Rozpoczynając planowanie niniejszego numeru magazynu na początku lutego, nie spodziewaliśmy się, że już za kilka tygodni nasza rzeczywistość całkowicie się zmieni. Wojna w Ukrainie wpłynęła na każdy aspekt życia oraz działalność firm na całym świecie. Oczywiście dotyczy to także pracy handlowców. Niektóre przedsiębiorstwa zdecydowały się wycofać z rosyjskiego rynku, inne na nim pozostały. Wiele firm czynnie zaangażowało się w pomoc Ukrainie. Niestety mogliśmy także zaobserwować co najmniej kilka przykładów bardzo nieprzemyślanej komunikacji marketingowej, związanej z trwającą wojną. Jak planować działania sprzedażowe i marketingowe w tym trudnym czasie? Jakich błędów unikać? Tym zagadnieniom poświęciliśmy nasz Temat numeru.
Trwająca wojna to również prywatnie bardzo trudny okres dla wielu osób. Niepewność i strach, jak rozwinie się sytuacja, media bombardujące przerażającymi informacjami z pola walki, problemy z koncentracją i snem – wszystko to bardzo mocno wpływa na nasze samopoczucie i relacje z rodziną i współpracownikami, a także na naszą efektywność w pracy. Jak radzić sobie z emocjami i niepewnością oraz jak reagować na obniżkę własnej formy psychicznej – to tematy artykułów Małgorzaty Wardy i Martyny Cichowicz, które polecam szczególnej uwadze, podobnie jak tekst Marty Woźny-Tomczak „Jak szef może wspierać pracownika w trudnej sytuacji życiowej”. Zawarte w nich zalecenia sprawdzą się nie tylko teraz, gdy tuż za naszymi granicami trwa wojna, lecz także w innych kryzysowych sytuacjach życiowych i zawodowych.
Warto też rozważyć przeprowadzenie w firmie dwóch audytów: działu sprzedaży, dzięki któremu dowiemy się, czy zespół pracuje jak dobrze naoliwiona maszyna, czy też trzeba ją poddać serwisowi, oraz audytu... własnych umiejętności menedżerskich. W realizacji pierwszego zadania pomoże artykuł Tomasza Targosza „Jak przeprowadzić audyt w dziale sprzedaży”, w realizacji drugiego – artykuł Magdaleny Siennickiej i Sebastiana Woźniaka „Jak sprawdzić swoje umiejętności zarządcze”.
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowaneMarketing i sprzedaż to dwa newralgiczne obszary przedsiębiorstwa. To właśnie te funkcje wiążą organizację z jej klientami. Audyt tych procesów ma pozwalać na przeprowadzenie ich obiektywnej, wielowymiarowej oceny oraz wyznaczenie słabych stron strategii marketingowej i sprzedażowej. Jego celem jest również zaproponowanie rekomendacji, które przyczynią się do zwiększenia rentowności sprzedaży czy poprawy...
Bez względu na to, ile mówi się o „cebulach”, „nosaczach afrykańskich” czy „Marianie i Barbarze”, wszyscy lubimy rabaty, promocje i wyprzedaże. W sektorze MŚP stosuje je aż 80% firm1. Dobrze pomyślane są bowiem transakcjami win–win, a efektywna polityka rabatowa może przynosić rewelacyjne efekty sprzedażowe. Kiedy tak się dzieje? Jak sprawdzać, czy system rabatowy w firmie dobrze działa? I wreszcie:...
Kiedyś usłyszałem taką maksymę: „pracownicy nie muszą się lubić, oni mają ze sobą dobrze współpracować”. Tylko czy zespół może być efektywny, kiedy relacje między jego członkami są cały czas napięte, a spotkania nie należą do przyjemności? Wszystko zależy od kilku czynników, zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych, zatem przyjrzyjmy się im i spróbujmy odpowiedzieć na tytułowe pytanie.
Dla zdecydowanej większości firm e-mail jest wciąż głównym kanałem komunikacji. Klienci oczekują spersonalizowanych wiadomości e-mailowych, a firmy coraz lepiej rozumieją potencjał marketing automation. Chociaż połowa z nich nie korzysta jeszcze z tego rozwiązania, to ma to w planach – wynika z 18. ogólnopolskiego badania wykorzystania poczty elektronicznej przeprowadzonego przez SARE z Digitree Group....
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.