Szef Sprzedaży 60/2022 (styczeń-luty)

Szef Sprzedaży nr 60/2022 - Jak wybrać idealny system premiowy dla swojego zespołu?

Jak wybrać idealny system premiowy dla swojego zespołu?

Coraz częściej słychać głosy, że dla większości z nas pieniądze nie są główną motywacją do pracy, ale nie da się ukryć, że prowizje budzą w handlowcach (i ich szefach) duże emocje. Wybór właściwego systemu prowizyjnego może się wydawać łatwy, lecz to tylko pozory – każdy z nich ma swoje ograniczenia, które potrafią w istotny sposób wpływać m.in. na zaangażowanie pracowników w osiąganie zaplanowanych celów. Czym się kierować, analizując różne opcje dla swojego działu handlowego, i gdzie zazwyczaj czyha najwięcej pułapek podpowiada w naszym Temacie Numeru Tomasz Kalko.

Innym, dużym wyzwaniem dla każdego szefa jest odpowiednie delegowanie zadań, a następnie egzekwowanie ich terminowego wykonywania. Wielu menedżerów obawia się dzielenia zadaniami z zespołem, żywiąc przekonanie, że pracownik nie poradzi sobie tak samo dobrze, jak zrobiliby to oni. Jest to jednak najlepsza droga do frustracji i... utonięcia w morzu zadań. Jeśli zdelegowaliśmy część obowiązków na członków zespołu, jakie narzędzia najlepiej sprawdzą się w ich egzekwowaniu? Więcej na ten temat pisze Marta Woźny-Tomczak w artykule „Jak egzekwować terminowe wykonywanie zadań od podwładnych?”.

Narzędziom poświęcone są też teksty Kingi Zehner i Grzegorza Kubery z rubryki Technologia. Jak wykorzystać wsparcie technologiczne na różnych etapach procesu sprzedaży i obsługi klienta? Jak przygotować się do wdrożenia takich systemów? Jakie rodzaje oprogramowania, poza dobrze znanymi systemami CRM i ERP, mogą pomóc szefowi sprzedaży w organizacji pracy własnej i zespołu? Przeczytajcie koniecznie!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

nr 60/2022

Jak dopasować system premiowy do zespołu?

Jak dopasować system premiowy do zespołu?
  • Jak stworzyć idealny system premiowy lub prowizyjny?
  • Co warto wziąć pod uwagę, analizując opcję prowizji od zysku?
  • Z jakimi dylematami i ograniczeniami wiąże się wprowadzenie prowizji od obrotu?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Jak ograniczyć chaos w dziale sprzedaży?

Jak ograniczyć chaos w dziale sprzedaży?
  • Skąd bierze się chaos w dziale sprzedaży?
  • Jaki wpływ na porządek w dziale sprzedaży ma system prowizyjny?
  • Czy warto spisywać standardy stanowisk handlowych?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Jak rekrutować, by nie musieć ciągle powtarzać tego procesu

Jak rekrutować, by nie musieć ciągle powtarzać tego procesu
  • Dlaczego część menedżerów sprzedaży boi się zatrudniać tzw. gwiazdy sprzedaży?
  • Jak nie doprowadzić do efektu kuli śniegowej i masowych odejść pracowników?
  • O co pytać kandydatów podczas rozmów rekrutacyjnych?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Odporność psychiczna ‑ jak ją określić i jak rozwijać

Odporność psychiczna - jak ją określić i jak rozwijać
  • Dlaczego handlowcy z takim samym przygotowaniem merytorycznym nie osiągają jednakowych wyników, choć pracują w tej samej firmie?
  • Co decyduje o skutecznym wykorzystywaniu potencjału, umiejętności, wiedzy bez względu na warunki, w jakich realizuje się sprzedaż?
  • Czym jest odporność psychiczna i jak rozpoznać, że handlowiec ma tę cechę?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Największa zmora menedżera sprzedaży

Największa zmora menedżera sprzedaży
  • Jakie cechy powinien mieć dobry menedżer zespołu sprzedaży?
  • Czego menedżer sprzedaży może się nauczyć od pilotów i lekarzy?
  • Do czego można wykorzystać checklisty?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 60/2022

10 cech skutecznego szefa sprzedaży, czyli magia naturalnych predyspozycji w pracy

10 cech skutecznego szefa sprzedaży, czyli magia naturalnych predyspozycji w pracy
  • Jakie są trzy podstawowe warunki dotyczące głębszej motywacji do realizacji zadań, obowiązków i odpowiedzialności wynikających z roli?
  • Jakie cechy pomagają dyrektorom sprzedaży w realizacji codziennych obowiązków?
  • Na czym polega magia naturalnych predyspozycji?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Jak egzekwować od podwładnych terminowe wykonywanie zadań?

Jak egzekwować od podwładnych terminowe wykonywanie zadań?
  • Dlaczego jednym z najczęstszych problemów z egzekwowaniem zadań jest ich niewłaściwe oddelegowanie?
  • Czy kontrolujący szef może być jednocześnie empatycznym szefem?
  • Jakie narzędzia mogą pomóc w egzekwowaniu zadań?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Feedback i upward feedback ‑ narzędzia rozwojowe nowoczesnego menedżera

Feedback i upward feedback - narzędzia rozwojowe nowoczesnego menedżera
  • Jak przekazać informację zwrotną, aby nie została odebrana jako atak?
  • Konstruktywny feedback, czyli jaki?
  • Dlaczego warto stosować i kaskadować upward feedback w organizacji?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Czy szef ma płeć, czyli różnice w sposobie zarządzania przez mężczyzn i kobiety

Czy szef ma płeć, czyli różnice w sposobie zarządzania przez mężczyzn i kobiety
  • Czy badania wskazują na różnice w sposobie zarządzania zespołem w zależności od płci?
  • Czy pośród kompetencji liderskich są takie, o które łatwiej przedstawicielom którejś z płci?
  • Na czym polega przywództwo interaktywne?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Jak nie marnować firmowych pieniędzy

Jak nie marnować firmowych pieniędzy
  • W jaki sposób firmy najczęściej marnują pieniądze?
  • Jak niewłaściwie sporządzona specyfikacja utrudnia zakupy?
  • Dlaczego zbyt niska cena zakupu nie powinna nas cieszyć?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Jak zdobywać rentowne kontrakty, gdy rynek notuje drastyczny spadek cen?

Jak zdobywać rentowne kontrakty, gdy rynek notuje drastyczny spadek cen?
  • Dlaczego tak wiele firm ma problemy z wprowadzaniem zmian i reagowaniem na zmiany na rynku?
  • Na czym polega sprzedaż neandertalska, a na czym transformacyjna?
  • Jak sprawdzić, czy twoja firma jest konkurencyjna?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Na fali trendów

Na fali trendów
  • Jak badać trendy rynkowe?
  • Jak w praktyce trendy wpływają na sprzedaż?
  • Skąd czerpać informacje o trendach?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Kultura zjada strategię na śniadanie

Kultura zjada strategię na śniadanie
  • Dlaczego właściwa kultura organizacyjna w firmie może decydować o powodzeniu lub – przeciwnie – spadku sprzedaży?
  • Na czym polega idea relacji H2H?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 60/2022

Metoda wartości życiowej klienta pozwala sprawdzić rentowność

Metoda wartości życiowej klienta pozwala sprawdzić rentowność

Aby mieć pewność, że koszty pozyskania nowych klientów, które ponosi firma przyniosą oczekiwane zyski, warto zastosować metodę oceny rentowności klienta, dzięki której można mieć pewność, że dzisiejsze inwestycje okażą się opłacalne.

Czytaj więcej
nr 60/2022

Najważniejsze słowo w relacji sprzedawca ‑ klient

Najważniejsze słowo w relacji sprzedawca - klient
  • Jakie słowo najlepiej oddaje sens kontaktu z klientem?
  • Kiedy nie warto ponownie dzwonić do klienta?
  • W jakiej sytuacji kolejny kontakt z klientem nie ma sensu?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Audytor UX w świecie e‑commerce

Audytor UX w świecie e-commerce
  • Jakie działania wdrożyć, gdy konwersja w e-sklepie spada?
  • Na czym polega audyt UX?
  • Jakie są źródła wiedzy podczas audytu UX?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Systemy, które pracują za ciebie

Systemy, które pracują za ciebie
  • Jak wykorzystać wsparcie technologiczne na każdym etapie procesu sprzedaży i obsługi klienta?
  • Jakie funkcje programów mogą wykorzystać szefowie sprzedaży w celu usprawnienia procesów handlowych oraz obsługi klienta?
  • W jaki sposób przygotować się do wdrożenia oraz ile ono trwa?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Najlepsze technologie dla szefa sprzedaży

Najlepsze technologie dla szefa sprzedaży
  • W jakich obszarach nowe technologie najbardziej pomogą szefowi sprzedaży?
  • Czym jest BRM?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 60/2022

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Najlepsza agencja PR na świecie* – Edelman – w 2020 r. osiągnęła income fee w wysokości 840,022,000$. I chociaż mówi się, że public relations to inwestycja w wizerunek, to... ta inwestycja musi się zwracać. Jak zatem mierzyć efekty działań PR i rozliczać się z agencjami? Które wskaźniki media relations to must-have? Jak dobrze policzyć AVE i jak faktycznie sprawdzić, czy współpraca z influencerem jest...

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 60/2022

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej

Wykorzystaj trendy i sprzedawaj więcej
  • # Jak sprawdzić, które produkty/usługi cieszą się największą popularnością wśród klientów?
  • # Jak wykorzystać bazę Amazona do rozeznania rynku?
  • # Jakich innych narzędzi użyć do tej analizy?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Jak sobie radzić z tremą przed wystąpieniem publicznym

Jak sobie radzić z tremą przed wystąpieniem publicznym
  • Jakie ćwiczenia pomogą zapanować nad tremą?
  • Co zrobić, gdy całe ciało alarmuje: „stresuję się tym wystąpieniem”?
  • W jaki sposób odpowiednia postawa i mimika mogą nam pomóc w walce z tremą?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Pandemia była dla nas wszystkich lekcją pokory

Pandemia była dla nas wszystkich lekcją pokory

Wywiad z Agnieszką Kłos-Siddiqui, prezes zarządu Provident Polska

Czytaj więcej
nr 60/2022

Weź udział w 18. ogólnopolskim badaniu wykorzystania poczty elektronicznej!

Weź udział w 18. ogólnopolskim badaniu wykorzystania poczty elektronicznej!
Czytaj więcej
nr 60/2022

Działaj bez wysiłku

Działaj bez wysiłku
Czytaj więcej
nr 60/2022

Niezapomniane opowieści, które pomogą ci w życiu i biznesie

Niezapomniane opowieści, które pomogą ci w życiu i biznesie
Czytaj więcej
nr 60/2022

Błędy, które mogą kosztować twoją firmę miliony

Błędy, które mogą kosztować twoją firmę miliony

Żadna firma ani organizacja nie jest wolna od nieudanych inwestycji, przekrętów i porażek. O tym właśnie jest książka Złe decyzje zakupowe – o marnotrawieniu czasu, pieniędzy i innych zasobów na bezsensowne projekty. Peter Smith stworzył wciągającą opowieść o największych błędach oraz oszustwach związanych z zakupami dóbr i usług, które przydarzyły się zarówno nowicjuszom, jak i ekspertom z całego...

Czytaj więcej
nr 60/2022

Marketing 5.0

Marketing 5.0
Czytaj więcej
nr 60/2022

O jeden kieliszek za daleko...

O jeden kieliszek za daleko...
  • Jaką rolę w zapobieganiu alkoholowej „katastrofie” podczas imprezy integracyjnej odgrywa szef sprzedaży?
  • Jak i kiedy reagować, jeśli podczas imprezy firmowej pracownicy pod wpływem alkoholu zachowają się nieodpowiednio?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.