Czy strategia sprzedaży może wpływać na to, jak nasza firma czy oferowane przez nią produkty lub usługi są odbierane na rynku? Mogłoby się wydawać, że nie, bo strategia jest wewnętrznym dokumentem firmowym, który ma wyznaczać cele i metody pracy działu handlowego. Są jednak przedsiębiorstwa, jak np. Apple czy Zalando, które z powodzeniem wykorzystują strategię do budowania relacji z klientami i dystrybutorami. Dlaczego warto wziąć z nich przykład i jak zacząć podpowiada w naszym Temacie Numeru Tomasz Kalko. O tworzeniu strategii sprzedaży przeczytacie natomiast w artykule Martyny Cichowicz.
Strategia to jedno, a sposób jej realizacji przez handlowców – to często zupełnie coś innego. Wciąż zdarza się, że pracownicy działu handlowego obiecują klientom złote góry byle tylko sprzedać produkt czy usługę, nie myśląc przy tym w ogóle o możliwych konsekwencjach takiego działania. Niestety prędzej czy później kłamstwo się wyda, a sprawa trafia do nas – szefów sprzedaży. Jak reagować, gdy handlowcy składają klientom obietnice bez pokrycia pisze Gabriela Niewiadomska. Ciekawym uzupełnieniem tego artykułu jest tekst Aldony Kucner „Żeby nie żałował” o przyczynach dysonansu pozakupowego u klientów. Oba gorąco polecam!
Kluczem do sukcesu w dziale handlowym jest odpowiedni podział leadów. Według jakich zasad je rozdzielać i co wspólnego z tym zagadnieniem mają myśliwi i farmerzy? Przekonacie się, jeśli zajrzycie do artykułu Tomasza Targosza „Jak przydzielać leady handlowcom, aby zwiększyć sprzedaż?”.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDFSzukasz dobrze płatnej i ciekawej pracy, która zapewni Ci stabilizację na lata?
Chcesz cały czas się rozwijać i sprzedawać najlepsze produkty energetyczne na rynku?
Doskonale trafiłeś!
W artykule znajdziesz odpowiedzi na pytania: jak negocjować warunki handlowe, aby były efektywne, w jaki sposób rabaty kaskadowe mogą wesprzeć rentowność, dlaczego warto udzielać rabatów retrospektywnych?
Wyszłam ze sklepu z torbą, w której znajdowała się sukienka za 500 zł. Natychmiast pojawiła się myśl – czy naprawdę potrzebowałam kolejnej kiecki, która będzie wisieć w szafie? Podpisałam umowę, kupując szkolenie dla swoich pracowników. Ledwo złożyłam podpis i w głowie pojawiła mi się myśl – czy na pewno dobrze zrobiłam? Znasz te sytuacje? Podejmujesz decyzję o zakupie, a później wahasz się, czy na...
Rozmowa z Iwoną Kossmann, prezes zarządu Deni Cler
„Nie da się sprzedawać zdalnie”- tak twierdziła część handlowców przyzwyczajonych do odwiedzin i bycia u klienta stacjonarnie. W marcu 2020 r. weszli w nową rzeczywistość... „A już pozyskać nowego klienta, to jest prawie niemożliwe”.
Piękny e-commerce. Jak sprzedawać fashion i beauty w internecie? – takiej pozycji jeszcze do tej pory nie było na polskim rynku. Blockchain na ratunek markom odzieżowym i kosmetycznym, ulubiona pomadka i szpilki za kryptowaluty, a może shoppable TV dla pokolenia Z?
27 stycznia 2022 r. podczas finałowej gali XIII edycji konkursu Polish National Sales Awards, która tym razem odbyła się w formule online, nagrodzono wybitnych przedstawicieli sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 17 kategoriach. Kolejny raz przyznano nagrodę supersprzedawcy oraz nagrodę specjalną prezesa PNSA. Konkurs od wielu lat skutecznie promuje etyczne podejście...
To książka, której głównym celem jest zwiększyć pewność siebie sprzedawców telefonicznych, pomóc im ułożyć skuteczny schemat rozmowy telefonicznej, a co za tym idzie – wynieść wyniki na wyższy poziom.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.