Szef Sprzedaży 61/2022 (marzec-kwiecień)

Szef Sprzedaży nr 61/2022 - Sprzedaż strategii czy strategia sprzedaży?

Sprzedaż strategii czy strategia sprzedaży?

Czy strategia sprzedaży może wpływać na to, jak nasza firma czy oferowane przez nią produkty lub usługi są odbierane na rynku? Mogłoby się wydawać, że nie, bo strategia jest wewnętrznym dokumentem firmowym, który ma wyznaczać cele i metody pracy działu handlowego. Są jednak przedsiębiorstwa, jak np. Apple czy Zalando, które z powodzeniem wykorzystują strategię do budowania relacji z klientami i dystrybutorami. Dlaczego warto wziąć z nich przykład i jak zacząć podpowiada w naszym Temacie Numeru Tomasz Kalko. O tworzeniu strategii sprzedaży przeczytacie natomiast w artykule Martyny Cichowicz.

Strategia to jedno, a sposób jej realizacji przez handlowców – to często zupełnie coś innego. Wciąż zdarza się, że pracownicy działu handlowego obiecują klientom złote góry byle tylko sprzedać produkt czy usługę, nie myśląc przy tym w ogóle o możliwych konsekwencjach takiego działania. Niestety prędzej czy później kłamstwo się wyda, a sprawa trafia do nas – szefów sprzedaży. Jak reagować, gdy handlowcy składają klientom obietnice bez pokrycia pisze Gabriela Niewiadomska. Ciekawym uzupełnieniem tego artykułu jest tekst Aldony Kucner „Żeby nie żałował” o przyczynach dysonansu pozakupowego u klientów. Oba gorąco polecam!

Kluczem do sukcesu w dziale handlowym jest odpowiedni podział leadów. Według jakich zasad je rozdzielać i co wspólnego z tym zagadnieniem mają myśliwi i farmerzy? Przekonacie się, jeśli zajrzycie do artykułu Tomasza Targosza „Jak przydzielać leady handlowcom, aby zwiększyć sprzedaż?”.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDF

Artykuły

nr 61/2022

Sprzedaż strategii czy strategia sprzedaży?

Sprzedaż strategii czy strategia sprzedaży?
  • W jaki sposób przyjęta strategia sprzedaży wpływa na pozycję na rynku?
  • Jak wykorzystać tę strategię do budowania relacji z klientami i dystrybutorami?
  • Czy każda firma może być jak Apple?
Czytaj więcej
nr 61/2022

Sprzedaż strategii czy strategia sprzedaży?

Sprzedaż strategii czy strategia sprzedaży?
  • Jakie zadania powinna spełniać dobra strategia sprzedaży?
  • Jakie korzyści wynikają z prawidłowo skonstruowanej, przemyślanej strategii sprzedaży?
  • Jak konstruować strategię sprzedaży?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 61/2022

Chcesz sprzedać? Buduj doznania klienta!

Chcesz sprzedać? Buduj doznania klienta!
  • Jak wykorzystać marketing doświadczeń i marketing angażujący do podniesienia wyników sprzedaży?
  • Dlaczego doznania klienta są takie ważne?
  • Na czym polega tryvertising i co powoduje, że jest skuteczny?
Czytaj więcej
Promocyjny Tylko on-line nr 61/2022

Jak zapewnić sobie pewną i dobrze płatną pracę w sprzedaży?

Jak zapewnić sobie pewną i dobrze płatną pracę w sprzedaży?

Szukasz dobrze płatnej i ciekawej pracy, która zapewni Ci stabilizację na lata?
Chcesz cały czas się rozwijać i sprzedawać najlepsze produkty energetyczne na rynku?
Doskonale trafiłeś!

Czytaj więcej
nr 61/2022

Gramy do jednej bramki ‑ rzecz o komunikacji

Gramy do jednej bramki - rzecz o komunikacji
  • Jak stworzyć w firmie kulturę organizacyjną opartą na grze zespołowej?
  • Czym jest komunikat otwarty?
  • Na czym polega inwersja emocji i dlaczego jest to kontrowersyjne narzędzie?
Czytaj więcej
nr 61/2022

"To mój klient!"

"To mój klient!"
  • Jak reagować, kiedy handlowcy kłócą się o to, kto będzie obsługiwał konkretnego klienta?
  • Jak za pomocą odpowiedniej organizacji pracy działu handlowego zadbać o to, żeby takie kłótnie nie miały miejsca?
  • Za pomocą jakich kryteriów można wyznaczać handlowcom rewiry sprzedażowe?
Czytaj więcej
nr 61/2022

Kaizen ‑ to ludzie

Kaizen - to ludzie
  • Jak zaangażować zespół w programy usprawnień pracowniczych?
  • Na czym polega cykl Deminga?
  • Dlaczego kaizen w firmach często nie przynosi oczekiwanych rezultatów?
Czytaj więcej
nr 61/2022

Jak przydzielać leady handlowcom, żeby zwiększyć sprzedaż?

Jak przydzielać leady handlowcom, żeby zwiększyć sprzedaż?
  • Jak obliczyć koszt pozyskania klienta?
  • Jakie leady najlepiej przydzielać nowym handlowcom, a jakie doświadczonym?
  • Jakie błędy najczęściej popełniają szefowie sprzedaży przy przydzielaniu leadów?
Czytaj więcej
nr 61/2022

Myśl transformacyjnie!

Myśl transformacyjnie!
  • Na czym polega choroba „CCC” i jak z nią wygrać?
  • Czym jest myślenie transformacyjne i jak je wdrożyć?
  • Jak myślenie transformacyjne może pomóc w osiąganiu wyższych wyników sprzedażowych?
Czytaj więcej
nr 61/2022

Chcę mieć SEO jak konkurencja ‑ jak się porównać i sprawdzić, ile nam brakuje?

Chcę mieć SEO jak konkurencja - jak się porównać i sprawdzić, ile nam brakuje?
  • Co jest potrzebne do porównania się z konkurencją pod kątem SEO?
  • Czy można mieć dokładnie takie samo pozycjonowanie jak konkurent?
  • Jakie są dostępne parametry SEO, które służą analizie porównawczej?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 61/2022

Warunki handlowe wspierające realizację strategii sprzedaży

Warunki handlowe wspierające realizację strategii sprzedaży

W artykule znajdziesz odpowiedzi na pytania: jak negocjować warunki handlowe, aby były efektywne, w jaki sposób rabaty kaskadowe mogą wesprzeć rentowność, dlaczego warto udzielać rabatów retrospektywnych?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 61/2022

Emocje w służbie sprzedaży

  • Czym jest marketing emocji i jak stosować go w praktyce?
  • Jakiego typu emocje klientów można wykorzystać w e-sprzedaży?
  • Gdzie leży granica między marketingiem wykorzystującym do sprzedaży emocje a manipulacją klientem?
Czytaj więcej
nr 61/2022

Gdy handlowiec obieca klientowi nierealne warunki współpracy...

Gdy handlowiec obieca klientowi nierealne warunki współpracy...
  • Dlaczego handlowcy składają klientom obietnice, których nie są w stanie dotrzymać?
  • Co zrobić, by niedotrzymana obietnica nie przekreślała szansy na współpracę z klientem?
Czytaj więcej
nr 61/2022

Żeby nie żałował...

Żeby nie żałował...
  • Jakie są najczęstsze powody niezadowolenia klientów z zakupu?
  • Jak nie podchodzić do reklamacji, aby nie stracić klienta?
  • W jaki sposób niewłaściwa obsługa może zepsuć doświadczenie zakupowe klienta?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 61/2022

Dysonans pozakupowy ‑ jak pomóc klientowi go uniknąć?

Dysonans pozakupowy - jak pomóc klientowi go uniknąć?

Wyszłam ze sklepu z torbą, w której znajdowała się sukienka za 500 zł. Natychmiast pojawiła się myśl – czy naprawdę potrzebowałam kolejnej kiecki, która będzie wisieć w szafie? Podpisałam umowę, kupując szkolenie dla swoich pracowników. Ledwo złożyłam podpis i w głowie pojawiła mi się myśl – czy na pewno dobrze zrobiłam? Znasz te sytuacje? Podejmujesz decyzję o zakupie, a później wahasz się, czy na...

Czytaj więcej
nr 61/2022

Brand purpose a zaangażowanie odbiorców

Brand purpose a zaangażowanie odbiorców
  • Co to jest brand purpose i jak go stworzyć?
  • Jak słuszny cel wpływa na motywację zespołu handlowego i klientów?
  • W jaki sposób różne marki stosują brand purpose?
Czytaj więcej
nr 61/2022

Metody i trendy budżetowania marketingu w 2022 r.

Metody i trendy budżetowania marketingu w 2022 r.
  • Jak szacować budżet marketingowy w zmieniającej się sytuacji gospodarczej?
  • Jakich metod używać i jakie trendy uwzględnić, aby dalej osiągać zamierzone cele?
Czytaj więcej
nr 61/2022

Zwiększ sprzedaż w firmie poprzez wprowadzenie automatyzacji

Zwiększ sprzedaż w firmie poprzez wprowadzenie automatyzacji
  • W jakich obszarach w firmie w pierwszej kolejności warto postawić na automatyzację?
  • Jak usprawnić fazę zawierania umów z klientami?
  • Do czego służą platformy SPM?
Czytaj więcej
nr 61/2022

Kompetencje hybrydowe ‑ dlaczego warto zadbać o umiejętności "miękkie" w "twardej" pracy?

Kompetencje hybrydowe - dlaczego warto zadbać o umiejętności "miękkie" w "twardej" pracy?
  • Czym są umiejętności hybrydowe?
  • Czy osoby z wyższym IQ osiągają lepsze wyniki w pracy?
  • Jak najefektywniej trenować inteligencję emocjonalną?
Czytaj więcej
nr 61/2022

Leksykon kształtowania cen

Leksykon kształtowania cen
  • Na czym polega zasada niepewności cen?
  • Czy szok cenowy jest zjawiskiem pozytywnym, czy negatywnym?
  • Jak nie zmęczyć klienta wyborem?
Czytaj więcej
nr 61/2022

Telemarketing nie działa! Czy na pewno?

Telemarketing nie działa! Czy na pewno?
  • Jakie są zalety i wady sprzedaży przez telefon?
  • W jaki sposób, dzięki odpowiedniemu planowaniu telemarketingu i cold callingu, można wpływać na morale zespołu?
  • Kiedy szczególnie opłaca się postawić na telemarketing?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 61/2022

Pułapki w SEO. Przestań w nie wpadać

Pułapki w SEO. Przestań w nie wpadać
  • Jakie są najczęstsze pułapki związane z SEO?
  • Dlaczego SEO to bieg długodystansowy?
  • Jak wyliczyć optymalny budżet na SEO?
Czytaj więcej
nr 61/2022

W kryzysie wynikającym z pandemii ważne jest wsłuchanie się w potrzeby drugiego człowieka

W kryzysie wynikającym z pandemii ważne jest wsłuchanie się w potrzeby drugiego człowieka

Rozmowa z Iwoną Kossmann, prezes zarządu Deni Cler

Czytaj więcej
nr 61/2022

Zdalnie oznacza skutecznie

Zdalnie oznacza skutecznie

„Nie da się sprzedawać zdalnie”- tak twierdziła część handlowców przyzwyczajonych do odwiedzin i bycia u klienta stacjonarnie. W marcu 2020 r. weszli w nową rzeczywistość... „A już pozyskać nowego klienta, to jest prawie niemożliwe”.

Czytaj więcej
nr 61/2022

Czy e‑commerce może być piękny? Jasne!

Czy e-commerce może być piękny? Jasne!

Piękny e-commerce. Jak sprzedawać fashion i beauty w internecie? – takiej pozycji jeszcze do tej pory nie było na polskim rynku. Blockchain na ratunek markom odzieżowym i kosmetycznym, ulubiona pomadka i szpilki za kryptowaluty, a może shoppable TV dla pokolenia Z?

Czytaj więcej
nr 61/2022

Nagrody XIII edycji konkursu Polish National Sales Awards zostały rozdane

27 stycznia 2022 r. podczas finałowej gali XIII edycji konkursu Polish National Sales Awards, która tym razem odbyła się w formule online, nagrodzono wybitnych przedstawicieli sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 17 kategoriach. Kolejny raz przyznano nagrodę supersprzedawcy oraz nagrodę specjalną prezesa PNSA. Konkurs od wielu lat skutecznie promuje etyczne podejście...

Czytaj więcej
nr 61/2022

W poszukiwaniu telebohaterów...

W poszukiwaniu telebohaterów...

To książka, której głównym celem jest zwiększyć pewność siebie sprzedawców telefonicznych, pomóc im ułożyć skuteczny schemat rozmowy telefonicznej, a co za tym idzie – wynieść wyniki na wyższy poziom.

Czytaj więcej
nr 61/2022

Jak zostać mistrzem ciętej riposty

Jak zostać mistrzem ciętej riposty
  • Czym jest l’esprit de l’escaliers?
  • Co wywołuje efekt mrożący w rozmowie?
  • Skąd czerpać dobre riposty w rozmowach?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.