Szef Sprzedaży 62/2022 (maj-czerwiec)

Szef Sprzedaży nr 62/2022 - Komunikacja marketingowa i sprzedażowa w kontekście wojny w Ukrainie

Komunikacja marketingowa i sprzedażowa w kontekście wojny w Ukrainie

Rozpoczynając planowanie niniejszego numeru magazynu na początku lutego, nie spodziewaliśmy się, że już za kilka tygodni nasza rzeczywistość całkowicie się zmieni. Wojna w Ukrainie wpłynęła na każdy aspekt życia oraz działalność firm na całym świecie. Oczywiście dotyczy to także pracy handlowców. Niektóre przedsiębiorstwa zdecydowały się wycofać z rosyjskiego rynku, inne na nim pozostały. Wiele firm czynnie zaangażowało się w pomoc Ukrainie. Niestety mogliśmy także zaobserwować co najmniej kilka przykładów bardzo nieprzemyślanej komunikacji marketingowej, związanej z trwającą wojną. Jak planować działania sprzedażowe i marketingowe w tym trudnym czasie? Jakich błędów unikać? Tym zagadnieniom poświęciliśmy nasz Temat numeru.

Trwająca wojna to również prywatnie bardzo trudny okres dla wielu osób. Niepewność i strach, jak rozwinie się sytuacja, media bombardujące przerażającymi informacjami z pola walki, problemy z koncentracją i snem – wszystko to bardzo mocno wpływa na nasze samopoczucie i relacje z rodziną i współpracownikami, a także na naszą efektywność w pracy. Jak radzić sobie z emocjami i niepewnością oraz jak reagować na obniżkę własnej formy psychicznej – to tematy artykułów Małgorzaty Wardy i Martyny Cichowicz, które polecam szczególnej uwadze, podobnie jak tekst Marty Woźny-Tomczak „Jak szef może wspierać pracownika w trudnej sytuacji życiowej”. Zawarte w nich zalecenia sprawdzą się nie tylko teraz, gdy tuż za naszymi granicami trwa wojna, lecz także w innych kryzysowych sytuacjach życiowych i zawodowych.

Warto też rozważyć przeprowadzenie w firmie dwóch audytów: działu sprzedaży, dzięki któremu dowiemy się, czy zespół pracuje jak dobrze naoliwiona maszyna, czy też trzeba ją poddać serwisowi, oraz audytu... własnych umiejętności menedżerskich. W realizacji pierwszego zadania pomoże artykuł Tomasza Targosza „Jak przeprowadzić audyt w dziale sprzedaży”, w realizacji drugiego – artykuł Magdaleny Siennickiej i Sebastiana Woźniaka „Jak sprawdzić swoje umiejętności zarządcze”.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

nr 62/2022

Wojna i sprzedaż. Czego unikać w komunikacji marketingowej w kontekście wojny w Ukrainie?

Wojna i sprzedaż. Czego unikać w komunikacji marketingowej w kontekście wojny w Ukrainie?
  • Jakich błędów w komunikacji sprzedażowej i marketingowej nie popełniać w kontekście wojny w Ukrainie?
  • Jakie pozytywne przykłady komunikacji marketingowej związanej z tym tematem mogliśmy obserwować na rynku?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Czego nie robić w komunikacji sprzedażowej i marketingowej w kontekście wojny w Ukrainie?

Czego nie robić w komunikacji sprzedażowej i marketingowej w kontekście wojny w Ukrainie?
  • Jak profesjonalnie komunikować się z otoczeniem biznesowym w obecnej sytuacji społeczno-politycznej, by uniknąć niezręczności?
  • Jak sprawić, by wojna w Ukrainie nie stała się jedynym tematem naszej komunikacji sprzedażowej i marketingowej?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 62/2022

Budujesz zespół czy szukasz swoich klonów?

  • Jak znaleźć osoby, które z nawiązką odegrają swoją rolę w zespole?
  • Jak rozróżnić potrzeby i osobowości członków zespołu i znaleźć dla nich odpowiednie zadania?
  • Na co postawić: wielozadaniowość czy specjalizację?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Nie bójmy się różnorodności w zespole sprzedażowym

Nie bójmy się różnorodności w zespole sprzedażowym
  • Dlaczego nie należy bać się różnorodności w zespole sprzedażowym?
  • Jak przyciągnąć zróżnicowanych pracowników do zespołu?
  • Jak pomóc w integracji niejednorodnego zespołu?
Czytaj więcej
nr 62/2022

"Nie chcemy nowego"

"Nie chcemy nowego"
  • W jakich sytuacjach nowy członek zespołu nie wzbudzi sympatii?
  • W jaki sposób szef może ułatwić wdrożenie nowego handlowca?
  • Z kim szef powinien podzielić się odpowiedzialnością za to zadanie?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Jak przeprowadzić audyt w dziale sprzedaży?

Jak przeprowadzić audyt w dziale sprzedaży?
  • Po co przeprowadzać audyt w dziale sprzedaży?
  • Czy może się zdarzyć, że w ramach audytu nie znajdziemy żadnego obszaru do usprawnień?
  • Jak udzielać informacji zwrotnej pracownikom po audycie?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Przywództwo na miarę czasów

Przywództwo na miarę czasów
  • Dlaczego zmiana stylu przewodzenia zespołowi nie jest już wyborem, lecz faktem?
  • Kim jest prawdziwy lider?
  • Czego dzisiejsi pracownicy oczekują od swoich menedżerów?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Zmiana modelu dystrybucji, czyli kiedy zacząć sprzedawać bezpośrednio klientom?

Zmiana modelu dystrybucji, czyli kiedy zacząć sprzedawać bezpośrednio klientom?
  • Kiedy warto zastanowić się nad samodzielną dystrybucją naszych produktów/usług?
  • Czy stacjonarne sieci dystrybucji nadal są potrzebne?
  • Na jakie trudności możemy natrafić, próbując stworzyć własną sieć dystrybucji?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Co zrobić, aby zespół osiągnął cele?

Co zrobić, aby zespół osiągnął cele?
  • Czy są sprawdzone metody na to, aby zespół sprzedaży osiągał wyznaczone cele?
  • Co przyspieszy i ułatwi osiąganie tych celów?
  • Czym są mikrocele?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Jak skutecznie komunikować wyprzedaże i promocje?

Jak skutecznie komunikować wyprzedaże i promocje?
  • Na co warto zwrócić uwagę, wprowadzając do sklepu sezonowe promocje cenowe?
  • Jak komunikować wyprzedaż sezonową i specjalne rabaty?
  • Jak inne marki informują o cyklicznych przecenach?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 62/2022

Jak sprawdzić swoje umiejętności zarządcze?

Jak sprawdzić swoje umiejętności zarządcze?
  • Jakich szefów potrzebują zespoły w 2022 r.?
  • Jakie są cechy dobrego menedżera?
  • Jak możesz pracować jako dobry menedżer nad swoją samoświadomością?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 62/2022

Audyt marketingu i sprzedaży ‑ czy każda firma go potrzebuje?

Audyt marketingu i sprzedaży - czy każda firma go potrzebuje?

Marketing i sprzedaż to dwa newralgiczne obszary przedsiębiorstwa. To właśnie te funkcje wiążą organizację z jej klientami. Audyt tych procesów ma pozwalać na przeprowadzenie ich obiektywnej, wielowymiarowej oceny oraz wyznaczenie słabych stron strategii marketingowej i sprzedażowej. Jego celem jest również zaproponowanie rekomendacji, które przyczynią się do zwiększenia rentowności sprzedaży czy poprawy...

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 62/2022

Rabaty w marketingu – jak sprawdzić, czy system rabatowy w firmie dobrze działa

Rabaty w marketingu – jak sprawdzić, czy system rabatowy w firmie dobrze działa

Bez względu na to, ile mówi się o „cebulach”, „nosaczach afrykańskich” czy „Marianie i Barbarze”, wszyscy lubimy rabaty, promocje i wyprzedaże. W sektorze MŚP stosuje je aż 80% firm1. Dobrze pomyślane są bowiem transakcjami win–win, a efektywna polityka rabatowa może przynosić rewelacyjne efekty sprzedażowe. Kiedy tak się dzieje? Jak sprawdzać, czy system rabatowy w firmie dobrze działa? I wreszcie:...

Czytaj więcej
nr 62/2022

Drastyczne zmiany cen i uwarunkowań ekonomicznych. Jak renegocjować kontrakt?

Drastyczne zmiany cen i uwarunkowań ekonomicznych. Jak renegocjować kontrakt?
  • Dlaczego nie należy obawiać się renegocjacji kontraktów?
  • W jakich sytuacjach renegocjacja kontraktu może się okazać konieczna?
  • Na czym polega strategia Kissingera?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Zdejmij rękawice, załóż getry

Zdejmij rękawice, załóż getry
  • Co lusterko i barometr mają wspólnego ze sprzedażą?
  • Jakiej stacji radiowej najchętniej słuchają klienci na całym świecie?
  • Jak kontraktować czas spotkania z klientem?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Dlaczego klienci nie chcą rozmawiać z handlowcami?

Dlaczego klienci nie chcą rozmawiać z handlowcami?
  • Dlaczego klienci rzucają słuchawką, kiedy tylko usłyszą, że dzwoni do nich handlowiec?
  • Jak handlowiec może się wyróżnić na tle innych dzwoniących?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Data storytelling, czyli co mogą opowiedzieć dane

Data storytelling, czyli co mogą opowiedzieć dane
  • Na jakie pytania należy odpowiedzieć przed wyborem danych do analizy?
  • Od czego powinien zależeć wybór sposobu prezentacji danych?
  • Dlaczego analitycy nie lubią wykresów kołowych?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Odczarować NLP cz. 1

Odczarować NLP cz. 1
  • Co właściwie kryje się pod skrótowcem NLP?
  • Dlaczego NLP ma wciąż złą opinię?
  • Jakie narzędzia wywodzące się z tego nurtu można wdrożyć w codziennej pracy?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Jak reagować na obniżenie własnej formy?

Jak reagować na obniżenie własnej formy?
  • Czym jest odporność psychiczna i jak o nią dbać?
  • Dlaczego warto włączyć trening wdzięczności do swojej codziennej rutyny?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Jak sobie radzić z emocjami i niepewnością w trudnym czasie?

Jak sobie radzić z emocjami i niepewnością w trudnym czasie?
  • Jak długotrwały lęk i niepewność przekładają się na pracę zespołową?
  • Jakie działania szefa będą wspierać pracowników w trudnym czasie?
  • Jak, będąc szefem, zadbać o własny dobrostan?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Przereklamowana motywacja, czyli skąd brać siłę, aby realizować cele

Przereklamowana motywacja, czyli skąd brać siłę, aby realizować cele
  • Jak się zmotywować do działania, gdy motywacji brak?
  • Czym są dyscypliny?
  • Dlaczego koncentracja na dyscyplinach, a nie na motywacji może się okazać bardziej skuteczna?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Team lider: czy członkowie zespołu muszą się lubić?

Team lider: czy członkowie zespołu muszą się lubić?

Kiedyś usłyszałem taką maksymę: „pracownicy nie muszą się lubić, oni mają ze sobą dobrze współpracować”. Tylko czy zespół może być efektywny, kiedy relacje między jego członkami są cały czas napięte, a spotkania nie należą do przyjemności? Wszystko zależy od kilku czynników, zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych, zatem przyjrzyjmy się im i spróbujmy odpowiedzieć na tytułowe pytanie.

Czytaj więcej
nr 62/2022

E‑mail wciąż liderem wśród komunikacji marketingowej

E-mail wciąż liderem wśród komunikacji marketingowej

Dla zdecydowanej większości firm e-mail jest wciąż głównym kanałem komunikacji. Klienci oczekują spersonalizowanych wiadomości e-mailowych, a firmy coraz lepiej rozumieją potencjał marketing automation. Chociaż połowa z nich nie korzysta jeszcze z tego rozwiązania, to ma to w planach – wynika z 18. ogólnopolskiego badania wykorzystania poczty elektronicznej przeprowadzonego przez SARE z Digitree Group....

Czytaj więcej
nr 62/2022

Wyślij swoich handlowców na Zgrupowanie Asów Sprzedaży 2022 ‑ wracamy stacjonarnie!

Wyślij swoich handlowców na Zgrupowanie Asów Sprzedaży 2022 - wracamy stacjonarnie!
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 62/2022

Jak sobie radzić z emocjami i niepewnością w trudnym czasie

  • Czym się różni strach od lęku oraz kiedy lęk staje się paraliżujący?
  • Jakie reakcje psychiczne powinny nas zaniepokoić i skłonić do poszukiwania pomocy u specjalisty?
  • Jak zmniejszyć poziom odczuwanego lęku?
Czytaj więcej
nr 62/2022

Jak szef może wspierać pracownika w trudnej sytuacji życiowej?

Jak szef może wspierać pracownika w trudnej sytuacji życiowej?
  • O kogo menedżer sprzedaży musi zadbać w pierwszej kolejności?
  • Czy dobrym rozwiązaniem będzie całkowite zwolnienie pracownika z zakresu pełnionych obowiązków?
  • Jak ćwiczyć uważność na potrzeby pracowników?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.