i właściwie skonstruowaną współpracę z sieciami dystrybucji. Przeczytacie o nich w artykule „Rabat? To stolica Maroka!”.
„Nigdy się spodziewałbym się po Kasi takiego zachowania!” – na pewno byłeś/aś w sytuacji, w której zachowanie współpracownika lub znajomego wzbudziło twoje szczere zdziwienie. Ale... właściwie dlaczego? Skąd biorą się nasze przypuszczenia na temat czyjegoś postępowania w konkretnej sytuacji? Warto dodać do swojego słownika termin „atrybucja” i zapoznać się z najczęstszymi błędami atrybucji, które były już przyczyną niejednego nieporozumienia – również w sferze biznesu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule Martyny Cichowicz w rubryce „Pytania i odpowiedzi”.
Wiele miejsca w podręcznikach zarządzania i magazynach, takich jak „Szef Sprzedaży”, poświęca się temu, jakich zachowań unikać na kierownicznych stanowiskach. Nieco mniej mówi się i pisze o tym, jakich słów i zwrotów należy kategorycznie unikać, zwłaszcza na stanowisku szefa. „Ciesz się, że masz tę pracę!”, „Nikt inny nie ma z tym problemu, tylko ty” czy „W tej firmie robimy to tak” to tylko niektóre z nich. Dlaczego ich użycie zabija prawidłową komunikację w zespole i w jaki sposób je zastąpić? Zachęcam do lektury tekstu Katarzyny Muzyczyszyn „Zakazane słowa” – warto!
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowaneW wielu firmach handlowych ich właściciele bądź też zwierzchnicy działów sprzedaży regularnie spotykają się z prośbami swoich handlowców odnośnie udzielenia obsługiwanym przez nich klientom dodatkowych rabatów promocyjnych. Warto jednak mieć świadomość jak faktyczna wartość rabatu, którego zdecydujemy się udzielić, wpłynie na generowaną przez firmę masę marży, a tym samym profitowość prowadzonych działań...
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.